Navn

Hønemor <3

Forumet er livet
Desemberglede 2015
Hvilke navn syns dere er pene?
Hvordan bestemmer dere dere for navn?

Jeg kan starte:
Jeg er veldig glad i navnene: Liam, Nora, Jonas, Aron og Sara

Sist lagde vi hver våre navnelister. Sjekket om vi hadde noen felles navn på lista. De navnene vi hadde felles, stod valgene mellom. Ble først enige om et navn, men byttet mening etter Snuppa ble født da vi følte hun ikke passet til det navnet vi hadde valgt[emoji4]

Har ikke snakket så mye om det, men vi liker
Celina
Thea
Elise
Clara

guttenavn aner vi ikke :argue:smiley-bounce015

Hannah, Maja og Amalie står på min liste over jentenavn. Guttenavn er vanskeligere synes jeg. Liker Matheo da.

Men vi har ikke snakket om navn. Blir nok å gjøre det når vi vet kjønn :)

Vi bestemte det lenge før vi blei gravide!
Men :

Jente navn : Carmen, Elvira eller Alvilde
Gutte navn : James, Jax’n eller Spancer

Litt spesielle navn! Men vi liker di veldig godt :Heartred

Hvis det skulle bli gutt må det bli Linus eller Liam for min del.
Jentenavn aner jeg ikke. Vi brukte flere uker på å bestemme oss etter at forrige jenta vår ble født! :P

Vi driver og vurderer Iril og Isak. Det er de navnene som passer kriteriene som vi (altså jeg:p) liker best.
Vi lagde oss problemer når andremann fikk navn, for nå klarer jeg bare ikke å gå bort fra at denne må ha et likt navn, og det må være på I. :p

Lage hver vår liste, og så bruke elimineringsmetoden. Jeg vil helst unngå at babyen deler forbokstav med en annen i kjernefamilien, så da forsvinner navna som starter på 4 av alfabetets bokstaver.

Vi driver og vurderer Iril og Isak. Det er de navnene som passer kriteriene som vi (altså jeg:p) liker best.
Vi lagde oss problemer når andremann fikk navn, for nå klarer jeg bare ikke å gå bort fra at denne må ha et likt navn, og det må være på I. :p
Isak er på lista mi også! :D Har flere menn langt bak i slekta som heter det. Han ene døde samme årstall som jeg ble født, altså 100 år før. Det synes jeg er litt kult

Lage hver vår liste, og så bruke elimineringsmetoden. Jeg vil helst unngå at babyen deler forbokstav med en annen i kjernefamilien, så da forsvinner navna som starter på 4 av alfabetets bokstaver.

Jeg er også fast bestemt på å unngå lik forbokstav! [emoji4] (Men jeg vil gjerne ha like mange stavelser i navnene)
Men så dukker det plutselig opp navn jeg liker på samme bokstav som 2012 jenta så blir spennende å se hvor dette går [emoji85]

Jeg gjør stikk motsatt av dere :p har klar to jentenavn som begynner på samme bokstav som hver av guttene mine. Det synes de var veldig stas! :)

Isak er på lista mi også! :D Har flere menn langt bak i slekta som heter det. Han ene døde samme årstall som jeg ble født, altså 100 år før. Det synes jeg er litt kult
Vi har ingen Isak i slekta, men minste har samme navn som min oldefar fant jeg ut ved å forske litt. (Emil)
Dessverre er det lite navn jeg liker i slekta mi ellers, så kan ikke se etter inspirasjon der. :p

Sammen har vi tenkt litt på Hermann og Hermine.

Siden det ser ut til å bli augustbarn har vi også tenkt på guttenavnet August.
I det siste har jeg begynt å like navnet Hannah og. Det er så mye fint å velge i.

Lucas og Leah har vi tenkt på :)

Mathias :Heartblue

Blir det jente så får hun bite det i seg! :D

Back
Topp