Navnefest eller dåp? Hva velger dere, og hvorfor?

En tråd i 'Mars 2016' startet av Moderator Grete, 30 Jul 2015.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Selv har jeg faktisk en som er døpt og en som ikke er det :)
    Det kommer av ulike livssyn hos fedrene deres, hadde det vært kun opp til meg hadde ingen av dem vært døpt da jeg ikke er personlig kristen.

2. Seawave Elsker forumet

Dåp. Men ingen av oss er kristne i det heletatt, syntes ikke noe om religion noen av oss.
    Tradisjon rett og slett :)
    Giftet oss i kirka også :)

• Enig Enig x 3
  3. Lillenurk93 Elsker forumet Marslykke 2016

Begge 2 e enig i att det blir dåp, er en tradisjon her også alle barn døpes så får de velge selv når de blir eldre om de vil konfirmeres eller ikke :)

4. Nienna. Forumet er livet Marslykke 2016

Dåp. Kun pga tradisjon. Synes det er en fin ting :)

5. FrøkenAngst Glad i forumet

Ingen av delene tenker jeg! Selv er jeg ikke døpt og sambo er ikke troende. Så om det blir noe så blir nok barnet barnevelsignet i min barndomsmenighet, slik som meg. Dette gjør vi nok mest for besteforeldrene som begge er aktive i kirken! :)

6. Påfuglen Flørter med forumet

Begge mine er døpt, og det blir nok tredjemann også. Er troende, og liker også tradisjonen:joyful:

7. LilleNea Elsker forumet Marslykke 2016 FebbisBebbis2021 ❄️

Vi velger dåp.. Er ikke spesielt kristne, men synes det er en fin tradisjon :)

8. FruJohnsen <3 Oktober 2014 <3 Tilgangsansvarlig Marslykke 2016 Oktoberskatter 2014

Vi døpte lillemor og kommer til å døpe den lille her også :)

9. Krilill Andre møte med forumet

Vi skal ha navnefest :)

10. Lene.M Glad i forumet

Er ikke kristne noen av oss, men barnet vårt skal døpes og det går vell mer på tradisjonen. :)

11. Jente0709 Forumet er livet Marslykke 2016

Barnet vårt skal døpes, både av tradisjon og for at vi føler det er enklere å ta valget om konfirmasjon senere i livet. Kjenner flere som måtte døpe seg foran resten av klassen før konfirmasjon og synes det var kjempeflaut. Og noen som valgte å ikke konfirmere seg for å slippe å døpes foran klassen, selv om de hadde ett sterkt ønske om det

• Liker Liker x 1
  12. haugan90 Forelsket i forumet

Vi skal ha dåp! Dette pga tradisjon :)

13. Mamsemoms Forumet er livet Februarlykke 2016

Dåp. Tradisjon også er denna personlig kristen:) de skal selvfølgelig få velge veien videre senere. Konfirmasjon eller borgerlig.

14. Salvia Forumet er livet VIP ❤️ Augustlykke 2020 ❤️ Julibarna2014

Navnefest. Jeg synes det er litt hyklerisk å stå i kirken og si ja til at man skal oppdra barnet i den kristne tro når man ikke har noen planer om å gjøre det.
    Seremoniene til Human-Etisk Forbund er også veldig fine, jeg synes det var helt greit å betale for dette.

15. Arcalae Elsker forumet Julimammaer 2016

Helt enig. Det er derfor broren min og jeg ikke er døpt, og derfor jeg ikke kommer til å døpe min(e). Blir vel å holde en form for egenkomponert seremoni.

16. Snart3barnsmor:)! Elsker forumet Marslykke 2016

Dåp her også:)

17. Håp2016 Elsker forumet

Dåp, mye pågrunn av tradisjon :)

18. lykkelise<3 Forelsket i forumet

for oss blir det dåp :)

19. J87 Gift med forumet Marslykke 2016 Junilykke2018

Navnefest av noe slag blir det her :)

20. Rosa89 Rosa89

Dåp pga tradisjon.Vi er ikke gift i kirken men døper for det om

Del denne siden