Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari

Lol! Fikk han navn uansett altså?Vi hadde ingenting sist og blir nok ingenting nå. Ingen av oss er kristne og vi er utmeldt fra den norske kirke, så dåp hadde blitt veldig rart. Og vi har vært i noen navnefester og likt de godt, men vi landet på å la være tilslutt. Lillemann ble feiret og ønsket velkommen uansett, og navnet fikk han på altinn.no![]()

Gikk hun på det?Lol! Fikk han navn uansett altså?da førstemann ble født så var det ei som spurte meg (helt seriøst) hvordan babyen skulle få navn uten dåp. Jeg svarte at babyen slapp å bli registrert i folkeregisteret, fikk ikke personnummer og slapp å betale skatt gjennom hele livet nettopp fordi vi valgte bort dåp
![]()
stakkars var kjempestresset over å ikke ha navn klartLol! Fikk han navn uansett altså?da førstemann ble født så var det ei som spurte meg (helt seriøst) hvordan babyen skulle få navn uten dåp. Jeg svarte at babyen slapp å bli registrert i folkeregisteret, fikk ikke personnummer og slapp å betale skatt gjennom hele livet nettopp fordi vi valgte bort dåp
![]()
Også på Internett og alt! Nei, dåp er jo tradisjon og det eneste mange er vant med, så jeg skjønner jo den at noen faktisk lurer! Men for oss hadde det blitt litt rart ja, lillemann og lille i magen skal få velge helt selv, og forhåpentligvis har vi klart å oppdra de såpass at om de skulle ønske kristen eller annen religiøs konfirmasjon når den tid kommer er de modne nok og overbevist nok til å ta dåpen som tenåringer også Åh hahahahGikk hun på det?
Jeg har en i klassen som ble bombardert før fødsel med at hun kunne havne i fengsel om ikke barnet fikk navn!stakkars var kjempestresset over å ikke ha navn klart
om hun gikk på det? Vel.. hun svarte «hæ, virkelig?». Nei, selvfølgelig ikke! Er vel ikke en dåp som er avgjørende om et barn får navn og personnummer
hun var kanskje ikke skarpeste kniven i skuffa Vi tenker veldig liktJa, tenke seg til at det går anOgså på Internett og alt! Nei, dåp er jo tradisjon og det eneste mange er vant med, så jeg skjønner jo den at noen faktisk lurer! Men for oss hadde det blitt litt rart ja, lillemann og lille i magen skal få velge helt selv, og forhåpentligvis har vi klart å oppdra de såpass at om de skulle ønske kristen eller annen religiøs konfirmasjon når den tid kommer er de modne nok og overbevist nok til å ta dåpen som tenåringer også
![]()
Vi tenker veldig liktmin morfor sa at jeg måtte døpe babyen for at den skulle få gode verdier her i livet. Vel... tror unger fint klarer få gode verdier uten dåp. Er vel ikke det som er avgjørende tenker jeg
![]()