Navne hjelp!

trico331537

Flørter med forumet
Heihei!
Lenge siden jeg har skrevet her inne nå, men med oppussing av hus før den nye verdensborgeren kommer,jobb og 2 andre kids går dagene:p

Men nå trenger jeg altså litt hjelp til å finne et Gammelt navn som passer til Amelia,
.......-Amelia ser vi føre oss:) ønsker helst noe fra gammelt av og som ikke er for langt toppen 5 bokstaver, kan gjerne være navn fra gamle tiden i Norge, kæltisk, norrønt o.l!

Guttenavn har vi allerede bestemt oss for

Til nå har vi kun blitt enige om.

Nora-Amelia

Ettersom alle mine forslag hadde ending på A som det nedenfor er rådet til å ikke gjøre, fjernet jeg like godt forslagene:p

Last edited:
Det er ofte veldig slitsomt å si dobbeltnavn som slutter og begynner på samme bokstav - ville unngått det, da bokstaven ofte blir slåttsammen til én, og ungen på folkemunne blir hetende Nor-Amelia og ikke NorA-Amelia.
forslag;
Anne-Amelia
Ingrid-Amelia
Karen-Amelia

Lise-Amelia
Live-Amelia
Mari-Amelia
Gry-Amelia
Sol-Amelia
Vilde-Amelia

Hvis du ønsker at andre ikke skal droppe -Amelia-delen av navnet, så bør dere gå for en stavelse i første ledd.

Maud-Amelia som nevnt over er fint!
Liv-Amelia
Lill-Amelia
Mai-Amelia
Fay-Amelia
Ann-Amelia
Ruth-Amelia

Tusen takk for alle flotte forslag!
Bare fortsett å komme med forslag:happy:
Jeg var faktisk ikke klar over det som ble nevnt ovenfor når det kom til navn som sluttet på samme bokstav, så det skal vi ta med videre i vurderingen:)

Maud-Amelia har jeg faktisk på min liste fra før, men gubben var ikke helt enig:meh:

Maud- Amelia gir sterke assosiasjoner til Maud-Angelica for min del :P

Jeg ville også droppet at navnene slutter og begynner på samme bokstav.

Back
Topp