Navne sirkus.....

Ajja

Gift med forumet
Vi har egentlig hatt jentenavn klart siden den gangen da vi fikk guttungen..... men......
nå har altså eg bynt å trekke meg på det navnet.....​
Hovedgrunnen e at det va blant 3 på topp i 2012.......
og eg e ikkje sånn der ti på topp navn, like de som ikkje alle har....​
Mellomnavnet vi hadde tenkt e Oline sia oldemora te ungan heite Gudrun Oline,
men no tenke eg litt sånn heeeeilt bortfra mellomnavnet og :/
Mainn min e ganske så bestemt på at vi ska bruke det navnet vi hadde tenkt,
men jo meir eg sei eller høre det så vil eg liksom ikkje....​
Altså eg kan vell røpe det.....​

Emma Oline
Uhhææææ vanskelig altså...​
Har liksom et fornavn eg kunne tenke meg å bruke og det e
ligne eller e nesten det samme...
Og eg har et anna mellomnavn eg har løst å bruke...​
Kordan e det me dåkker i dettan navnet kaoset????
Har dåkk bestemt dåkk....?? Fleire alternativ??
Eller e dåkk heilt blank???

Syns det er vanskelig jeg også. Jeg og samboer har snakket om navn flere ganger de årene vi har vært sammen, og har hatt noen favoritter. To av de ble "tatt" til barna til søskenbarna mine.. :-/ Det ene var Noah, og det hadde jeg uansett ikke brukt nå siden det har blitt så populært siden vi begynte å tenke på det. Så det er greit. Det andre er jeg fortsatt litt lei meg for at det ble "tatt".

Har flere forslag som jeg liker, men som jeg er skeptisk til fordi det ligger på navnetoppen.. Syns det blir litt kjedelig om gutten skal gå i en klasse med flere gutter med samme navn osv. Vil ha noe som er litt unikt (men samtidig ikke sært) for vår lille gutt.

Så har vi en liten utfordring siden jeg er norsk og samboer er svensk/finsk. Navnet må funke på alle språk, og da er den største utfordringen at de ofte skrives likt med uttales ulikt. Gah! Skal ikke være enkelt :P

Jeg synes også Emma er nydelig. Men vil ikke ta det selv, for det har vært på topp10 i Norge,Sverige,Danmark, Finland, Amerika osv, siden Ross og Rachel kalte dattera si det i Friends tidlig 2000 tall. Så det er blitt så oppbrukt :(
Men jeg syns det er vakkert.

Hvis du er i tvil så er det kanskje ikke riktig. Sånn tenker jeg. Nøler jeg, så er det vel ikke det som er meningen.
Sliter VELDIG med å velge selv. Vil ikke ha noe for sært, samtidig som jeg ikke vil ha på navnetoppen.

Ååååå, det er kjempevanskelig!! Vi vet heller ikke kjønn enda, så må jo fortsatt tenke både guttenavn og jentenavn :p

Navnet kommer den dagen lille kommer skal du se... Lykke til med valget

Syns det er vanskelig jeg også. Jeg og samboer har snakket om navn flere ganger de årene vi har vært sammen, og har hatt noen favoritter. To av de ble "tatt" til barna til søskenbarna mine.. :-/ Det ene var Noah, og det hadde jeg uansett ikke brukt nå siden det har blitt så populært siden vi begynte å tenke på det. Så det er greit. Det andre er jeg fortsatt litt lei meg for at det ble "tatt".

Har flere forslag som jeg liker, men som jeg er skeptisk til fordi det ligger på navnetoppen.. Syns det blir litt kjedelig om gutten skal gå i en klasse med flere gutter med samme navn osv. Vil ha noe som er litt unikt (men samtidig ikke sært) for vår lille gutt.

Så har vi en liten utfordring siden jeg er norsk og samboer er svensk/finsk. Navnet må funke på alle språk, og da er den største utfordringen at de ofte skrives likt med uttales ulikt. Gah! Skal ikke være enkelt :P

Hehe ;-) ser den ja, hadde en svensk sjef ei stund og måten navnet mitt uttaltes på norsk var det en heeelt annen skrive måte enn på svensk og omvendt...
Så hu hang opp lapp på bakrommet med begge skrivemåtene/ uttalelsene ;-)

Navnet kommer den dagen lille kommer skal du se... Lykke til med valget

Hehe ;-) næi det trur eg ikkje, eg e ikkje oppbygd sånn ;-) hehe ;-)
Hadde navnet med begge de to andre klart måneder før de kom og når de kom ut var navnet naturlig til dem ;-)

Hadde navnet med begge de to andre klart måneder før de kom og når de kom ut var navnet naturlig til dem ;-)

Helt enig ;) Jeg må å ha det klart på forhånd ;)

Da er dere heldige... Trodde jeg hadde navn jeg og, men den gang ei... Kom etter fødsel.

På OUL mente JM at det mest sannsynligvis var en gutt, og det håper jeg stemmer! Hvis ikke blir det navnekrig her hjemme ;) Rart å ha guttenavnet soleklart, men ikke aaaaaane hva en evt. jente skal hete?

Hehe ;-) ser den ja, hadde en svensk sjef ei stund og måten navnet mitt uttaltes på norsk var det en heeelt annen skrive måte enn på svensk og om!vendt...
Så hu hang opp lapp på bakrommet med begge skrivemåtene/ uttalelsene ;-)

hehe! :-D Hvis vi velger et navn som uttales annerledes på svensk kommer jeg til å få en stor utfordring med å lære svigermor hva som er rett :P Kommer til å irritere meg grønn på at hun sier feil.. haha!

Jeg vil veldig gjerne ha navnet klart før fødsel, men samboer nekter så da må vi jo nesten bare vente da siden vi begge må være enige. Jeg har en 2-3 forslag jeg liker godt og en STOR favoritt. Samboeren liker jo selvfølgelig ikke det navnet, men vil han komme med noe forslag selv? Niks! :P Så her blir det vel som med storesøster, ungen forblir navnløs til flere uker etter fødsel :confused:

om det stemmer at det er jente så er navnet klart :-) skulle det vise seg å være feil slik at det er gutt så har vi et stort problem hehe

jentenavn har vi snakket om en del om, men sambo har vært veldig opptatt av at det er han som bestemmer (mest på tull tror jeg) fordi jeg var så fast bestemt på guttenavnet sist.

jeg har mange ganger snakket om noen jentenavn som jeg har som favoritter da og spesielt som har følt meg som et favorittnavn i mange, mange år. og nåe jeg fortalte mamma om det navnet så sa hun at det skulle egentlig jeg hete hehe

her om dagen sa sambo at han hadde bestemt seg, men han holdt på det noen dager, men det viste seg da og være mitt favorittnavn <3 det er JULIE, vet mange som synes det er et sånn toppnavn, men vi tenker ikke så mye over om navn er det eller ikke, vi tar de vi liker :-)

Off, det er så vanskelig med navn altså! Emma er jo kjempefint, men ser den med at alle andre heter det samme.. De sier vi skal ha en gutt, så da går det greit, blir det jente har jeg navn klart etter min bestemor og oldemor, men det blir et ganske typisk og populært navn.. men bryr meg ikke om det, siden det betyr så mye for meg (var veldig nær min bestemor) :) Så om du liker det og synes det er rett så go for it! Hvis du forblir usikker får du kikke litt til, da er det nok ikke det rette.

Back
Topp