Navn

Sara_v

Elsker forumet
MayDay2021
Hei. Fant ikke noen tråd om navn i gruppa vår.

Har dere begynt å tenke? Vi har sagt at vi ikke begynner å diskutere før vi vet kjønn, men jeg har allerede en liten liste på hvert kjønn på telefonen min.

Blir det gutt, tror jeg navn er klart, allerede. Vi hadde to guttenavn som vi vurderte sist da vi mistet en gutt sent i svangerskapet. Det ene er "tatt" av en venninne med termin i februar (hun visste ikke om at vi hadde det på lista), og da står vi igjen med det som egentlig var min favoritt av de to.

Blir det jente derimot, så blir det fryktelig vanskelig å matche storesøsters navn, for hun har jo fått verdens fineste navn :hilarious:

Vi har endel jentenavn klare, da vi mista ei jente i uke 17. Guttenavn har vi ikke diskutert så mye, men jeg har tenkt på endel navn der da. :)

vi er veldig enige på navn generelt sett og liker mye av det samme. Håper kanskje å få vite kjønn på fosterdiagnostikk til uka, da blir det straks mer aktuellt å snakke om navn.

Vi har endel jentenavn klare, da vi mista ei jente i uke 17. Guttenavn har vi ikke diskutert så mye, men jeg har tenkt på endel navn der da. :)

vi er veldig enige på navn generelt sett og liker mye av det samme. Håper kanskje å få vite kjønn på fosterdiagnostikk til uka, da blir det straks mer aktuellt å snakke om navn.

Vi er også relativt like på hva vi liker, selv om han måtte overtales på førstemann. Satser på at han har glemt det nå, og ikke bruker det mot meg :p Jeg har en tendens til å tenke kanskje litt mer utenfor boksen akkurat på navn, og han er veldig flink til å finne kjipe eller dårlige assosiasjoner til navn jeg foreslår :hilarious:

Jeg har et guttenavn jeg liker, men ingen jentenavn klar. Sist hadde jeg kun et jentenavn - og det var ikke noe diskusjon. Ble heldigvis jente:rolleyes:

Han kommer liksom ikke med noe forslag, annet en at det må være et navn med mening og at "vi vet ikke sikkert før vi ser babyen uansett." :banghead: :bag:

Jentenavn hadde vi klappet og klart for jeg var helt sikker på at det var jente :hilarious: Men blir en gutt så jobbet fælt med å finne guttenavn etter TUL :joyful: Nå fant vi heldigvis et vi begge liker og tror nok det blir det jeg har allerede begynt å prate med magen og da bruker jeg det navnet :love7

Jeg har et guttenavn jeg liker, men ingen jentenavn klar. Sist hadde jeg kun et jentenavn - og det var ikke noe diskusjon. Ble heldigvis jente:rolleyes:

Han kommer liksom ikke med noe forslag, annet en at det må være et navn med mening og at "vi vet ikke sikkert før vi ser babyen uansett." :banghead: :bag:

Den med "det var ikke en Elias som kom ut likevel" skjønner jeg ikke helt. 1) De fleste babyer ser ganske like ut. 2) Navnet vokser jo på og med barnet.

Ser det er flere som vet kjønn, allerede! Jeg har termin 6. mai, så håper at det kan sees på UL på mandag (er da 13+0). Men det er UL i forbindelse med fosterdiagnostikk, så jeg er litt i tvil om de kommer til å se etter det. Uansett så har jeg ny ul mandagen etter de, 14+0. HÅPER på å få vite da.

Vi har gjennom hele forholdet vårt "referert" til fremtidige barn med et guttenavn og jentenavn. Så føles nesten rart og ikke skulle velge de navnene :hilarious:

Guttenavn e klart og har vært klart i ca 20 år :-p jentenavn e me nesten sikker på, men der kan me ombestemme oss mange ganger enno ;-)

Jeg har et notat på telefonen der jeg skriver ned når jeg kommer på et navn jeg liker. I går spurte jeg samboer om han hadde tenkt noe, og det hadde han ikke. Syns visst det var litt tidlig :p Men vi gikk gjennom min liste hittil og fant et par felles favoritter, og han fant noen han ikke likte. Så prosessen er i gang ihvertfall!

Har ikke begynt å teste de sammen med etternavn enda. Vet ikke hva etternavnet til mini kommer til å bli heller, det kan bli verre!

Jeg har listene fra forrige gang. Jeg spurte han om han hadde noen forslag, forslagene hans var grusomme! Så jeg gav han min liste og ba han velge :hilarious: Tipper det blir samme prosessen denne gangen :p

...

Har ikke begynt å teste de sammen med etternavn enda. Vet ikke hva etternavnet til mini kommer til å bli heller, det kan bli verre!

Ja, etternavn er en stor greie det også. Datteren vår har mitt mellomnavn som mellomnavn og pappaen sitt (eneste) etternavn som hoved-etternavn. Vi kommer til å gjøre det samme for nummer to. Men jeg må ta høyde for at barna på et eller annet tidspunkt, eller i noen sammenhenger, dropper å bruke mellomnavnet, så vi må finne navn som passer både fullt navn og kun etternavn. I tillegg skal det ikke være for mange stavelser, ikke danne rare initialer osv. osv. Forresten, en av grunnene til at vi ikke valgte mitt etternavn til datteren vår, var at da ville initialene blitt ASS :joyful:

har snakket mest om jentenavn, så da får vi sikkert gutt :P synes det er vanskeligere å finne guttenavn enn jentenavn. ønsker oss noe som er litt gammel-norsk som : olivia, othelie, solveig osv.. men der er det vanskeligere med guttenavn :O

Synes det er så mange fine jentenavn og nesten ingen guttenavn jeg liker. Fikk gutt forrige gang og skjønner ikke i alle dager hva vi skal kalle babyen hvis det er en gutt denne gangen også :D Kunne vært fint om det begynte på samme forbokstav, men navn på F er jo ikke såå vanlig. Æsj, det med samme forbokstav kan jeg nærmest helt sikkert slå fra meg om det blir gutt i allefall :shifty:

Synes det er så mange fine jentenavn og nesten ingen guttenavn jeg liker. Fikk gutt forrige gang og skjønner ikke i alle dager hva vi skal kalle babyen hvis det er en gutt denne gangen også :D Kunne vært fint om det begynte på samme forbokstav, men navn på F er jo ikke såå vanlig. Æsj, det med samme forbokstav kan jeg nærmest helt sikkert slå fra meg om det blir gutt i allefall :shifty:
Masse fine navn på F der ute ;-) https://www.babyverden.no/navn/navnetips/fine-begynner-pa-f/

Tro meg har sett på de.. Men har allerede et av de på gutten vår og to av de er navn på nærmeste familie så de er liksom utelukka.. Filip er fint, men litt kjedelig med navn på navnetoppen. Da var det veldig få igjen når man synes Frank høres kriminelt ut og Frei/Freider/Frikk/Flemming er for spesielt laughing6
Fant ei anna liste og der da va nevnt litt meir uvanlige navn, 2 av dei skjønte eg ikkje koffor stod på lista ein Hong då ein aldri hadde fått dei gjennom... første va navn på kvinnelig kjønnsorgan som begynne på F og andre va liksom jentenavn i samme gate aom endte på tryne :-p syns Ferdinand e veldig fint

eg vurderte å ha samme forbokstav på jentene men endte på samme ending i stedet for :-)

Fant ei anna liste og der da va nevnt litt meir uvanlige navn, 2 av dei skjønte eg ikkje koffor stod på lista ein Hong då ein aldri hadde fått dei gjennom... første va navn på kvinnelig kjønnsorgan som begynne på F og andre va liksom jentenavn i samme gate aom endte på tryne :p syns Ferdinand e veldig fint

eg vurderte å ha samme forbokstav på jentene men endte på samme ending i stedet for :)
Hahaha! Vi kan jo si at vi er veldig enig om at det overnevnte navn er veldig fint ;) Blir det jente vurderer jeg Filippa, men Agnes troner foreløpig litt høyere på tross av at det ikke begynner på F :p

Back
Topp