Navn

• Trådstarter Trådstarter Mamma92_
  • Opprettet Opprettet
M

Mamma92_

Guest
Hei, vil navnet Birk ha noe problemer i f.eks England på grunn av slang betydningen der? (Birk is commonly used as a light hearted, almost affectionate insult, referring to someone who is a bit silly, or has done something stupid.
Its origins are more coarse. Its a derivative of the cockney rhyming slang Birkley Hunt - I.e. cunt.) Eller skape problemer i skolen her? Lei meg for om jeg har gjort et dårlig valg..

Mamma 92

Om jeg hadde valgt det navnet på ett av mine barn ville jeg ikke bekymret meg for hvordan det høres ut i england, eller hva det betyr. Er mange navn som vil høres ut som eller bety noe annet i andre land, enn det gjør her. Har selv et navn som blir helt rart på engelsk, men det gjør meg ikke noe, og de jeg har snakket med som kommer fra england er flinke til å finne en bra måte å si det på, og bryr seg ikke om betydningen. De skjønner jo at det ikke betyr det samme på norsk, og at man ikke har valgt det for å være slem med barnet da ;) Vil nok heller ikke skape problemer på skolen her, ettersom det er vanlig norsk navn. Barn kan være slemme med hverandre om alt, og finne på noe stygt om alle verdens navn om de virkelig vil, desverre.

Birk er et nydelig navn, og spurte en venninne fra England om hva hun syns. Hun sa det var veldig spesielt og at hun aldri hadde hørt om det navnet før :) men fint var det sa hun

Tusen takk for at dere har tatt dere tid til å svare. Det er slang fra gamle dager, men er så redd det skal påvirke negativt siden det står i ordboka.. Håper virkelig ikke det. Eller om jeg skal legge på et mellomnavn så kan han selv velge?

Nydelig navn. Ikke tenkt på det Simen er også et navn som blir rart på engelsk, tror ikke det er til stort problem for dem det gjelder.

Back
Topp