Navn

Aria0306

Flørter med forumet
Junilykke 2020 ♡
Noen som allerede har navn på plass eller som hvertfall har alternativer?

Mannen min og jeg er så vanvittig uenige om navn, godt vi har god tid på oss:wacky:;) hadde et jentenavn vi var enig om med nr 1, så det vi hadde har vi allerede brukt.. Hehe..

Jepp! Får fødenavnet til mannen som er adoptert fra sør-amerika - Jonathan :love7

Vi hadde guttenavn klart, men sliter med jentenavn.
Olava/Olea, Johanne/Johanna, Magnhild er de som står på lista, men ingen føles riktig. Så tror ikke det blir noe navn før babyen er noen uker

Vi hadde guttenavn klart, men sliter med jentenavn.
Olava/Olea, Johanne/Johanna, Magnhild er de som står på lista, men ingen føles riktig. Så tror ikke det blir noe navn før babyen er noen uker

Akkurat nå er vi helt grønne på både jente- og guttenavn, men sist slet vi veldig med guttenavn. Det ble jente:happy: ser ut som det blir ei lita frøken nå også, men har foreløpig absolutt ingen navn vi er enige om. Spent på om vi klarer å bli enige før h*n melder sin ankomst..hehe

Akkurat nå er vi helt grønne på både jente- og guttenavn, men sist slet vi veldig med guttenavn. Det ble jente:happy: ser ut som det blir ei lita frøken nå også, men har foreløpig absolutt ingen navn vi er enige om. Spent på om vi klarer å bli enige før h*n melder sin ankomst..hehe
Alltid spennende dette med navn. Har hatt navn klart på dette stadiet med begge de forrige, men nå vil det seg ikke. Mannen har som alltid ingen forslag, og jeg føler alt er feil.

Vi har veldig ulik smak når det gjelder navn, så at førstemann i det hele tatt fikk noe navn er jo omtrent et mirakel :p Der hadde vi navnet klart allerede da vi kom ut fra ultralydtimen hvor vi fikk vite kjønn :)

Vi får heldigvis jente denne gangen også - hadde det blitt gutt er jeg helt sikker på at vi ikke hadde funnet noe. Jeg liker godt litt gammeldagse navn som Margit og Edith, mens samboer vil ha typ Cecilie. For min del er det veldig vanskelig å kalle ungen min Cecilie, siden jeg kjenner for mange som heter det fra før av, og helst ikke ønsker å ha for mange assosiasjoner til navnet allerede.

Vi var i utgangspunktet enige om Cornelia, men i kombinasjon med etternavnene blir det uheldige initialer, og dermed kjenner jeg at jeg går mer eller mindre bort fra det. Amanda og Ellinor er kjempefine navn, men de er på vei oppover i popularitet, og det synes jeg heller ikke er så kult. Vil i det lengste unngå navn som er på topplista, samtidig som vi også ønsker et "vanlig" navn som folk har hørt fra før av. Barnet blir et unikt individ uten å måtte bokstavere navnet sitt for alle hun møter liksom :P

Kunne godt tenkt oss oppkalling, men alle de fine navnene på begge sider av familien er allerede "tatt". Alternativet er selvfølgelig å finne en variant av noen av disse navnene, og der har jeg funnet en favoritt som samboer foreløbig har sagt "kanskje" til, så der lever jeg litt i håper fremdeles, hehe :)

Vi var veldig uenig om guttenavn, men viste seg å være en liten jente i magen, så hun skal hete Ella :) Ble lettere å bli enig om det.

Vi har funnet navn til frøkna i magen ❤️
Fant i god tid til storesøster også, og hun kunne ikke ha hett noe annet. Så er sikker denne gang også, men vi er ikke fastlåst. ☺️

Vi er ikke helt sikre på kjønn men tror det blir en gutt og vi er enige om Herman:)

Har en liste, men det er vanskelig! Blir det gutt er vi nesten enige om Charlie. Jentenavn har vi Nellie som favoritt, men absolutt ingenting som er bestemt. Vi bor i Sverige :joyful: (svenske navn)

Vi har noen alternativer, men mannen er ikke så veldig interessert i å prate om det, før han har fått vite kjønn :hilarious: Heldigvis under 2 uker igjen, i mellomtiden så skriver jeg en liten liste for begge kjønn :happy:

Mannen min og jeg har nok så ulik smak, vi også. Blant jentenavn har det vært lettere for oss å finne noe begge liker, rett og slett fordi mannen min ikke liker noen (!) guttenavn. Alle guttenavn høres feil ut for han, assosieres med feil folk, er for gammeldags, for spesielt eller for kjedelig.

Sånn sett håper jeg litt på jente nå! Men sett bort fra navnevalget, så har jeg like lyst på gutt som jente. :love7

Jeg liker litt gammeldagse navn, og styrer unna topp 50-lista, selv om det er mange kjempefine navn der. Jeg er litt sta og egen av meg, så det må bli et litt sjeldnere navn enn det...

Vi venter til vi vet kjønn før vi begynner å tenke på navn ;)
Heldigvis er mannen og jeg relativt enige om typen navn. Vi liker litt gamledagse, og kanskje litt uvanlige navn. Styrer unna alt av topplister, og vil heller ikke ha navn som er likt personer vi kjenner :P
Sist hadde vi en liste på 10-12 navn, og laget en topp 3 når fødsel nærmet seg. Fikk så navnet sitt 1,5 dag gammel når vi fikk sett litt hvordan han var :)

Vurderer Mali eller Saga, men litt usikker. Jeg og samboeren blir ikke helt enig om andre navn enn disse to.

Aner ikke. Guttenavn er helt krise å finne.

Jeg ønsker ikke et bibel navn og ikke et "unge mødre " navn. Med det mener jeg sånne kreative navn...matheo- Nethaniel -maximilllliam Hansen

Jeg ønsker et tidløst navn som også fungerer på engelsk. Og ikke dobbelt navn

Vi sliter litt med å bli enige om navnet til jenta vår.
Jeg har blitt veldig forelsket navnene i Oline og Otilie, men mannen er skeptisk til begge.. Han har foreslått Amalie og Emma. Det er fine navn det og, men jeg føler «alle» heter det for tiden. Vi har blitt enige om å tenke på hverandres navn et par uker og så tar vi opp diskusjonen igjen :p

Vi sliter litt med å bli enige om navnet til jenta vår.
Jeg har blitt veldig forelsket navnene i Oline og Otilie, men mannen er skeptisk til begge.. Han har foreslått Amalie og Emma. Det er fine navn det og, men jeg føler «alle» heter det for tiden. Vi har blitt enige om å tenke på hverandres navn et par uker og så tar vi opp diskusjonen igjen :p

Jeg er også helt forelsket i Oline, men null sjans her i gården:p nå ser det som sagt ut som det er ei lita jente der inne, men vi prater litt om navn til begge kjønn frem til vi får det bekreftet. Hehe.. Men uansett hvilke guttenavn jeg velger finner mannen noe feil med de. Bortsett fra 2, men de er allerede brukt i nær familie nå nylig:dead::joyful:

Vurderer Mali eller Saga, men litt usikker. Jeg og samboeren blir ikke helt enig om andre navn enn disse to.

Åå Saga er skikkeligt fint og tøft navn!

Vi skal nok også slite maks, han har ikke kommet med NOEN forslag selv, men rask med å rynke på nesen til de får forslagene mine.
Men jeg kommer dog på navn hele veien, så jeg får bare føre på lista mi her.. hehe... håper han blir mer delaktig når vi får vite kjønn

Back
Topp