Navn

Sanndy

Forumet er livet
♡Junigull 2016♡
Oktoberlykke 2019
Novemberbarna 19
FebbisBebbis2021 ❄️
Noen som har navn klart?
Eller har noen favoritter de vil dele?

Jeg har begynt å tenke en del på navn nå (mannen er ikke like ivrig enda)
Men vi vil ikke bestemme oss før vi har sett babyen :)
Men vi har et guttenavn vi liker veldig godt begge to og det er Cedrik ❤️ så spent om det fortsetter å stå på listen etterhvert som tiden går :)
Vi har også 3 jentenavn på listen vår og det er Adina, Alida og Othea, så vi har et godt utgangspunkt da :) men lenge igjen enda så kan fort endre seg :p
Sønnen vår fikk et navn som ikke tenkte på en gang før rett før OUL :)
 
Her utsettes navnediskusjonen til jeg er mindre hormonell... og så må samboeren få vite det først. Han jobber borte i lengre perioder og jeg vil fortelle det ansikt til ansikt. Så nå teller jeg ned til 8. mars. Da kommer han hjem igjen :Heartred

Med førstemann var vi overbeviste om at den lille i magen var ei jente og vi stod da mellom Nora og Ylva. Men, så ble det en gutt. Så da ble det et gammelt nordisk navn som ikke så mange har. Vi hadde diskutert det og flere andre navn og vi var helt uenige, helt til jeg lå med veer og hadde skikkelig vondt og samboeren var enig i alt jeg sa :hilarious:
 
Nei, nå er både gutte og jentenavnet vårt brukt opp, så hva sistemann skal hete aner jeg ikke!
 
Veldig vanskelig :)
Guttefavoritter: Ludvik, Lucas, Oliver, Jakob og Matheo :dummy:
Jentefavoritter: Amelia, Lykke, Mille, Emma og Fillippa :dummy1:
 
Listen våres begynner å bli meget lang med navn!
Blir vell det samme som de andre to jentene våres - vente med å se de før navnet blir valgt :love7
 
Vi har guttenavnet klart. Fornavnet er et «vanlig» navn, og mellomnavnet er et utrolig sjeldent navn som jeg tror kun min slekt har? Man vet jo aldri før ungen er født, men tror nok det blir dette navnet om det er en liten gutt i magen :)

Alle jentenavnene jeg liker blir kraftig nedstemt av kona, så jeg håper vel egentlig på gutt sånn at det blir litt lettere! :p Skjønner ikke hva som er så ille med Ellinor, Alva eller Lydia :dummy1:
 
Veldig vanskelig :)
Guttefavoritter: Ludvik, Lucas, Oliver, Jakob og Matheo :dummy:
Jentefavoritter: Amelia, Lykke, Mille, Emma og Fillippa :dummy1:

Åh, tror jeg skal føre opp Filippa på min liste også! :Heartred
 
Vi har begynt å snakke om navn, men er ikke blitt enige enda. Men mine favoritter er foreløpig Kaia, Elida og Saga hvis det blir jente, og Sondre, Emrik og Bendik hvis det blir gutt.
 
Med førstemann sto vi mellom Hermine og Herman. Det ble en Hermine, så da kan vi ikke bruke Herman nå evt, det blir for likt.

Til gutt liker jeg navn som Daniel, Joakim, Henrik, Håkon. De tre første er utelukket pga brukt i nær familie og venner.

Jentenavn er SÅ mye vanskeligere! Hanna, Mathilda, Eller Ida kanskje..
 
Navn er veldig vanskelig. Har til slutt samlet hodet og endt opp med Brage og Synnøve. Så nå håper jeg egentlig bare på tvillinger av ulikt kjønn slik at jeg kan få brukt begge navnene :smiley-angelic001
 
Med førstemann sto vi mellom Hermine og Herman. Det ble en Hermine, så da kan vi ikke bruke Herman nå evt, det blir for likt.

Til gutt liker jeg navn som Daniel, Joakim, Henrik, Håkon. De tre første er utelukket pga brukt i nær familie og venner.

Jentenavn er SÅ mye vanskeligere! Hanna, Mathilda, Eller Ida kanskje..
Synes ikke det gjør noe at de har navn som starter på det samme. Vi er 3 i søskenflokken og vi har relativt like navn. Men det har gitt oss et samhold og alle har skjønt at vi hører til hverandre. Blit litt som å ha på uniform, du tilhører noe ;)
 
Navn er veldig vanskelig. Har til slutt samlet hodet og endt opp med Brage og Synnøve. Så nå håper jeg egentlig bare på tvillinger av ulikt kjønn slik at jeg kan få brukt begge navnene :smiley-angelic001

Fine navn :) navnevalget må faktisk være en av fordelene med å være enslig forelder, er såå mange navn som blir stem ned av mannen her :p
 
Synes ikke det gjør noe at de har navn som starter på det samme. Vi er 3 i søskenflokken og vi har relativt like navn. Men det har gitt oss et samhold og alle har skjønt at vi hører til hverandre. Blit litt som å ha på uniform, du tilhører noe ;)

Hehe, njæ jeg syns det blir for likt med de to hvertfall :p men Håkon begynner jo evt på samme bokstav da ;)
 
Fine navn :) navnevalget må faktisk være en av fordelene med å være enslig forelder, er såå mange navn som blir stem ned av mannen her :p
Hehehe ja det vil jeg tro.
Har mange grunner til å ikke velge enkelte navn og det må være vanskelig når man er to å bli enige. Men det er jo gøy også. Viktig med litt diskusjoner, på enkelte områder skulle jeg ønske jeg hadde en partner å sparre med. Men det får komme seinere, barnets navn skal heldigvis ikke endres selv om jeg treffer noen:knegg:
 
Hehe, njæ jeg syns det blir for likt med de to hvertfall :p men Håkon begynner jo evt på samme bokstav da ;)
Må velge navn dere liker og som dere synes passer sammen xsmile9 jeg for min del synes det var fine navn sammen ❤
 
Hehehe ja det vil jeg tro.
Har mange grunner til å ikke velge enkelte navn og det må være vanskelig når man er to å bli enige. Men det er jo gøy også. Viktig med litt diskusjoner, på enkelte områder skulle jeg ønske jeg hadde en partner å sparre med. Men det får komme seinere, barnets navn skal heldigvis ikke endres selv om jeg treffer noen:knegg:

Ja er jo veldig greit å være to da :) ihvertfall nå når jeg er stuptrøtt om dagene og vi har en aktiv gutt på rett under 3 år som trenger oss. Men akkurat sånne bestemmelser som navn, om å vite kjønn, fargevalg og sånn det må være greit :)
 
Har tenkt masse:joyful: Men har en gutt og ei jente fra før, så førstevalgene er brukt opp :p
Jente navnelista er ganske lang og der finner jeg nye navn hele tiden jeg syns er fine.. Gutt derimot blir verre!
 
Har tenkt masse:joyful: Men har en gutt og ei jente fra før, så førstevalgene er brukt opp :p
Jente navnelista er ganske lang og der finner jeg nye navn hele tiden jeg syns er fine.. Gutt derimot blir verre!
Har du noen fine jentenavn å dele? Jeg står helt fast!
 
Vi kommer nok ikke til å tenke så mye på navn før vi vet kjønn. Jeg skriver nok opp fortløpende hvis jeg kommer over noen fine, men diskusjonen er ikke noen vits i å ta før etter OUL. Vi liker vanlige, gode norske navn uten for mye mikkmakk :)
 
Back
Topp