Navn

guttemamma3

duttamor
Desemberskatter 2016
Flere som er tidlig ute og tenker på navn?
Her har bonus et hebraisk, lite brukt navn. Og våre tre sammen har gamle norske/norrøne, også lite brukte navn. Vil gjerne holde på sjeldent og gjerne norsk/norrønt denne gangen også! Guttenavn er helt håååpløst, så det er greit å begynne jakten først som sist ;)

Har tenkt på navn siden vi startet å prøve, har lister med både jente navn og guttenavn. For meg er det viktig at det blir dobbeltnavn uten bindestrek og at navnet (et av dem i hvertfall) kan brukes i Polen siden mannen har polske foreldre :)

Mannen bestemte sønnens navn, så denne gangen er det min tur:) Jeg har flere alternativer dersom det blir jente, men synes det er vanskelig å finne guttenavn.

Vi har bestemt oss for navn. Mn vil vente me å se om det blir det navnet babyen får.

Hadde bestemt meg for kevin på sønnen min, men han fikk ett annet navn når han ble født. Vi vil ha navn som nesten ingen andre har.

Har ikke tenkt på navn i to sekunder en gang..
Med vesla så bestemte vi oss ikke før hun var nesten 14 dager gammel. Vi trengte å bli kjent med henne før vi tok en avgjørelse. Jeg er veldig glad i gamle norske/norrøne navn, men mannen er dessverre ikke helt med meg på de notene. Det er jo veldig viktig at navnet er noe vi begge er fornøyd med..

Tenker på navn hele tiden <3
Har noen Jentenavn jeg er helt forelska i.
Guttenavn er vanskelig, finner ingen jeg liker :/

Guttenavn har vært klart siden vi fikk førstemann ;) nå sliter vi med å bli enige om jentenavn, sambo syns de er for moderne, personlig ser ikke jeg det da flere av dem er navn som eldre mennesker har :p

Jeg har 3 guttenavn jeg liker godt, å et par jeg "smaker" litt på :) jente navn er jeg litt usikker på. Men vil ha navn som er sjeldne og som ikke er slik at 3 stk i barnehagen eller klassen heter det samme.

Jeg har et jentenavn som mannen ikke liker men som jeg fortsetter å presse på. Så har vi et guttenavn som vi hadde i bakhånd hvis første var en gutt, som vi ville bruke senere. Bestefaren og faren til mannen har navnet, men så var søskenbarnet til mannen først ute med å få en guty, og valgte "vårt" navn. Mannen mener vi enda skal bruke det fordi de bor så langt unna så vi ses jo nesten aldri, men jeg føler navnet er brukt opp nå. Så vi har noen diskusjoner her, spesielt siden vi må ha noen alternativer på begge kjønn siden vi ikke skal vite hva det blir :p

Vi har noen få navn vi er enige om, men er liksom backup navnene mine :-p liker gamle norske navn.. Har en Olav og en Mari fra før, så navnet må være relativt kort og norskt.
Liker jentenavnene : Selma, Elsa, Ingrid, Leonora,
Guttenavn : Aksel, Birk, Trym

Mannen er ikke veldig fan av de fleste der, han liker litt sånne vanlige navn som mange heter som kristian, Martin, Erik og Eva, Emma

Sykt vanskelig..

Vi har noen få navn vi er enige om, men er liksom backup navnene mine :p liker gamle norske navn.. Har en Olav og en Mari fra før, så navnet må være relativt kort og norskt.
Liker jentenavnene : Selma, Elsa, Ingrid, Leonora,
Guttenavn : Aksel, Birk, Trym

Mannen er ikke veldig fan av de fleste der, han liker litt sånne vanlige navn som mange heter som kristian, Martin, Erik og Eva, Emma

Sykt vanskelig..
Jeg hadde Trym øverst på listen når det kom til guttenavn, men fikk en jente. Og 1 år etter fikk min bestevenninne en gutt og kalte han for Trym.. Liker også godt norske/norrøne navn. Gjerne korte, i likhet med deg. Har ingen problemer med å finne jentenavn, guttenavn er verre -,-

Jeg har 3 guttenavn jeg liker godt, å et par jeg "smaker" litt på :) jente navn er jeg litt usikker på. Men vil ha navn som er sjeldne og som ikke er slik at 3 stk i barnehagen eller klassen heter det samme.
Enig. Både jeg og mannen hadde poppis navn fra vår tid. Å være en av mange bare i bhg er kjipt altså. Alle tre har navn som bare opptil 30 har i dag. Minsten er eneste med sitt

Back
Topp