Navn

Donna

Glad i forumet
*Aprilbaby 2018*
Har noen av dere bestemt dere for navn, evt hva? :)

Venter vi en gutt er faren fast bestemt på hva han skal hete. Det er nemlig et navn vi har bestemt for sånn 10 år siden :p jeg er ikke så sikker lenger..

Blir det jente liker vi flere navn begge to, så blir spennende å se hva vi ender opp med.

Last edited:
Jeg og mannen er svært uenige på navn så jeg har ikke turt å tenke tanken en gang før jeg vet kjønn [emoji21] får helle ta kampen da[emoji28]

Ikke tenkt så langt enda egentlig. Blir nok å vente til vi vet kjønn, men jeg går og småtenker litt innimellom.

Eldste har mellomnavnet sitt etter sin mormor og lillegutt deler mellomnavn med sin far og flere andre mannfolk i slekta.
Blir vel rart å bruke det samme mellomnavnet en gang til om det blir gutt, så da blir det nok kun et navn ser jeg for meg. Eneste jeg egentlig har vært inne på tanken om er oppkalling etter mannens farfar, men vi har ikke snakket noe om det.
Om det blir jente vet jeg ikke, men har vel et par jeg liker.

Har ikke lyst til å dele navn her på åpent da, men tar det på skjult senere :)

Skal kalle opp etter faren min som er død.
Blir det jente blir det tilfeldigvis etter oldemoren min og [emoji846]

Skal kalle opp etter faren min som er død.
Blir det jente blir det tilfeldigvis etter oldemoren min og [emoji846]

Vi er ganske uenige når det kommer til navn.. Mannen min vil på død og liv ha ett bestemt jentenavn, som jeg overhode ikke liker.. Vi har termin rundt den datoen mamma døde, og jeg har lyst til å bruke mellomnavnet hennes. Mormora til mannen min hadde samme mellomnavn. Tror jeg må spisse kampklørne om det blir jente[emoji6]

Om det blir gutt har vi ingen soleklare favoritter enda. Kan lufte ideer på skjult etter hvert jeg også. [emoji6]

Har noen av dere bestemt dere for navn, evt hva? :)

Venter vi en gutt er faren fast bestemt på at han skal hete Even Tobias. Det er nemlig et navn vi har bestemt for sånn 10 år siden :p men nå fikk et vennepar av oss en gutt som de valgte å kalle Tobias, så nå er jeg i tvil. Hva tenker dere?

Blir det jente liker vi begge Elise, men jeg vurderer dobbelnavn der også, Iben Elise, Astrid Elise, Elise Marie. Faren i huset er ikke så fan av Astrid, så blir evt det første eller siste.

Min tippoldemor het Elise, Astrid het min farmor og Marie heter min grandtante.
Så fint med Even, det het min lille gutt som vi mista i februar :Heartred syns det står finest alene jeg da, men er ikke så fan av dobbeltnavn. Morsomt med Elise også, for det er mellomnavnet mitt :D Marie er også fint.

Har et par guttenavn på lista fra forrige gang, men der er vi uenige. Jentenavnet har vi hatt klart nesten siden vi ble kjærester, men det er også hemmelig ;)

Vi er ganske uenige når det kommer til navn.. Mannen min vil på død og liv ha ett bestemt jentenavn, som jeg overhode ikke liker.. Vi har termin rundt den datoen mamma døde, og jeg har lyst til å bruke mellomnavnet hennes. Mormora til mannen min hadde samme mellomnavn. Tror jeg må spisse kampklørne om det blir jente[emoji6]

Om det blir gutt har vi ingen soleklare favoritter enda. Kan lufte ideer på skjult etter hvert jeg også. [emoji6]

Jeg bare sa jeg gjerne ville kalle opp etter pappa - og han fikk siste stemme sist så da var det greit.. både gutte og jentenavnet sto på lista sist også, så de er ikke helt ferske :)

Jeg tenkte lenge Anna Helen etter min farmor og min mor. Men har selv dobbeltnavn og har giftet meg til et langt og tungvint etternavn [emoji23] så har tenkt et fornavn holder... Syns ingen av jentenavnene er så fin alene. Ingen favoritter på gutt

Jeg har aldri skjønt hvorfor folk skal ha navna hemmelige. Kan noen forklare meg? :-p

Hvis jeg skriver de her og noen jeg kjenner leser de, så er jeg ikke lenger anonym [emoji23]

Pff, berre sei det rett etter ungen er fødd.. "men det ER jo ei *****, ser du ikkje det!?"
Funka fjell då mellomstejenta vart fødd her, og mannen ikkje var heilt overbevist åå namnet hennar. Du kranglar ikkje med dama som nett har pressa ut ein baby frå det aller heilageste.. ;)

Pff, berre sei det rett etter ungen er fødd.. "men det ER jo ei *****, ser du ikkje det!?"
Funka fjell då mellomstejenta vart fødd her, og mannen ikkje var heilt overbevist åå namnet hennar. Du kranglar ikkje med dama som nett har pressa ut ein baby frå det aller heilageste.. ;)

Skal jeg jaggu minne han på når jeg skal til med mellomnavn-kampen [emoji23]

Hvis jeg skriver de her og noen jeg kjenner leser de, så er jeg ikke lenger anonym [emoji23]
Samme jeg tenker :)

Sikkert mange andre måter man kan skjønne hvem jeg er på altså, men med navn så gir jeg meg bort [emoji14]

Vi lå å tullet om navn etter økten jeg ble gravid. Han sa "nå ble du gravid vetdu" blir det gutt blir det "xxx"!og blir det jente blir det "xxx" jaja nå ble guttungen vår storebror sa han...

Jeg lo og lo, så når jeg fant ut at jeg faktisk var gravid tror jeg kanskje det blir et av de navnene vi snakket om.

Men denne gangen skal vi holde navn hemmelig til baby er født. Forrige gang bestemte han navn, og familie og venner begynte å bruke navnet før ungen var født. Det ble feil for meg for jeg ville se ungen før jeg var 100% sikker på navn. Så har lært leksa nå. Hold tett om man ikke vil ha masse bruk av navnet på forhånd og andres meninger:dead:

Jeg lagde ei lang liste over navn jeg likte, både jente og guttenavn. Så leste jeg den for mannen, og han sa nei til ALLE jentenavna haha Guttenavna sa han stort sett nei til alle også, men vi har noen få vi liker begge to. Men klarer liksom ikke å se helt for meg før vi vet kjønn og er litt lenger på vei. Så fortsatt driver jeg bare å skriver ned hver gang jeg kommer på et navn jeg liker

Vi klarer ikke en gang bli enig om navn på kattene våre så dette skal bli spennende tenker jeg :rolleyes: kattene går bare under "pus"..så det ender vel opp med at babyen går under "ungen" også ;) neida...jeg har noen navn på lur så jeg er spent på om samboer liker de:D

Guttenavn blir lett, jeg vet hva mannen ønsker, og synes det er et fint navn. Jente er jeg blank, der har bi brukt Navnet på storesøster, og nå har jeg ikke snøring. Håper mannen har noen gode forslag.

Back
Topp