Navn

Jente0709

Forumet er livet
Marslykke 2016
Vi har en datter med navn Emilie, blir det for likt å kalle broren Milian?

Jeg synes det. Det kan jo bli vanskelig for de små å skille mellom de to navnene, men om dere vil bruke det navnet på lillebror så er det opp til dere. Om barna finner det vanskelig så vil det uansett bare være en periode vil jeg tro.

Har hørt om et søskenpar som heter Emil og Emilie, så Emilie og Milian blir ulikt i forhold. Syns navnene går fint sammen jeg:)

Det er veldig likt ja, men om dere liker det så velger dere jo det :)

Har veldig like navn på mine to, både barn og voksne sier veldig ofte feil navn :p men det er greit.

De har begge annet ett fornavn foran Emilie/Milian, så det vil ikke være første fornavn ei heller eneste.

Nei. Hvis det er det dere liker så hvorfor ikke... det er en uansett en relativt kort periode i deres liv hvor "det har noe å si" hva søstera/broren heter. Man vet jo hvem som er hvem liksom, og jeg synes de klinger bra sammen og :) Kjør på :D

Syns ikke det er så likt at jeg ville trodd det skulle oppstå forvirring i alle fall :) Mine gutter har veldig like navn, men vi unngår forrvirring. Men en evt tredjemann kommer til å få noe helt annet som ikke ligner i det hele tatt, for vil ikke det skal være en "trend" i familien ;p

Ja men vist du liker navne så kjør på, har ikke noe å si hva vi andre synes

Har noen i familien som mente at det ble alt for likt, så jeg tenkte jeg skulle høre hva andre synes.

Back
Topp