Navn?

Vp002

Blir kjent med forumet
Vet ikke om det er en tråd på dette allerede (?). Men noen som har begynt å tenke på navn? :-)

Vi tenker, men siden vi er ganske vanskelige på navn så blir det nok ikke snakket så mye om før vi vet kjønn

Tenker så det knaker. Har landet på et jentenavn, men guttenavn er vanskelig og får vi to gutter sliter vi:)

Tenker, men det er veldig vanskelig. Vi har veldig ulik smak. Om det blir gutt tror jeg det blir Johan, for det var det vi hadde tenkt til datteren vår om hun hadde vært gutt :P

Vi hadde Emil som guttenavn sist, syns det er kjempe fint! Og Sofie og Amalie. Ble Amalie:) men om det blir gutt denne gangen tror jeg ikke det blir Emil. For det skulle jo egentlig vært Amalie sitt navn:p Syns også Nora er veldig fint, men har forelsket meg litt i navnet Frida. Syns det er super søtt! Er bombesikker på at det er jente så spennende å se hva vi bestemmer oss for:)

Om det blir gutt blir han nok oppkallet etter min bestefar, vanskeligere å finne jentenavn syns jeg :p værtfall et navn som både jeg og barnefar liker begge to :p

Jeg har i alle fall begynt å tenke.... ;-) Samboer har ikke lyst til å begynne å diskutere før vi vet kjønn.....

Det som er litt vanskelig her er at begge guttene har to navn hvor begge er oppkalling (etter hhv min mor og morfar og samboers far og farfar). Derfor vil det for meg kjennes litt rart å bare plukke et navn vi liker ut av løse lufta til tredjemann, jeg er kanskje sær, men..... Håper i det lengste at vi klarer å bli enige om oppkalling denne gangen også! Jeg vet fra sist at samboer har lyst til å kalle opp sin bestemor som het Kristine. Forsåvidt et fint navn det altså, men ei av mine beste venninner heter det, så for meg er det evt aktuelt kun som mellomnavn, noe annet blir bare upraktisk og rart. På gutt kunne jeg tenkt meg å kalle opp etter min fantastiske stefar, men han lever jo forhåpentligvis i beste velgående i mange år fremover og vi voksne kaller jo ham med fornavn (barna sier besten), så blir liksom litt rart med to i nær familie med samme fornavn........ Ikke er det et navn det finnes flere varianter av heller dessverre, så får nok fundere ei stund til..... :-)

Jeg synes navn er så vanskelig. Spesielt guttenavn! Vi er mer enig på jentenavn, men vanskelig å kutte det ned. På guttenavn har vi totalt motsatte meninger! Alt han foreslår er totalt uaktuelt. Jeg tuller litt og sier at jeg tror han prøver å slite meg ned slik at når han tilslutt foreslår det han egentlig vil ha så orker jeg ikke krangle mer. Hehe. :) Han er engelsk, så vi har det i bakhodet også. Navnet må fungere til en viss grad på begge språk (men jeg mener også at nordmenn klarer å si engelske navn og engelske klarer å si norske navn om de bare vil/øver seg).

Hvis det blir gutt kaller vi han for Casper Ailo. Ailo er samisk og betyr hellig, mannen og svigermor er samiske :)

Vi har en liten liste med guttenavn vi muligens er enig om. Jentenavn har vi såvidt begynt å diskutere. Jeg og sambo har grusomt ulik smak når det kommer til navn:p

Vi har navn vi;-) hatt dem klare lenge ;-)

Vanskelig med navn, vi har et jentenavn men guttenavn er vi ikke enige om. Synes det er vanskelig å finne fine guttenavn :/

Synes det er vanskelig med navn. Sist gang ble vi ikke enig før et par uker etter fødselen. Ønsker et navn som ikke alle andre har, men det bør ikke være for spesielt heller..

Tror kanskje vi har guttenavn klart, om det blir jente sliter vi litt mer:P Guttenavn ble jo mye diskutert sist vi fikk gutt, og vi tror det blir gutt denne gangen også, klarer ikke helt å se for oss jente. Men har ei liste på det også, så vi blir nok å bestemme oss ganske kjapt etter at vi får vite kjønnet:)

Her sliter vi veldig. Ingen anelse faktisk. Lillesøster fikk ikke navn før hun var nesten 4 uker ;)

Vi vurderer Charlotta etter tanten til min samboer som han står veldig nær :happy: egentlig litt langt navn etter min smak men jeg liker det, spesielt ettersom tanten til samboeren min bare kalles "Lotta" og jeg syntes dette er et utrolig nydelig og jordnært kallenavn :happy: Hvis det blir en gutt derimot klarer vi ikke bli enige... Han vil ha Oliver, som jeg syntes er utrolig fint men vil aller helst holde meg unna navn som ligger på navnetoppen

Har ett navn klart hvis det er jente. Hvis det er gutt, har jeg et navn jeg gjerne vil bruke men må tenke og lure litt og se på de andre navna som er :)

Back
Topp