Navnefest/dåp

Når dere planlegger dåp, hvor kjøper dere pynt og slikt?
Er helt tom for ideer kjenner jeg så trenger litt tips. ;)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
Jeg lagde bordkort selv på pc og skrev ut på fotopapir (var bilder og skrift). Så kjøpte jeg en løper og to blomstervaser med blomster i. Hadde ikke noe mer pynt. Kjøpte marsipanlokk med bilde på til kake.

Denne gangen har jeg fått litt pynt som ble brukt på babyshower, men er jo ikke nok mtp at det er flere å dekke på til på navnefesten.

Kjøper pynt fra ebay. Har kjøpt servietter og lys på nille og ikea. (Svigermor har handla på ikea.) Invitasjoner og bordkort lager jeg selv av lilla og rosa papp. Skal lage takkekort av det også. Fargene jeg skal bruke blir lilla, gul og grønn dersom det blir rundt påske, men blir det mer mot mai, blir det nok lilla, rosa og grønn.

Løiten lys har veldig mye fin pynt til dåp, bryllup og andre anledninger. Har hvert der og handlet for mine søsken flere ganger, nå er det snart min tur å handle:)

Kjøper pynt fra ebay. Har kjøpt servietter og lys på nille og ikea. (Svigermor har handla på ikea.) Invitasjoner og bordkort lager jeg selv av lilla og rosa papp. Skal lage takkekort av det også. Fargene jeg skal bruke blir lilla, gul og grønn dersom det blir rundt påske, men blir det mer mot mai, blir det nok lilla, rosa og grønn.

Hva søker du på når du handler pynt på ebay da?

Hva søker du på når du handler pynt på ebay da?

Jeg går på home décor. Så plukker jeg litt her og der. Ser også litt på crafts for billig ting til invitasjoner, bordkort og takkekort. Det er så masse fint! Føler det lukter svidd plast av kortene mine. Hehe!!

Her blir det dåp 9 mars. Mangler kun bordpynt og blomster nå heldigvis :)

Jente 04.11.09 <3
Jente 08.08.11 <3
Jente 08.08.12 <3
Jente 07.01.14 <3

Anbefaler pinterest for inspo!

Sent from my LT26i using Tapatalk

Vi skal døpe i kirken. Tenker det blir i mai eller tidlig juni. Ringer kirken når baby er født :) Så blir det kun fest hjemme med ca 15 personer. Med første hadde vi stor fest med over 100 personer. Ble mye etter KS og hun husker ingenting av det, så vi skal bruke mye mindre penger denne gangen. Gave blir nok et smykke. Ellers åpner vi konto med fast trekk hver måned. Boligsparing for barn og vanlig sparekonto. Ser ikke på sparingen som en gave ifm dåpen.

Neida :p tenker at fokuset er på dåpen og at vi gifter oss i samme sleng :) alt av kirke, lokale, mat, frisør, fotograf osv er jo bestilt da :)

Jonathan 09, Johanne 14
Ja det var det jeg mente at ting er bestilt hvertfall :)

Jeg har aldri hørt om at foreldrene gir gave til barnet selv. Jeg kommer ikke til å gjøre det. Vi skal ha navnefest, enten privat eller gjennom hum.etisk forb. Har ikke bestemt helt ennå. Det blir i juni eller august, vil ha det utendørs så greit å ha det på sommeren. (Har partytelt tilfelle regn) Greit å unngå juli siden da er sikkert mange på ferie.
Tenkte vi kunne grille, greit å gjøre det enkelt:) Alt av tilbehør kan jo lages god tid i forveien:)
Vil ha mer fest enn selskap, ønsker ikke masse taler og sånn. Det viktigste er å samle venner og familie for det får man jo aldri gjort ellers;) I tillegg til å vise fram vidunderet!

Synes det ikke er så viktig å ha det kjapt etter fødselen, innen et år er mer enn nok;)

Pynting dropper jeg også, vil ha det litt uformelt:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Takk for linker :) gjerne flere tips til hvor man kjøper bordpynt ol :)

Veninnene mine kjøpte pynt til babyshower på Panduro, kan brukes til dåp også. Mye fint;)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Back
Topp