Navnefest/dåp

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Da er snuppa her påmeldt navnefest-seremoni. Det ble femte april - akkurat 2 mnd gammel. Litt tidlig egentlig, men alternativet er oktober dersom vi skal ha det i det lokalet vi ønsker, og det blir litt sent.

Så da er det egentlig bare å begynne å planlegge så smått, om ikke bare oppi hodet foreløpig. Bør jo være litt tidlig ute med bestilling av invitasjoner, bordkort, lys og annet - jeg er ikke flink til å lage slikt selv. Fikk bordpynten etter babyshoweren da, så det har jeg jo :)

Det jeg egentlig lurer mest på er hva vi skal gi i gave fra oss... Jeg husker faktisk ikke hva vi ga storebror :s

Når skal dere ha dåp/navnefest el? Og hva skal dere gi?

Jeg har bestilt kirke og lokal og sendt ut invitasjoner:) blir 4.mai. Hadde lyst å ha 6.april men da var det ikke mer ledig i kirken:( synes det er litt sent med mai, da er hun 4mnd, men men..

Vi skal ha dåp 23mars -iiik er ikke så lenge til :o
Håper han har vokst inn i dåpskjolen til da ;p
Denne gang har vi tenkt å ha det hjemme, blir lettest mtp på de andre ungene.
Bordkort og slikt lager jeg selv tenkte jeg :).. Ja så var det denne gaven da: Tenker at vi bare gir en liten symbolsk gave (koster nok å stelle i stand hele dåpen) Har kjøpt smykke til de to andre med stjernetegnet deres på og opprettet bankkonto (satt inn litt penger). Så det blir vel det denne gangen også ;)

Her blir det også 4.mai. Kirke og lokale er bestilt, men lengre enn det har jeg ikke kommet. ;) Syns jeg har goood tid til å fikse ting, så jeg stresser ikke :)

♡lille isprinsesse ventes 3.2.14♡
☆taster fra telefon☆

Vi får ikke bestemt oss vi, blir i såfall i slutten av august 6 mnd gammel..

Tror vi tar navnefest i juni... Ha ikke tenkt så langt egentlig, så blir litt nervøs når flere av dere allerede ser ut til å være godt i gang

Tror vi tar navnefest i juni... Ha ikke tenkt så langt egentlig, så blir litt nervøs når flere av dere allerede ser ut til å være godt i gang
Da jeg meldte henne på så var det kun 3 plasser igjen. Fristen for påmelding er til mandag og jeg trodde ikke melde henne på før hun var født... Utenom å få plass så er det vel ingenting som haster veldig

Da jeg meldte henne på så var det kun 3 plasser igjen. Fristen for påmelding er til mandag og jeg trodde ikke melde henne på før hun var født... Utenom å få plass så er det vel ingenting som haster veldig

Jeg tror vi tar en privat variant så vi slipper å måtte tenke på akkurat det. Vi må bare fikse lokale og mat antar jeg

Vi skal ha navnefest 24. Mai :) Er det normalt å gi gave fra oss og ja, det hadde ikke streifet meg. Da må jeg i tenkeboksen. Men hva tid er det normalt å sende ut invitasjoner? :)

Vi har også booket lokale, skal ha det 8. juni. Blir ikke noen seremoni, var kul umulig å finne lokale 1. juni som er datoen til humanetisk forbund. Så da blir det privat navnefest, men det er gjerne like greit :)

Her blir det dåp 11. mai, lokale og kirke er i boks :)
Mat blir nok jegergryta til mamma, med selvskutt kjøtt (ikke av meg nei, haha!), ris, salat og brød til. Bør vel ha et ekstra alternativ til barna føler jeg? Men hva? Pølser? :P
Dessert begynner også å nærme seg ferdig planlagt, ostekake, cupcakes og cakepops med selvlaget dekor (rosa barnesko / tåteflaske osv), selve kaken blir "putekake" tror jeg, alternativt etasjekake :)

• Liker
Reactions: BMC
Her blir det dåp 11. mai, lokale og kirke er i boks :)
Mat blir nok jegergryta til mamma, med selvskutt kjøtt (ikke av meg nei, haha!), ris, salat og brød til. Bør vel ha et ekstra alternativ til barna føler jeg? Men hva? Pølser? :P
Dessert begynner også å nærme seg ferdig planlagt, ostekake, cupcakes og cakepops med selvlaget dekor (rosa barnesko / tåteflaske osv), selve kaken blir "putekake" tror jeg, alternativt etasjekake :)
Kanskje pølsegryte til barna? :) det synes hvertfall jeg er godt xD og veldig barnevennlig :D

Vi planlegger å døpe 19 juni. Ganske sent, men mamma har 3,5 mål med hage og jeg synes det er så flott å kunne invitere begge sider av familien uten å måtte tenke på plass :) hadde ikke tenkt på at man skulle gi egne barn dåpsgave :s vi har allerede opprettet sparekonto som vi setter inn 100 kr. I mnd på, så jeg anser det som en stort bidrag til framtiden hans!

Blir koldbord med spekemat bla. Hjemmelagd lammerull og fenalår :)

Får magesår bare ved tanken på dåp. Aner ikke hvordan vi skal gjøre det med overnatting til familie og faddere. Vurderer dåp i mai da.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Her er det to årsdag i april så tenker barnedåpen får bli i mai :-) kanskje påtide å begynne planlegge når jeg ser hvor langt dere er kommet!!

Vi skal ha navnefest 24. Mai :) Er det normalt å gi gave fra oss og ja, det hadde ikke streifet meg. Da må jeg i tenkeboksen. Men hva tid er det normalt å sende ut invitasjoner? :)
Et par måneder før tenker jeg

Bryllup og dåp 24. Mai her :D burde kanskje snart begynne planleggingen og innkjøp ;)

Jonathan 09, lillesøster 14 ♥

Når dere planlegger dåp, hvor kjøper dere pynt og slikt?
Er helt tom for ideer kjenner jeg så trenger litt tips. ;)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Back
Topp