Navnefest/dåp og gaveønsker

jadida

Flørter med forumet
Hei!

Ønskeliste/gaveønsker på invitasjon:
Ja eller nei ?

Vi ønsker oss i hovedsak penger til henne, gjerne rett inn på kontoen hennes, men virker det litt frekt å sette det på invitasjonen? Er jo noen ting til vi ønsker for henne, men ikke så mye forskjellig.

Vi satte ikke opp gaveønsker.. Litt fordi det er en dåp, og jeg syns personlig da at det er koselig at folk kjøper det de ønsker å kjøpe eller at de gir penger om det er det de vil gi :) Men det går jo an å nevne for gjestene litt i forveien før dåpen/navnfesten at dere helst ønsker dere penger i gave til jenta deres :)

Tenkte på det samme selv, men lot det være- er jo litt"drøyt" - selv om alle spør uansett!
- Du kan skrive en ønskeliste å maile de som spør tenker jeg.....
- Hadde jeg fått invitasjon med ønskeliste hadde jeg nok kjøpt alt annet enn det som stod på lista med begrunnelse av at jeg ikke liker å føle det er påtvunget at jeg skal gi ett eller annet... ;)

Jeg syns ikke det passer seg på en invitasjon!

NEI det er frekt!!!!!!!!
Man kan aldri sette forventninger eller krav til en GAVE! En gave er noe som blir frivillig gitt og noe man mottar med taknemlighet uansett. Den som gir skal kunne gi etter eget ønske og evne. Jeg har mye glede i å gi gaver, enten det er dåp, bursdag, jul, bryllup... Jeg ønsker ikke å føle det som en plikt - jeg ønsker å glede meg over å finne en gave keg har lyst til å gi for jeg tror vedkommende vil ha glede av akkurat dette.

Jeg skrev i invitasjonen at de som ville ha ønskeliste kunne ta kontakt. Da kan de som syns det er vanskelig å kjøpe noe gjøre det.

Back
Topp