Navn

Alysssasassa

Blir kjent med forumet
Har dere noen tanker om navn?
Må de passe med søsken? Har dere noen ‘krav’?

Vi titter litt bakover i familien, vi vil ikke ha noe som alle andre har samtidig som det ikke skal være for facy. Vi synes Lea, Lilja, Nelly og Sylvia er fine jentenavn, men guttenavn er vanskeligere..

Vår jente som vi mistet i uke 21+5 i desember viste vi med en gang vi fant ut at det var en jente at hun skulle hete Celine, så det heter vårt lille himmelbarn. Har begynt å tenke litt på eventuelle navn, selv om det føles litt skummelt ut men vi liker begge Aurora, Josefine og Mari til jente, guttenavn syns vi er vanskeligere, men syns Cedrik er litt fint, så det er oppe til vurdering:)

Har en datter som heter Celine, så må passe med det! Samtidig som det må kunne utalles på både russisk og norsk! :angelic: Kanskje Sander hvis det blir gutt! Jente aner jeg ikke!

Synes absolutt guttenavn er vanskeligst, vet ikke hvorfor! Mest spent på hvor lang tid vi bruker på å bli enige denne gangen.

Guttenavn er klart, jentenavn er usikkert (selv om det med 99% sikkerhet er jente vi får) :P

Sønnen vår heter Kevin, og jeg tror vi får en gutt til så guttenavn er vanskelig syns jeg.
Liker navnet Edwin men er veldig usikker.

Jentenavn så liker jeg ihvertfall Emma, Elvira og Kendra :Heartred

Hvorfor er du så sikker på jente ? :)

Fordi mannen min har bare jenter, 80% av min side er jenter, både søskenbarn og søsken, det er født 3 barn av oss søsknene som kun er jenter. Så set virker som om vi bare får jenter :P forøvrig ønsker jeg meg en gutt også, så jeg håper han kommer. Men når det er sagt, så spiller ikke kjønn noen rolle så lenge barnet er friskt! Sist ønsket jeg meg jente, å vet at jeg ville blitt skuffet over en gutt, nå kan jeg faktisk, med hånden på hjertet si at jeg tar det jeg får, så lenge de får er godt liv :D

Fordi mannen min har bare jenter, 80% av min side er jenter, både søskenbarn og søsken, det er født 3 barn av oss søsknene som kun er jenter. Så set virker som om vi bare får jenter :p forøvrig ønsker jeg meg en gutt også, så jeg håper han kommer. Men når det er sagt, så spiller ikke kjønn noen rolle så lenge barnet er friskt! Sist ønsket jeg meg jente, å vet at jeg ville blitt skuffet over en gutt, nå kan jeg faktisk, med hånden på hjertet si at jeg tar det jeg får, så lenge de får er godt liv :D
Morsom greie, men i familien min har kjønn pleid å komme i klynger. I 40 år fikk vi bare jenter! Først kom broren min, så de to søstrene mine og til slutt meg. Så fikk søsteren min en jente. Så fikk broren min 3 jenter etter hverandre.... Så fikk den andre søsteren min en jente.... Så fikk jeg ei jente.. Med andre ord: 40 år med 9 jenter etter hverandre. Så snudde det plutselig, og så fikk broren min en gutt. Så fikk søsteren min en gutt. Så fikk jeg to gutter. Så ble broren min bestefar til en gutt :hilarious::hilarious::hilarious:
Utrolig snålt!!

Morsom greie, men i familien min har kjønn pleid å komme i klynger. I 40 år fikk vi bare jenter! Først kom broren min, så de to søstrene mine og til slutt meg. Så fikk søsteren min en jente. Så fikk broren min 3 jenter etter hverandre.... Så fikk den andre søsteren min en jente.... Så fikk jeg ei jente.. Med andre ord: 40 år med 9 jenter etter hverandre. Så snudde det plutselig, og så fikk broren min en gutt. Så fikk søsteren min en gutt. Så fikk jeg to gutter. Så ble broren min bestefar til en gutt :hilarious::hilarious::hilarious:
Utrolig snålt!!

Jøss, så rart! :P her hadde mormor 2 gutter og 4 jenter, tante nr 1 har 2 gutter (1 som lever) og to jenter, tante 2 har 2 jenter og en gutt, tante 3 har 2 jenter, mamma har 1 gutt og 4 jenter. Av alle oldebarn etter mormor er det født 3 gutter og 5 jenter. Så fordelingen har liksom jevna seg ut, men alle mammas barn har jenter :P å mannen min har ei jente fra før, og fikk ei jente til. Blir veldig spennende å se hva vi får neste gang!

Jøss, så rart! :p her hadde mormor 2 gutter og 4 jenter, tante nr 1 har 2 gutter (1 som lever) og to jenter, tante 2 har 2 jenter og en gutt, tante 3 har 2 jenter, mamma har 1 gutt og 4 jenter. Av alle oldebarn etter mormor er det født 3 gutter og 5 jenter. Så fordelingen har liksom jevna seg ut, men alle mammas barn har jenter :p å mannen min har ei jente fra før, og fikk ei jente til. Blir veldig spennende å se hva vi får neste gang!
Blir spennende å se ja! :D jeg bryr meg ikke hva jeg får, men er utrolig kjekt med spenninga!

Nei, ikke kommet så langt. Tror vi begynner å tenke på det etter UL i uke 12.

Tenker kanskje vi ser litt bakover i slekta denne gangen også. Har mange fine jentenavn på "liker" lista, guttenavn begynner å være vanskelig etter å ha gitt navn til to gutter. :P

Jeg har litt følelse på jente nå, men vet ikke om det er fordi vi nesten håper på jente siden det nesten bare er gutter i slekta. :p

Jeg syns det er lettere med guttenavn... Men har noen gode alternativer for jentenavn også :happy:

Har egentlig navn klart til begge kjønn.. Tror vi får en gutt til for er bare gutter i familien i den generasjonen, men hadde vært gøy med jente nå :)

Vi har navn klare til hvert kjønn. Det blir fornavn og mellomnavn på begge, og med oppkalling på gutt. Samboer har fått velge fornavn, så har jeg valgt mellomnavn :D

Guttenavn har vi hatt klart i flere år, av jentenavn har jeg noen sterke forslag, men er usikker hvordan mannen stiller seg :)

Her finn du oversikt over topp-namna for tidligare år, det som blei stemt fram til dei finaste gutte- og jentenamna av fylgjarane på forumet og facebook og meir! :)

Back
Topp