Navn

Katy

Glad i forumet
Påskekyllingene 2020
Har dere begynt å tenke på navn? Her har vi snakket litt om navn, synes det er lett å finne jentenavn, men umulig med guttenavn, slik var det forrige svangerskap også :hilarious::happy:

Har 2-3 på både jente og gutt.. men det forandrer seg sikkert underveis.. hehe..

Vi hadde guttenavn klart siden før jeg ble gravid, meeeeen forrige uke fikk vi vite at det blir jente så nå prøver vi å finne jentenavn å bli enige:schocked028:dead::D

Da vi ventet vår førstefødte så var det så enkelt med navn, for vi hadde bare et alternativ:) Nå er det helt håpløst:hilarious:

Vi diskuterer en del. Jeg vil ha et forslag klart for både gutt og jente før oul, mannen mener det er unødvendig :p

Vi diskuterer en del. Jeg vil ha et forslag klart for både gutt og jente før oul, mannen mener det er unødvendig :p
Samme her :hilarious:han vil vite kjønn før han kommer med forslag :happy: Jeg vil også ha en av hver klart :happy:

Her har vi guttenavn klart. Har to jenter fra før som heter Hannah Gunelia og Selma Jonie. Får vi jente nå drømmer jeg om at hun skal få hete Tordis Marion. Men samboer liker ikke Tordis...(enda:troll:)

Her har vi guttenavn klart. Har to jenter fra før som heter Hannah Gunelia og Selma Jonie. Får vi jente nå drømmer jeg om at hun skal få hete Tordis Marion. Men samboer liker ikke Tordis...(enda:troll:)
Jeg har vært forelsket i et guttenavn i mange år, og mannen var veldig i mot det. Da vi bestemte oss for å planlegge barn sammen, begynte jeg bare å kalle det fremtidige barnet for dette navnet, og etter en stund begynte faktisk mannen å like det. :laughing002

Nå kommer vi neppe til å bruke dette navnet uansett, fordi det er et sånt navn som antagelig kommer til å bli ganske populært. Men vi har to andre navn klare, og har hatt det siden lenge før jeg ble gravid.

Mannen har en liste med fem guttenavn og to jentenavn, jeg liker de fleste av navnene, bortsett fra det ene jentenavnet og et guttenavn. Eller, det er fine navn, jeg vil bare ikke at barnet vårt skal ha de navnene.

Jeg har ett jentenavn som jeg virkelig vil ha, så det ser ut som vi blir enige om at guttenavn blir fra hans liste og jentenavn blir det navnet jeg har på min liste.

Jeg har vært forelsket i et guttenavn i mange år, og mannen var veldig i mot det. Da vi bestemte oss for å planlegge barn sammen, begynte jeg bare å kalle det fremtidige barnet for dette navnet, og etter en stund begynte faktisk mannen å like det. :laughing002

Nå kommer vi neppe til å bruke dette navnet uansett, fordi det er et sånt navn som antagelig kommer til å bli ganske populært. Men vi har to andre navn klare, og har hatt det siden lenge før jeg ble gravid.
Er det jente skal jeg prøve det du gjorde å bare kalle den for Tordis :rolleyes:

Hadde vært moro med ei jente denne gangen, samboeren syns Tilde er fint og det vokser litt på meg også. Syns også Pia eller Maja er fine navn :)

Hadde vært moro med ei jente denne gangen, samboeren syns Tilde er fint og det vokser litt på meg også. Syns også Pia eller Maja er fine navn :)
Av Pia og Maja ville jeg valgt Pia. Jobber som lærer og på en liten skole har jeg vært borti 3 Maja i samme klasse. (Maja, Maia, Maya) Men er enig i at Maja er et fint navn altså:happy:

Vi er på jakt etter navn utenom navnetoppen som er familiære. Av jentenavn har vi litt lyst å bruke Marion, men samboers bestemor som døde i januar i år hadde det som mellomnavn så vi er usikker på om det blir for tidlig å kalle opp henne. Ellers har vi kalt opp tipp oldeforeldre på di to første.

Av Pia og Maja ville jeg valgt Pia. Jobber som lærer og på en liten skole har jeg vært borti 3 Maja i samme klasse. (Maja, Maia, Maya) Men er enig i at Maja er et fint navn altså:happy:

Vi er på jakt etter navn utenom navnetoppen som er familiære. Av jentenavn har vi litt lyst å bruke Marion, men samboers bestemor som døde i januar i år hadde det som mellomnavn så vi er usikker på om det blir for tidlig å kalle opp henne. Ellers har vi kalt opp tipp oldeforeldre på di to første.
Såpass! Har merka at det er et ganske populært navn. Kjedelig å risikere at mange i klassen heter det samme. Heldigvis god tid enda til å tenke gjennom :happy:
Marion er veldig fint! Åå, nei det ville jeg bare ha syntes hadde vært en kjempefin ting å gjøre :Heartred

Det er aldri for tidlig å kalle opp etter noen! :Heartred

Back
Topp