Navndilemma

Thessaniya

Forumet er livet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Endelig har jeg også fått samboer til å komme med litt forslag på navn :) Ingen av oss har noe som helst ønskemål, så det er gjetteleken for oss nå :p
Jeg vil egentlig bare at det skal gå fint sammen med storebror sitt navn. Men der har vi et lite problem...
Han heter Benjamin, og det er ganske langt. Burde man da satse på et kortere navn for å kompensere hans tunge navn, eller er det finest om begge navnene er litt lengre?

Teks;
Benjamin og Nora
Benjamin og Gry
Benjamin og Lea

Eller er det bedre med

Benjamin og Natalie
Benjamin og Amanda
Benjamin og Emilie

Noen som har noen innspill på navnelengde?

Jeg er jo veldig glad i korte navn :-P syns både Nors og Lea gikk veldig fint til Benjamin :-)

Egentlig syns jeg Nora er litt oppbrukt nå, men syns det passet utrolig bra til Benjamin!:) ellers syns jeg Gry er et veldig pent navn da. Litt mer "utenom det vanlige" nå for tiden. Syns det er fint!:)

Tusen takk for deres innspill :)
Nora og Gry er ikke med på hans liste, så de var bare med for å vise lengden sammen med Benjamin... :( jeg husket ikke om han hadde flere korte navn når jeg laget tråden.
Men jeg er veldig glad i Lea :) det en av mine favoritter. Og det står på begges liste ;)
Men igår satt jeg å satte sammen navnene, og oppdaget...:
Benjamin-o-Lea (Benjamin Olea)
Funker det? :o
Kommer folk å tru at hun heter Olea?

Tusen takk for deres innspill :)
Nora og Gry er ikke med på hans liste, så de var bare med for å vise lengden sammen med Benjamin... :( jeg husket ikke om han hadde flere korte navn når jeg laget tråden.
Men jeg er veldig glad i Lea :) det en av mine favoritter. Og det står på begges liste ;)
Men igår satt jeg å satte sammen navnene, og oppdaget...:
Benjamin-o-Lea (Benjamin Olea)
Funker det? :eek:
Kommer folk å tru at hun heter Olea?
haha, nei det synes jeg ikke du skal tenke på ;) du kommer jo til å uttale 'og' som 'å', så det blir jo i tilfelle benjamin-å-lea.

Syns Gry, Lea og Amanda er kjempefine navn! :)
Føler ikke at navn behøver å klinge godt sammen i utgangspunktet, for jeg tenker at alt kan klinge godt om man blir vandt til det:p
Forresten, Benjamin er et kjempefint navn også! :)

Så fine navneforslag! Synes det passer både med kort og lagt. Etter hvert vil alle passe med Benjamin siden dere blir vant med det...

Synes egentlig både lange og korte passer like bra :) kanskje viktigste er at begge navnene ikke har harde konsonanter som gjør at de klinger bra sammen ;)

Endelig har jeg også fått samboer til å komme med litt forslag på navn :) Ingen av oss har noe som helst ønskemål, så det er gjetteleken for oss nå :p
Jeg vil egentlig bare at det skal gå fint sammen med storebror sitt navn. Men der har vi et lite problem...
Han heter Benjamin, og det er ganske langt. Burde man da satse på et kortere navn for å kompensere hans tunge navn, eller er det finest om begge navnene er litt lengre?

Teks;
Benjamin og Nora
Benjamin og Gry
Benjamin og Lea

Eller er det bedre med

Benjamin og Natalie
Benjamin og Amanda
Benjamin og Emilie

Noen som har noen innspill på navnelengde?
Vår nr 1 får langt og 4 stavelser navn, allerede stilt meg samme spørsmål, hva gjør vi med nr 1, langt eller kort :p
Kombinasjonen som falt best i smak hos meg var B og Emilie :D under hele barndommen min var de to favoritt navnene mine og det skulle barna mine hete, så morsomt dere vudere den kombinasjonen :p

Vår nr 1 får langt og 4 stavelser navn, allerede stilt meg samme spørsmål, hva gjør vi med nr 1, langt eller kort :p
Kombinasjonen som falt best i smak hos meg var B og Emilie :D under hele barndommen min var de to favoritt navnene mine og det skulle barna mine hete, så morsomt dere vudere den kombinasjonen :p
Jeg liker Emilie, men det er bare det at jeg hadde villa ha et navn som slutter på "a", så jeg foreslo Emilia isteden, men det var bom stopp (!) hos samboer.
Jeg regner med det har noe å gjøre med at jeg er svensk... Tror det er flere navn som er mer vanlige at de slutter på "a" i Sverige mens de slutter på "e" i Norge...
Lisa-Lise
Anna-Anne
Maria-Marie osv
(Begge variantene går selvsagt i begge landene, men jeg tror det er mer klassisk om du skjønne...)
Men Emilie ER fint da! :p vi får se hva det blir... :)

Jeg liker Emilie, men det er bare det at jeg hadde villa ha et navn som slutter på "a", så jeg foreslo Emilia isteden, men det var bom stopp (!) hos samboer.
Jeg regner med det har noe å gjøre med at jeg er svensk... Tror det er flere navn som er mer vanlige at de slutter på "a" i Sverige mens de slutter på "e" i Norge...
Lisa-Lise
Anna-Anne
Maria-Marie osv
(Begge variantene går selvsagt i begge landene, men jeg tror det er mer klassisk om du skjønne...)
Men Emilie ER fint da! :p vi får se hva det blir... :)
Noen ganger skulle man ønske man kunne bestemme navn aleine :p
Lykke til med navn valget!

Leser gamle tråder og kom over denne... :)
Vi gikk for Benjamin og Emilie :) og nå, etter 8 uker, føles det som det mest naturligste valget (såklart) :P men det skjer av og til at jeg sier f.eks "ska mamma ta av deg den skitten-bleien da Ben... Emilie!" Haha :D

Leser gamle tråder og kom over denne... :)
Vi gikk for Benjamin og Emilie :) og nå, etter 8 uker, føles det som det mest naturligste valget (såklart) :P men det skjer av og til at jeg sier f.eks "ska mamma ta av deg den skitten-bleien da Ben... Emilie!" Haha :D

Fine navn:)
Blander her og! Tomine heter ofte Una (1-åringen) og Una heter ofte Tomine:p

Back
Topp