Navn

Ja, og synes det er skikkelig vanskelig! Sist var det veldig lett, da hadde vi navn til begge kjønn klart, men nå er jeg usikker på guttenavnet om det skulle bli gutt denne gangen, og jentenavn aner jeg ikke! :hilarious:

Har guttenavn klart og har hatt det klart mange år. Tenker en del frem og tilbake rundt jentenavn.

Til gutt har vi plan B navnet vi hadde til den første gutten. Til jente så har gubben sett seg ut et navn han liker, jeg verken hater eller elsker navnet, men jeg lurer på om han skal få det siden jeg fikk velge navnet til gutten vi har.. :dontknow

Jeg har en liste og flere favoritter :laughing002 Ikke pratet noe om dette med samboer ennå, så er veldig spent på hvilke navn han liker og ikke liker;)

Har begynt å skrive liste på notater på mobilen:laughing002 Finnes utrolig mange fine navn der ute, men jeg syns det er vanskelig å finne et navn jeg synes klinger godt i munnen min og som passer etternavnene. Det må være godt gjennomtenkt, tenker jeg. Samboer er ganske kresen på spesielt guttenavn, så det er ikke enkelt å bli enige. Forrige baby fikk navn hele 6 dager etter hun var født, for vi klarte ikke bestemme oss. Denne gangen skal vi finne ut av det litt tidligere, forhåpentligvis;)

Både eg og gubben er enige, vi har 3 navn til jente, Amanda, stefanie eller Ellie etter våre bestemødre. Er det gutt, Blir det Ruben Junior etter papsen ❤️

Har en liten haug med navn. Det er min tur å velge navn. Samboeren fikk sitt favorittnavn sist, mot at jeg fikk neste. Bedre enn et kompromiss ingen av oss elsket.

Forrige baby fikk navn hele 6 dager etter hun var født, for vi klarte ikke bestemme oss. Denne gangen skal vi finne ut av det litt tidligere, forhåpentligvis;)
Begge våre har måtte vente i flere måneder på navn. Håper det blir mye enklere nå som jeg er alene om avgjørelsen!

Guttenavnet har vært klart siden dag 1, men vi klarer ikke å bli enige om jentenavn:rolleyes: Om noen har noen forslag, så fyr løs!!

Jeg har et par navne klar, som kjæresten heldigvis aksepterer:joyful: Men om ungen kommer ut å passer til er jo vanskelig å vite.

Forrige gang tror jeg sønnen hadde 10 forskjellige navn, før vi omsider landet på det navnet han fikk:) Vi, inkludert han, er veldig glade i navnet, og selvfølgelig kunne han ikke hatt et annet navn :love017Kommer sikkert ikke til å bli noe lettere denne gangen ;)

Last edited:
Både eg og gubben er enige, vi har 3 navn til jente, Amanda, stefanie eller Ellie etter våre bestemødre. Er det gutt, Blir det Ruben Junior etter papsen ❤️

Ååå Ellie er så fint! Måtte inn på notater for å skrive det på listen, men så at det allerede sto der fra før.

Vi har 2 guttenavn vi begge liker, men liker hvert sitt best, mannen liker best Aaron/Aron og jeg liker best Benjamin. Jeg elsker navnet Milo, men det er helt uaktuelt for mannen :( Men jeg har jobbet med å få han til å bli vant til og akseptere navnet leeenge, og det går fremover :laughing002 Fra å være vaskemiddel til å nå høres russisk ut, så tydelig forbedring, men lite håp om at han kommer til å like det før ungen kommer.

På jentenavn er vi helt tomme, har veldig ulik smak på jentenavn, mannen liker tradisjonelle og typ top 10 jentenavn som Sofia. Jeg vil ha ett mer sjeldent og spesielt navn der du ikke risikerer å få flere i samme klasse med samme navn. Vi prøvde en navneapp der man blar gjennom navn og liker/liker ikke typ tinder for navn, men fikk nesten ingen matcher. Både jeg og mannen var enige om at vi fikk flere matcher når vi var på tinder :laughing025

Jentene jeg har fra før har navn som få andre har i Norge, men som man heller ikke nødvendigvis tenker er veldig spesielle.

Vi har et par forslag til jentenavn, men sliter veldig med guttenavn! De fleste vi liker veldig godt er allerede "tatt" av nevøer på begge sider.

Vi har et par forslag til jentenavn, men sliter veldig med guttenavn! De fleste vi liker veldig godt er allerede "tatt" av nevøer på begge sider.
Ååå samme her! Begge nevøene på hans side er navn vi begge liker! Har et par favoritter fra sist graviditet da vi ventet gutt da.. Og kan være vi allerede har landet på jentenavn om det blir det. Navn etter mor og mormoren til min samboer :Heartred

Vi snakka faktisk om navn i går på morgenen da vi lå i senga, og fant et jentenavn vi begge likte godt. Men guttenavn er mer vanskelig!

Back
Topp