Navne tråd

Fruen87

Glad i forumet
Oktobergull 2022
Noen som allerede har begynt å leke med tanken på forskjellige navn?

Hva er viktig for deg i valget av navn?

Jeg og mannen min har lastet ned appen "våre babynavn". Der vi kan sammenligne de ulike vi liker denne kan anbefales

Syns navn er veldig vanskelig, spesielt hvis gutt.

Jente har vi snakket om Julie + mellomnavn.

Gutt aner vi ikke :P

Vi har noen navn vi begge liker om det skulle bli gutt, vi er ikke helt enige når det kommer til jentenavn :rolleyes:

Her begynner alle navnene på S, så fortsetter den trenden der:) har bestemt oss for jentenavn, men verre med guttenavn:p

Jeg synes akkurat dette med navn er veldig vanskelig. For jeg liker veldig godt litt spesielle og sjeldne navn. Min mann foretrekker mest mulig vanlige typisk norske navn. Så føler det alltid blir kompromiss her i gården. Blir vanskeligere for hver unge. Men guttenavn har vi funnet 3 som vi begge liker (Storm, Oskar, Steffen). Jentenavn er vi mer grunnleggende uenig. Vi har 3 der også som jeg kan leve med (Martha, Therese, Silje). Men hadde jeg fått velge helt alene har jeg lagt min elsk på Saga eller Sjur. Så får se om vi ikke kommer til enighet etterhvert. Tror vi hvertfall er veldig enige om at mannen skal få velge denne gangen innenfor rimelighetens grenser.

Jentenavn har vi hatt klart siden vi møtt hverandre omtrent, så om det blir jente denne gangen blir det lett. Men vi fikk gutt sist og brukte uendelig lenge på å bli enige, så kan bli spennende om vi må finne en til guttenavn :wacky:

Vi har ei liste for begge kjønn, noen er vi mer enige om enn andre :hilarious: Synes guttenavn er mye enklere å finne enn jentenavn!

Jeg synes akkurat dette med navn er veldig vanskelig. For jeg liker veldig godt litt spesielle og sjeldne navn. Min mann foretrekker mest mulig vanlige typisk norske navn. Så føler det alltid blir kompromiss her i gården. Blir vanskeligere for hver unge. Men guttenavn har vi funnet 3 som vi begge liker (Storm, Oskar, Steffen). Jentenavn er vi mer grunnleggende uenig. Vi har 3 der også som jeg kan leve med (Martha, Therese, Silje). Men hadde jeg fått velge helt alene har jeg lagt min elsk på Saga eller Sjur. Så får se om vi ikke kommer til enighet etterhvert. Tror vi hvertfall er veldig enige om at mannen skal få velge denne gangen innenfor rimelighetens grenser.
Vi har ei jente som heter Saga, veldig fornøyd med navnet:Heartred

Jentenavn har vi allerede klart. Men guttenavn er verre, vi har vært sitt vi liker, men blir ikke enige. Men blir nok dobbelt navn som storebror, med et litt spesielt navn og et familie navn fra mannens side da det er et ønske han har. :happy:

Syntes guttenavn er utrolig vanskelig! Er veldig glad i Benedicte til jente

Har navn til både gutt og jente klart. Håper bare ikke det blir tvillinger nå da. Da må vi finne enda et navn og vi diskuterte lenge før vi ble enige om de vi har funnet nå. :D:p

Vi har også dette problemet:hilarious: helt håpløst. Han kan like navn som Ola eller Kari, mens jeg kunne kalt bebisen for nicket mitt (Naomi) for eksempel. Elsker spesielle og sjeldne navn. Men vi må nok finne noen kompromisser her og :hilarious:

Vi har også dette problemet:hilarious: helt håpløst. Han kan like navn som Ola eller Kari, mens jeg kunne kalt bebisen for nicket mitt (Naomi) for eksempel. Elsker spesielle og sjeldne navn. Men vi må nok finne noen kompromisser her og :hilarious:
Ja ikke lett. Med han vi fikk sist var det skikkelig ille krangling. Så pass at vi ikke kunne snakke om det på månedsvis. Min første fødte har dobbelt navn på 13 bokstaver og alt han foreslår er typ Jon, Tor ect.... så fullstendig krasj :banghead: Men til slutt så er det jo egentlig ikke viktig.

Ja ikke lett. Med han vi fikk sist var det skikkelig ille krangling. Så pass at vi ikke kunne snakke om det på månedsvis. Min første fødte har dobbelt navn på 13 bokstaver og alt han foreslår er typ Jon, Tor ect.... så fullstendig krasj :banghead: Men til slutt så er det jo egentlig ikke viktig.
Såpas ja:hilarious: huff. vi krangler heldigvis veldig lite så vi blir sikkert enige får vi tro :shy: fortsatt artig hvordan man kan ha såå forskjellig smak på navn, navnene samboeren foreslår syns jeg er helt forferdelig :hilarious::hilarious:

Såpas ja:hilarious: huff. vi krangler heldigvis veldig lite så vi blir sikkert enige får vi tro :shy: fortsatt artig hvordan man kan ha såå forskjellig smak på navn, navnene samboeren foreslår syns jeg er helt forferdelig :hilarious::hilarious:
Det var det som var greia med oss og. Vi krangler svært sjeldent. Typ 1 gang i året. Men sist ville begge stå på sitt. Derfor har jeg denne gang sagt at han kan få bestenne så lenge det er ett litt lenger navn enn 3 bokstaver og ikke ett navn som har eget kapittel i telefonboka.

Jeg syns det er viktig at navnene passer sammen med resten av familien sine (slik som mange over skriver). Syns også det skal passe til etternavnene. I tillegg vil jeg ikke gjenbruke noen av forbokstavene til resten av oss. Så det blir litt vanskelig :angelic: navnet på sønnen min får mange komplimenter, så føler fallhøyden er stor :p to av jentenavnene som passer til er allerede okkupert av to av niesene mine.

Back
Topp