Navn

C-40455074

Flørter med forumet
Hei!
Vi blir ikke enige om navn, vi har en gutt fra før og venter nå ei jente.
Jeg liker navn som Alva, Liva, Embla, josefine. Han liker navn som frøya/freya, Aurora, Luna. Vi har personer rundt oss på hver vår kant som gjør Alva og Luna vanskelig å bruke, men disse to navnene er øverst på hverandres lister.
Vi ønsker ett navn som er lett å uttale på norsk og helst engelsk, og som ikke er blant de mest populære.
Forslag til navn eller hvordan vi kan finne ett navn vi begge liker?

Hei!
Vi blir ikke enige om navn, vi har en gutt fra før og venter nå ei jente.
Jeg liker navn som Alva, Liva, Embla, josefine. Han liker navn som frøya/freya, Aurora, Luna. Vi har personer rundt oss på hver vår kant som gjør Alva og Luna vanskelig å bruke, men disse to navnene er øverst på hverandres lister.
Vi ønsker ett navn som er lett å uttale på norsk og helst engelsk, og som ikke er blant de mest populære.
Forslag til navn eller hvordan vi kan finne ett navn vi begge liker?
Jeg syns de navnene du nevner er veldig like. Alle korte navn som stort sett slutter på A. Eneste forskjellen er at det ser ut til at du liker konsonanten V, mens han er mer på R.

Personlig syns jeg Frøya/Freya og Embla er de fineste av de du nevner. De andre er enten mer vanlig eller blender veldig sammen.

Kanskje Eyra/Eira, Arya/Aria eller Lily kan være noe for dere?

Veldig fine navn alle samme synes jeg. For å kjenne på det/bli enige har jeg og kona mi trukket navn og brukt det i noen dager av gangen. Da har vi latt som om det var det valgte navnet og kjent på hvordan det føles. Jeg vet ikke om det er helt samme gate som de andre navnene deres, men jeg synes Lila passer inn på lista deres. Litt mindre tradisjonsrikt enn deres liste kanskje

Veldig fine navn alle samme synes jeg. For å kjenne på det/bli enige har jeg og kona mi trukket navn og brukt det i noen dager av gangen. Da har vi latt som om det var det valgte navnet og kjent på hvordan det føles. Jeg vet ikke om det er helt samme gate som de andre navnene deres, men jeg synes Lila passer inn på lista deres. Litt mindre tradisjonsrikt enn deres liste kanskje
Tusen takk! Det må prøves <3

Det er et godt tips! En kjenner fort om navnet «passer» inn og hvordan det er å si det om og om igjen☺️

Vi valgte navn etter besteforeldre på hver side før vi viste kjønn. Begynte å bruke de 2 vi bestemte når vi fikk vite at det var gutt så vendte vi oss til det navnet vi likte best og det ble det :Heartblue :dummy:

Har sett et par stk med navnet Alba på jente nå. Det er jo enkelt og fint, og ikke fullt så populært enda, og ikke så ulikt Alva :)

Back
Topp