"Navneønske" til kommende søsken

Kåbbåi

Glad i forumet
*MIA*
Dere med barn fra før, har de kommende storesøskene kommet med forslag til navn på den lille?

Her for leden fikk guttungen spørsmål av ei venninne om hva babyen skal hete.

Gregorius svarte han....jeg aner ikke hvor han har det navnet fra. Han har ikke hørt det her iallfall.

Og er ingen i barnehagen med det navnet.
Og jeg kan ikke huske å ha hørt det på barnetv, men ikke alltid jeg hører like godt etter der, så mulig det er derfra...
Nå vites det ikke om det er gutt eller jente, men blir ikke Gregorius uansett.

Her er det ikke kommet noe ønske, men alle forslagene vi kommer med er hun ihvertfall helt med på :-)

Hehe. Rart hvor de får ting ifra.:-)

Her er storesøster litt over to år så er ikke noe forslag å få. Men får meningen hennes på navnene vi liker, mest for morro å også høre hva hun kan uttale osv. :-)

Storebror her er snart 5 og slakter alle våre forslag :-P når vi spør han om forslag kommer han med slike som Troll, Skog, Dinosaur osv :-P

Hehe.. ja hvor får de det fra..

Vi sa vel ganske tidlig til ungene at det er vi voksne som finner navnet til babyen.
Har bare forklart det med at "det er jo mamman og pappan som vet hva babyen heter. Tenk om noen andre skulle sagt hva dere skulle hete, da hadde dere jo fått feil navn" :P Sikkert super "feil", men vil ikke at de skal få store forhåpninger/ønsker om at deres forslag kommer til å komme igjennom.

Her har heller ikke ungene fått komme med forslag, men de fpr si hva de mener om navnet vi har valgt ;)

Har heller ikke spurt han personlig om hva babyen skal hete (hadde det stått mellom to navn, kunne jeg feks. spurt om han skulle hete ole eller per, men syntes det er vi voksne som velger navn). Men stusset litt da han svarte Gregorius når ei venninne spurte. Hadde vel heller forventet fantorangen eller noe.
Han har fått vite navnet til babyen, og syntes det er fint og ikke omhverandre.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Vi hadde jo tidlig navnet klart og luftet det for storesøster, navnet er det samme som en i barnehagen (men det er en som er yngre), så det fallt vel ikke helt i smak. Så en dag vi var i barnehagen så fant hun ut: "Hva med Kristian?" (hører med til historien at en av de på hennes gruppe akkurat da kom kjørende og navnet hans var nettopp Kristian).

Hun insisterte lenge på at lillebror skulle hete Kristian, familie og venner synes jo at det har vært ganske morsomt. Vi vurderte det også, hadde det passet med det andre navnet så kunne det faktisk blitt dobbeltnavn på lillebror. Men nå har hun slått seg til ro med navnet vi har valgt.

Gregorius var jo et artig alternativ da, kan jo lure litt på hvor de tar det fra.

Her er storebror glad i Cars, og mener lillebror skal hete Bill. Kjenner at jeg ikke er helt enig :p noen ganger er han seriøs og noen ganger ler han når han sier det, så tror han egentlig skjønner at det ikke blir det ;)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Her er det ikke kommet noe ønske, men alle forslagene vi kommer med er hun ihvertfall helt med på :-)
Samme her. Helt enig på alle forslag, og alle navn er glemt etter en liten stund :D

Gregorius eller Clarabell sier han nå.
Får prøve å se om jeg finner ut hvor navna kommer fra, er ikke fra meg, og ingen i barnehagen eller noen vi omgås.

Har ikke barn fra før, men hun som blir kusina til babyen min synes babyen skal hete Vetle:) Selv om det er en jente:p Hun er 2 år

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Back
Topp