Navn ?

Tommeliten

Glad i forumet
Jeg og min mann hadde sett oss ut ett jente navn og ett gutte navn for 2 - 3 år siden. Lenge før vi hadde planer omå prøve selv. Disse 2 navnene var "våres" navn og helt bestemt på å kalle dem det, når vi fikk barn en gang selv...
Men så fikk broren til min mann en jente, og selvfølgelig måtte di bruke " VÅRT NAVN " !
jeg ble kjempe skuffet.... For meg finnes det ikke noe annet navn jeg kunne tenke å kalle min egen jente ( hvis det blir det ?) Hvordan hadde dere løst probolemet ? Navnet vi hadde tenkt er oppkalling av både min mann og meg !
Har ennå ikke slått det navet ut av hodet... det er mitt navn som jeg har lyst å kalle min egen jente !!!!!
 
!
 
Så leit...Men dere kan jo kanskje prøve å beholde navnet som mellomnavn da!?
Kan jeg få spørre hva navnet er!?[8|]
 
Navnet vi hadde tenkt er Vilde.... Er ikke det ett flott navn ??? Hadde tenkt Vilde + ett navn til. Der hadde vi kanskje tenkt og bruke min lillesøster sitt fornavn og kaldt opp henne også...
Men sånn blir det vel ikke[:(]
Blir vel for nærme familie til det... Eller hva ???
 
Vilde er et søtt navn![;)]
Hadde jeg vært dere ville jeg nok prøvd å beholde navnet som mellomnavn...
Dere hadde jo tross alt navnet først,og mellomnavn blir jo heller ikke brukt hele tida!
Men må jo isåfall finne et navn som går før Vilde:
Inger /Inga Vilde
Mia /Maria Vilde
Line /Linda Vilde

Bare noen forslag jeg kom på i farta...Likte du noen av de!?[8|]
Selv syns jeg det hørtes fint ut med Line Vilde![:D]
Ble liksom en sånn koslig klang...
 
syns det var flere bra forslag der... der fikk jeg noe å tenke på...
Var nede hos legen i dag og fikk det helt bekreftet[:D]
hadde litt vanskeligheter med å bare stole på hjemmetesten, siden det har godt en stund uten at noe skjedde
 
Gratulerer på "ordentlig" da![;)]
Så koslig at du likte noen av forslaga da...
Du får si ifra om du velger en av de,det hadde vært artig!
 
hei !

skjønner dilemaet ditt.. (har det sånn selv men ikke så nært som det da). men jeg tror ikke man kan ta det for gitt at når mann sier et navn at mann har eier rett på det navnet.. For jeg selv vil ha sebastian og vet at en venninde vil ha det på barn nr to( akkuratt fått nr 1) men som jeg tenker at jeg må jo ta det viss det er det jeg vil ha.. så får hun bestemme selv.. når man er litt like i tanke gangen så går det sånn .. Har begynnt å si at jeg ikke vil høre hva andre synes er fine navn pga av at jeg ikke vil i en slik situasjon. For garantert hvis dere tar Vilde (som er kjempe fint) kommer nok familien til å syntes det er litt rart siden det allerede er ei som heter det! men som mellom navn er jo en kreativ måte å ungå problemet på.. Hva med Hedda,Sofie,Aurora det er mine favoritter..

håper du finner en løsning som passer deg og mannen din !

klem fra ei som skjønner deg godt ( men har funnet ut at man ikke eier et navn selv om mann sier det i sinn munn ) :)
 
Jeg skjønner godt problemet ditt! Jeg har helt siden jeg var lita likt navnet Ida veldig godt. Jeg har alltid tenkt at om jeg får ei jente skal hun hete Ida. Men så har søstra til samboeren min ei jente som heter Ida, så da ble det litt dumt. Så jeg tenkte ikke så mye mer på det før jeg fikk ei datter selv. Da hun var nyfødt syntes jeg nemlig at det eneste hun passet til å hete var Ida.. Men så fant vi et annet navn vi likte veldig godt, og som vi ikke kjenner noen som heter, slik at det liksom ble bare jenta vår som heter det. Og nå er det selvfølgelig bare det hun passer til å hete! [:)]
 
Litt frekt gjort at de tok navnet deres...! Selv hadde jeg blitt sint [:@] Har ikke opplevd den situasjonen enda, men jeg har 7 venninner som skal ha barn i 2005 og jeg er sist ut.. Har allerede fortalt "våre" navn til både gutt og jente, og dersom noen av dem napper det fra meg, døper jeg likevel min egen til det siden jeg var først ut! [:)]

Så, hvis du er som meg, døper du jenta til Vilde (synes det er veldig søtt navn!)... Eller du bruker et navn før eller etter som noen andre har foreslått allerede [:D]

Klem fra Tella
 
Takker for støtten.hadde tenkt litt på vilde therese, men det blir jo ganske likt da. har også fått opp øynene litt for tilde... det er jo ganske likt, men jeg syns det er knall fint.
Men uannsett er det ikke lett valg... skulle apsolutt hatt vilde for oss selv
 
Back
Topp