Navn

FrøkenFryd90

Andre møte med forumet
Er det noen som har begynt å fantasere litt om navn til den lille enda?

Synes det var vanskelig å finne det perfekte navnet sist, men nå når det i tillegg skal passe med det navnet vi har fra før så er jeg redd det blir enda verre!

Ja, her er det engelsk pappa så vi må tenke litt i internasjonalt. Han ønsker seg en gutt og vi fant navnet Leon som viser seg å ha navnedag på pappaens bursdag så vi har fallt på det.

Så er det bare å vente å se om det kanskje blir jente, eller kanskje gutt men at navnet ikke passer alikevel.

Har noen navn i tankene. Har veldig lyst til å kalle opp etter oldeforeldre, altså mine besteforeldre. Siden de har betydd så mye for meg og det er gode norske navn som ikke er så vanlige i dag.

Vi kalte jenta vår opp etter oldemor og begge bestemødrene. Vi fant et dobbeltnavn som passa helt perfekt. Nå er vi litt mer usikker og lurer på om vi skal fortsette å kalle opp etter oldeforeldre. Vi får se hva vi lander på.

Navn begynte vi å snakke om så fort vi fant ut av graviditeten :p Vi har egentlig ganske ulik smak og har brukt mye tid på det med de to andre. Men vi har noen (både jente- og guttenavn) som vi synes er fine begge to, så blir spennende å se hva vi lander på ❤️ Med jenta hadde vi klar tre navn da fødselen startet, og var ikke i tvil da vi såg henne om hvilket som passet henne best. Med gutten hadde vi landet på et mest-sannsynlig-navn, og da vi såg han så passer det perfekt:D
Håper på det samme nå!

Vi kalte jenta vår opp etter oldemor og begge bestemødrene. Vi fant et dobbeltnavn som passa helt perfekt. Nå er vi litt mer usikker og lurer på om vi skal fortsette å kalle opp etter oldeforeldre. Vi får se hva vi lander på.

Ja, sånne ting er jo også veldig vanskelig. Om én er oppkalt, skal også neste oppkalles? Føler dere at dere må jobbe litt ekstra for å forsøke å finne et navn med familiær betydning nå, ettersom første har det? Ikke enkelt dette navnevalget!

Ja, sånne ting er jo også veldig vanskelig. Om én er oppkalt, skal også neste oppkalles? Føler dere at dere må jobbe litt ekstra for å forsøke å finne et navn med familiær betydning nå, ettersom første har det? Ikke enkelt dette navnevalget!

Ja, jeg tenker vi må oppkalle neste også, men bestefedrene har ikke navn som passer til å oppkalle en baby etter. De har veldig "gammel-gubbe-navn". Satser på at vi finner på et navn som passer til slutt.

Vi snakket om navn en kveld, og vips så har vi navn klart! Det var mye lettere den gangen her:happy: uheldigvis har vi laaang tid på å ombestemme oss:hilarious:

Da vi fikk første stod det mellom to navn. Hvis det blir gutt igjen, er det nok stor sannsynlighet for at vi velger det vi ikke valgte sist. Blir det jente er vi helt blanke:woot:

Da vi fikk første stod det mellom to navn. Hvis det blir gutt igjen, er det nok stor sannsynlighet for at vi velger det vi ikke valgte sist. Blir det jente er vi helt blanke:woot:

Tipper nok vi også kommer til å ha med det navnet vi ikke valgte sist i en diskusjon om navn nå. Men jeg synes det er litt vanskelig å velge et navn jeg tidligere har valgt bort, hvis du skjønner? :anyone

Tipper nok vi også kommer til å ha med det navnet vi ikke valgte sist i en diskusjon om navn nå. Men jeg synes det er litt vanskelig å velge et navn jeg tidligere har valgt bort, hvis du skjønner? :anyone
Ja, ser den hvis en opplevde det ene navnet som finere enn det andre. Hos oss stod de to navnene virkelig helt likt, så jeg føler egentlig at vi bare ble nødt til å velge et, mer enn at vi valgte bort et, hvis du skjønner?:) Vi snakket også om det den gangen, at får vi en gutt til, har vi navnet klart:). Vi liker fremdeles det navnet veldig godt, så vi tar det som et godt tegn at vi fortsatt synes det er så aktuelt etter 2,5 år:joyful:

Ja, ser den hvis en opplevde det ene navnet som finere enn det andre. Hos oss stod de to navnene virkelig helt likt, så jeg føler egentlig at vi bare ble nødt til å velge et, mer enn at vi valgte bort et, hvis du skjønner?:) Vi snakket også om det den gangen, at får vi en gutt til, har vi navnet klart:). Vi liker fremdeles det navnet veldig godt, så vi tar det som et godt tegn at vi fortsatt synes det er så aktuelt etter 2,5 år:joyful:

Det var egentlig ganske godt innspill! Vi, som dere, sto mellom to navn som egentlig sto helt likt. Det ble litt tilfeldig at det ene ble valgt fremfor det andre, og det er fortsatt aktuelt her også, så kanskje jeg må snu litt på det som du sier :happy: Nå tenker jeg mest på om de egentlig passer sammen, og at det andre navnet har klatret litt mer enn ønskelig på navnelista for 2019. ;)

Det var egentlig ganske godt innspill! Vi, som dere, sto mellom to navn som egentlig sto helt likt. Det ble litt tilfeldig at det ene ble valgt fremfor det andre, og det er fortsatt aktuelt her også, så kanskje jeg må snu litt på det som du sier :happy: Nå tenker jeg mest på om de egentlig passer sammen, og at det andre navnet har klatret litt mer enn ønskelig på navnelista for 2019. ;)
Ja, trygt valg om en har likt et navn så lenge:). For vår del er vi aller mest opptatt av at vi liker hvert av navnene, mer enn at de skal passe perfekt sammen. Når passer egentlig to navn godt sammen, eller når gjør de ikke det?:anyone
Det eneste er at jeg synes det er en fordel om de ikke er altfor like, sånn at de lett kan forveksles. Ville f.eks ikke gitt navnene Leo og Leon til to brødre. Men om den ene f.eks får et oldefarnavn og den andre ikke gjør det, synes ikke jeg at det er noe problem, så lenge en liker begge navnene godt:)

Førstemann er oppkalt etter tippoldefedre, én på hver side. Var i slektstreet for å finne inspirasjon. Fant det navnet og begge falt pladask. Det passet til alle kriteriene mine for navn også.

Med nummer to sleit vi mer. Hadde egentlig bestemt. Men ble usikker. Snudde plutselig og fant et annet. Heldigvis. For ei i barselgruppa fikk det andre navnet. Det var også mer populært enn hva jeg egentlig ønsket. Så tilfeldig ag vi byttet, men føler det var en mening med det og er SÅ for lyd med navnet frøkna fikk.

Nå derimot!! Aaaaner ikke hvilke navn. Følte jo vi sleit sist, så nå sliter vi virkelig. Håper det bare kommer til oss.

Er mange fine navn da! Men vi ønsker et som ikke er så veldig masse brukt og da er det vanskelig. (...ja også må det passe alle de andre tullete kriteriene mine)

Har prøvd å finne navn igjen i dag. Blir gal! Kom ingen vei. Har heldigvis god tid. Takk og lov.

Vi har et jentenavn klart i hvertfall, da jeg lovet min bestefar (som ikke lenger er med oss) å kalle min fremtidige datter opp etter hans mor. :-) (det hjelper også at jeg etter ca 20år fortsatt synes det er verdens fineste navn ❤️)
Det blir nok mer vanskelig med guttenavn, men vi har såvidt begynt å kikke litt og fant noen vi likte.

Har prøvd å finne navn igjen i dag. Blir gal! Kom ingen vei. Har heldigvis god tid. Takk og lov.
Enig! Tror det er flere grunner til at man heldihvis har god tid på seg til baby kommer. Jeg har en mann som må vite kjønn før han begynner å tenke navn, for det blir for mye for han å finne noen han liker på hvert av kjønnene :joyful: Så glad vi har god tid vi og!

Vi har to jentenavn vi liker, men ingen til gutt! Så det er skikkelig vanskelig og jeg håper virkelig vi får en jente :wacky:

Back
Topp