Navn

Mekanikerfrue

Glad i forumet
Himmelbarn
Januarlykke 2020
Flere som har navn klart?
Vi har hatt jentenavnet klart i 3-4 år :)
men guttenavnet er vi noe uenig i.
Jeg syns Isak er så fint også heter to av mine oldefedre og ene tippoldefaren min Isak :)
Men sambo er ikke like enig…

Alle tre jentene har navn som slutter på A så hadde vært gøy med flere navn som slutter på a, jentenavnet vi har til nå slutter også på a :)
 
Vi har hatt guttenavn klart i mange år, og vi har to jentenavn som vi står mellom. Utrolig nok er vi helt enige :laughing002 Guttenavnet er mannen min sin avdøde fars navn, som også er navnet til min avdøde morfar:Heartred Alle navn er korte (3-5 bokstaver) og ingen mellomnavn. Om vi får jente bryter jeg en veldig lang tradisjon hvor alle jenter i min familie har mellomnavn men tror det går greit.

Jeg synes også Isak er veldig fint!
 
Flere som har navn klart?
Vi har hatt jentenavnet klart i 3-4 år :)
men guttenavnet er vi noe uenig i.
Jeg syns Isak er så fint også heter to av mine oldefedre og ene tippoldefaren min Isak :)
Men sambo er ikke like enig…

Alle tre jentene har navn som slutter på A så hadde vært gøy med flere navn som slutter på a, jentenavnet vi har til nå slutter også på a :)
Jeg vil også ha Isak ved gutt, men samboer nekter!:mad: Skjønner ikke hva det er med mannfolk å mislike det navnet!:hilarious:
Ellers liker jeg Iver og Magnus. Har ikke turt å drøfte de enda, siden jeg er redd han hater dem og!:laughing002 På jentesiden står Mari, Sara og Ellinor høyt på lista. Liker også Oda, Selma, Ine og Maja. Har for mange valg:hilarious:
 
Vi kommer nok til å finne noen alternativ, men begge er enige i at vi må se hvilket navn som passer til baby når vi får møte hen :Heartred
 
Jeg hadde guttenavn klart, men samboer nekter å bruke det navnet.. han synes det er spesielt? Oleander. Bestefar som var min store helt het Ole, så jeg vil kalle opp en evt gutt etter han. Men hvis jeg går for bare ole så føler jeg at det må være med et mellomnavn, å det vil ikke samboer ha :hilarious:
 
Har jentenavn (navnet til min farmor som døde før jeg ble født). Guttenavn tar vi som det kommer (har 3 gutter fra før)
 
Jeg har et foreløpig guttenavn, men jentenavn synes jeg er fryktelig vanskelig. Liker veldig godt tanken på oppkalling, så vurderer å kalle opp etter pappa og ta jenteversjonen av navnet hans :love7
 
Jeg har klart jentenavn, men synes guttenavn er så vanskelig. Samtidig så ser jeg for meg at det blir en gutt. Har heldigvis god tid på å finne ut av det.
 
Har en liste på 2-3 jentenavn hver som vi liker. Må selge mine forslag for jeg er ikke så glad i de han har foreslått :hilarious:
På guttenavn har jeg en soleklar favoritt og den liker Husbonden også heldigvis:love017
 
Her blir det nok som med de andre tre, at vi finner et navn en ukes tid etter fødsel :)
 
Vi hadde navn klart lenge før datteren vår kom sist. Vi har et guttenavn klart, men skulle det bli jente igjen så er vi ganske uenige. Veldig vanskelig! Kunne tenke meg Othelie, Lykke, Vilje eller Mie, siden datteren vår sitt navn slutter på a. Men vanskelig å få medhold :laughing002
 
Vi hadde navn klart lenge før datteren vår kom sist. Vi har et guttenavn klart, men skulle det bli jente igjen så er vi ganske uenige. Veldig vanskelig! Kunne tenke meg Othelie, Lykke, Vilje eller Mie, siden datteren vår sitt navn slutter på a. Men vanskelig å få medhold :laughing002
Lykke er fint :) det heter den andre lillesøsteren til mine 2 eldste jenter :)
 
Lykke er fint :) det heter den andre lillesøsteren til mine 2 eldste jenter :)
Åå ja! Synes det er nydelig :love017 Men han mener det ikke er et navn. Tror vi ender på Olivia, eller Mie Olivia hvis vi går for dobbeltnavn. Her prates det mye om navn:laughing002 Amadeus hvis det blir gutt
 
Åå ja! Synes det er nydelig :love017 Men han mener det ikke er et navn. Tror vi ender på Olivia, eller Mie Olivia hvis vi går for dobbeltnavn. Her prates det mye om navn:laughing002 Amadeus hvis det blir gutt
Jeg har jobbet som lærer, så navn er altså så vanskelig! Nydelige navn :love017
 
Vi har flere på jentelista, men nå troner Hermine øverst :D På guttelisten er Alfred en favoritt:shy:
 
Back
Topp