Navn?

Kiwi86

Elsker forumet
Oktoberfest 2024 ❤️
Flere av dere som har begynt å diskutere navn....her har vi vel landa på navn til lillesøster, fra før av har vi:
Henning
Alexander
Emilie
(Mine fra tidligere forhold)
Oliver Alexander
Matheo Lorenzo
(Samboeren sine fra tidligere)
William Olai
N-S
(som blir våre felles)

Vi har også bestemt oss for navn på lillesøster:happy: Vi skal kalle hun opp etter farmoren som gikk bort så alt for tidlig, så da ble valget naturlig siden det er samboer sitt første barn:Heartpink

Hadde det vært en gutt hadde de blitt vanskelig :knegg:

Vi diskuterte navn før uke 12 vi :angelic:
Dvs to lister med ca 30 navn på hvert kjønn...
Vi fant til slutt et guttenavn, men nå viser det seg at vi får jente selvfølgelig...

Har noen aktuelle navn, men syns det er vanskelig å lande på noe. Ingen i familien er helt enige, og jeg syns det er vanskelig å sette navn på noen jeg ikke har sett før :wacky:

Vi hadde klart jentenavn, men det viste seg å være en liten gutt inni der:Heartblue Så nå har vi ikke peiling, synes guttenavn er mye vanskeligere!

Vi strevde lenge med å bli gravide. Så hadde god tid til å finne navn. Vi fant et guttenavn og et jentenavn. Men min gode vennine tok guttenavnet «mitt» siden hun fikk gutt før oss. Angrer på at jeg hadde delt navnet jeg ville ha, med henne før jeg ble gravid. Det ble nesten som Friends-episoden hvor Rachel tar navnet Monica hadde planlagt. Nå venter vi også en gutt. Han får navnet Jonas det er ikke det navnet jeg og min samboer vil mest ha, men navnet vi ville ha er allerede tatt av min vennine.

Då vi venta førstemann sa eg til mannen at han kunne få velge då eg ikkje hadde noko navneønske. Han blei kjempegla, og endå meir gla då det vart gutt for han hadde eit familienamn han ønska å bruke.
På nr.2 prøvde eg meg på at no kunne gjedna eg få bestemme. Var tydeleg at han ikkje heilt var einig i det. Då vi fekk vite at det var ei jente og eg kom med forslag, trur eg ikkje eingong han høyrte etter :D Han hadde visst eit namn han ville bruke.
No på nr.3 har ungane vore heilt klar på at no er det mamma sin tur :D
Eg har komt med mitt forslag, men pappen hadde fleire andre forslag. Såklart :P Jentungen hadde og eit bra forslag. Men ungane veit jo ikkje kva vi har snakka om og er utålmodige på at vetlasøstera skal få navn. Så nå har guttungen spurt meg om det kanskje kan vere like lurt at pappen får bestemme sidan han var så flink med dei to andre :D
Blir nok det denne gongen og.
Mange syns det er rart. Men eg kjenner at det rett og slett ikkje er så viktig for meg. På nr.2 skjønte eg eigentleg at han hadde eit namn han ønska så det at eg prøvde meg med eit forslag var for å trekke i han. nå på nr.3 tenkte eg faktisk at nå måtte det vere min tur og eg hadde eit ønske. Men når han og jentungen kom med sine forslag så kjente eg igjen at det jo er det samme for meg kva ho skal heite. :Heartpink

Vi strevde lenge med å bli gravide. Så hadde god tid til å finne navn. Vi fant et guttenavn og et jentenavn. Men min gode vennine tok guttenavnet «mitt» siden hun fikk gutt før oss. Angrer på at jeg hadde delt navnet jeg ville ha, med henne før jeg ble gravid. Det ble nesten som Friends-episoden hvor Rachel tar navnet Monica hadde planlagt. Nå venter vi også en gutt. Han får navnet Jonas det er ikke det navnet jeg og min samboer vil mest ha, men navnet vi ville ha er allerede tatt av min vennine.

:Heartblue Veit ho (altså et hu hugsa det) at ho har brukt «ditt namn»?

Bah, så kjipt! :dead: Vi delte ikke navn med noen før fødsel sist, og kommer ikke til å gjøre det nå heller selv om folk maser. Tenker også at det kan være lett å bli påvirket ene eller andre veien, selv ubevisst. :angelic:Er dere veldig nære da? Kan det vurderes å bruke navnet selv om din venninne har det?

Tenker som Papoo over her, kan dere ikke bruke det likevel?
Da vi fikk vår første ble han kalt opp etter sin oldefar (min manns bestefar). Min gode venninne og også gudmor til sønnen vår, har i ettertid sagt at hun også gjerne kunne tenkt seg å bruke det navnet om hun en dag får en sønn, da det for hennes del vil bli oppkalling etter hennes avdøde pappa. Nå vet jeg at hennes nye kjæreste synes det er litt rart å eventuelt skulle hatt samme navn på deres barn som på vårt, nettopp fordi vi er ganske nære venninner, men jeg håper hun fortsatt velger det navnet om det er det hun ønsker når/om den dagen kommer at hun får en sønn ❤ Vår sønns navn er et ganske vanlig navn, men kanskje ikke på små barn idag. Jeg tenker at ingen eier et navn og det vil (nesten) alltid være noen andre som heter det samme. Hvorfor bli sur fordi noen andre synes at et navn er like nydelig som du selv synes? Også tenker jeg at siden det var du som nevnte dette navnet først, så burde ikke hun bli veldig overrasket og i alle fall ikke sur, for at du velger det navnet du allerede hadde sett deg ut :happy:

Altså, jeg har en fire år yngre tremenning som heter det samme som meg. Vi syntes bare det var morsomt da vi var barn, da vi var store-Z og lille-Z :D Det er helt greit å ha samme navn som noen som er nær, men skjønner samtidig hvorfor folk vil unngå det :)

Lurer på hva dere her inne mener: Vi har et guttenavn som vi begge liker, så det blir mest sannsynligvis Tor.
For jenta er vi litt usikker. Akkurat nå liker vi både Amalie og Ingrid. Hvilket av de 2 liker dere bedre og hvorfor? :)

Lurer på hva dere her inne mener: Vi har et guttenavn som vi begge liker, så det blir mest sannsynligvis Tor.
For jenta er vi litt usikker. Akkurat nå liker vi både Amalie og Ingrid. Hvilket av de 2 liker dere bedre og hvorfor? :)

Så koselig med navnet Tor! :joyful: Personlig liker jeg Ingrid best av jentenavnene. Jeg liker navn som har litt "karakterstyrke" (i mangel på et bedre uttrykk) :)

Her blir det også mest sannsynlig Tor :) Oppkalt etter min fantastiske bestefar.
Av Amalie og Ingrid liker jeg Ingrid best!

Altså, jeg har en fire år yngre tremenning som heter det samme som meg. Vi syntes bare det var morsomt da vi var barn, da vi var store-Z og lille-Z :D Det er helt greit å ha samme navn som noen som er nær, men skjønner samtidig hvorfor folk vil unngå det :)
Alt går, men jeg syns det er litt dumt med nære vi omgås ofte. Ville ikke kalt ungene det samme som f.eks ungene til min bror eller venner vi omgås mye. I familien har vi flere med samme navn, men mer perifere da. To eller tre tremenning-par med samne navn, og dattera til et søskenbarn heter det samme som meg. Ikke noe problem.

Absolutt Ingrid! Kunne glatt hatt ei Ingrid! Måtte fordøyd Amalie meir. Men klare ikkje forklare kva som er grunnen egentlig.

Helt klart Amalie :Heartred Ingrid er fint det også, men føler det er mer alminnelig, og så er det et "listetopp-navn". For oss er listetopp-navn no go.

Back
Topp