Navn!!

Vi har bestem at vi ikke skal bestemme helt før vi ser henne. Men vi har noen valg, eller jeg har to, pappen har et.
Jeg liker Emma veldig godt også liker vi begge Lilly/lily. Men han ønsker en "L" jeg ønsker to. Så vi har vell nesten bestemt oss uansett men ikke om skrive måte.

Nei :( vi sliter helt sinnsykt og! Handler ikke om at vi ikke blir enige, men det bare finnes ingen albanske GUTTE navn som også passer på norsk som ikke allerede er tatt i familien min. Og heller ingen internasjonale navn som funker i begge språkene som ikke noen i familien allerede heter. Og heller ikke noen norske navn som kan uttales og høres bra ut på albansk.

Det er sinnsykt mye lettere med jentenavn for vår del. Men nå blir det en gutt og det er bare stress med navnevalget as :(

Nei :( vi sliter helt sinnsykt og! Handler ikke om at vi ikke blir enige, men det bare finnes ingen albanske GUTTE navn som også passer på norsk som ikke allerede er tatt i familien min. Og heller ingen internasjonale navn som funker i begge språkene som ikke noen i familien allerede heter. Og heller ikke noen norske navn som kan uttales og høres bra ut på albansk.

Det er sinnsykt mye lettere med jentenavn for vår del. Men nå blir det en gutt og det er bare stress med navnevalget as :(
Skjønner at det er vanskelig. Har dere ingen alternativer?

Det er jo mulig å lage egne navn, sette sammen christian og sander til chrisander! Foreksempel.. eller leo og pål til leopål! Eller bytte ut forblkstaven k ett «vanlig» navn.. som sander = olander . Er ikke det mulig på noen albanske navn?

Vi valgte at han skal hete Theo, mens vi sto mellom det, Cedric, Max og Gabriel.

Blir nok Cedric, hvis vi får en sønn til. Så den står fortsatt på lista, inntil videre.:)

Skjønner at det er vanskelig. Har dere ingen alternativer?
Vi har tre alternativer, men ingen av de er sånn som vi absolutt vil ha, og to av de er egentlig norske, men som også noen albanere heter (Teodor og Eliot). Men de to navnene er det så mange norske som heter nå, så det er jo litt kjedelig.

Siste navnet er faktisk et navn vi begge egentlig liker når vi tenker oss om. Funker bra i alle verdens språk. Navnet er Ali etter faren min, han døde da jeg var 21. Men Ali heter ALLE utlendinger! Så det blir for dumt.

Da vi ga navn til jenta vår føltes det helt rett og vi elsker det.

Det er så vanskelig :(

Det er jo mulig å lage egne navn, sette sammen christian og sander til chrisander! Foreksempel.. eller leo og pål til leopål! Eller bytte ut forblkstaven k ett «vanlig» navn.. som sander = olander . Er ikke det mulig på noen albanske navn?
Har prøvd det og, men det blir bare rart. Problemet da er at vi finner ikke navn der uttalen blir bra på begge språk. Men takk for tips :)

Vi blir ikke enige...

Har noen navn jeg liker. Mannen har ikke hørt dem så vet ikke om han liker dem xD

Vanskelig med navn. Må bli kjent med lille før vi bestemmer helt. Har heldigvis noen måneder på oss før folkeregisteret må ha et navn :)

Astrid kanskje, mulig jeg/vi ombestemmer oss mange ganger enda. Tenker også på Synnøve etter min manns bestemor ønsker et vanlig norsk navn

Jeg kjenner at det blir vanskelig med denne å finne et navn som klinger godt til de to eldste.. Vi har ett guttenavn som lillemor hadde fått om hun var gutt, men om det blir brukt om det blir gutt denne gangen vet vi ikke enda, om det blir jente sliter vi for vi er helt tomme på jentenavn.

Back
Topp