Navn?

englemamma18

Elsker forumet
Noen som allerede har bestemt seg for navn til begge kjønn? Jeg har så mange jentenavn jeg liker, men finner liksom ingen guttenavn som "taler" til meg. Om dere ikke vil dele navnet dere har bestemt til deres lille, har dere kanskje navn på andre barn eller navn som også ligger høyt på listen dere vil dele? :)
Både gutte- og jentenavn :)

Jentenavn var klart, langt i fra guttenavn.. Å selvfølgelig venter jeg gutt da! :nailbiting::joyful: Tror det blir en navnløs liten tasso_O
Jeg har egentlig jentenavnet klart jeg også, ser for meg rabalderet som kommer til å starte i hodet mitt hvis vi får vite på oul om 3 uker at vi venter en liten gutt :P

Syns det er mange fine jentenavn, men sliter med guttenavn.. Så blir sikkert en gutt, haha :P Vi har en jente fra før som heter Sofia, så skulle gjerne hatt noe som klinger bra med det da :) Men vi har ikke snakket om navn, og kommer nok ikke til å gjøre det før etter oul og vi vet om det blir gutt eller jente ;)

Har ikke snakket om navn annet enn at jeg har nevnt at jeg har lyst til å bruke navnet til oldemoren min om det blir jente. Men det blir nok ikke bestemt før barnet blir født :)

Ultralyd om en måned i dag så da blir det nok å se i navnebøker og slikt :)

Vi har jentenavnet klart, fornavn etter min farmor og mellomnavn etter samboer sin mormor :) Guttenavn derimot, ingen navn i familien vi vil bruke så ikke noe inspirasjon derifra. Jeg liker godt norrøne navn som Ask. Men jeg er halvt amerikansk så navnet må fungere på engelsk og Ask gjør ikke helt det :P Vi får se, vanskelig med navn! Man vil jo det skal være perfekt!

Mannen har allerede jente navn og ser bare på jente ting og vi vet ikke ennå hva vi venter da gyn er fortsatt på ferie. . Så blir moro hvis det blir en gutt. Hehe og ja gutte navn er vanskelig

Vi tenkte å bruke Emrik på førstemann, men så ombestemte vi oss når han ble født, så vi har bestemt oss for å bruke det navnet denne gangen :) Matilde hvis det blir ei lita jente, men man vet jo aldri, plutselig er ikke babyen en Emrik eller Matilde så det kan jo hende det blir noe helt annet :-p

Vi tenkte å bruke Emrik på førstemann, men så ombestemte vi oss når han ble født, så vi har bestemt oss for å bruke det navnet denne gangen :) Matilde hvis det blir ei lita jente, men man vet jo aldri, plutselig er ikke babyen en Emrik eller Matilde så det kan jo hende det blir noe helt annet :-p
Det har jeg tenkt også, at det er typisk hvis man har funnet perfekte navn, også passer det ikke babyen og man må finne nytt :P
Jentenavn er klart, både hvis det blir en og 2 jenter. Men guttenavn har vi ikke
Guttenavn er tydeligvis vanskelig det :p

Vi er ganske enige om Oliver hvis det blir gutt, når det kommer til jentenavn er vi veldig uenige... Men jeg er veldig vimsete og skal låne meg en navnebok, så da blir vi sikkert ikke enig om noen navn:p:D

Har aldri hatt noen spesielle navn jeg, venninner av meg har hatt navn til barna sine siden ungdomsskolen :p Da jeg fikk første jenta hadde vi ikke navn da hun ble født så storebroren hennes (eksen hadde en sønn fra før), fikk bestemme navn :)
Denne gangen har jeg heller ingen navn. Samboeren min vil kalle babyen opp etter besteforeldrene sine både til gutt og jente. Jeg har sagt vi kan ta jentenavnet, jeg er ikke så begeistret for det, men det betyr mye for han. Guttenavnet er uaktuelt, så det har vi ikke ennå :p 2 navn er vi helt enige om at vi ikke vil ha! :)

Det er lurt, også er det ganske morsomt! Kan fort like navn man før ikke har likt da det står betydningen til navnet :) (i hvert fall i den boken vi skal låne)
Vi har tittet litt på biblioteket, og der finnes det mange forskjellige, både bøker for tradisjonelle navn, norrøne navn, internasjonale osv. Gleder meg til å få vite kjønn så vi kan tenke litt mer spesifikt :)

Back
Topp