Navn

Mokkenikke

Elsker forumet
Vi har bestemt oss for å holde navnevalget sjult fram til fødselen, håper vi klarer å holde det også :P

Grunnen er fordi jeg mange ganger har opplevd at folk ikke eier sperrer ift uttalelser om navn.. Blir helt oppgitt (og forbanna) i blant!
Flere som har det sånn eller er det kun jeg som velger "sære" navn?

Vi har fått utelukkende positiv respons på navnet vi har valgt :) Vi har fortalt det til de som har spurt siden vi bestemte oss :) Vet det er mange som holder det hemmelig også, det får være opp til hver enkelt.

Tror det er viktig, hvis man ønsker å fortelle navnet, å ikke være usikker/nølende ang valget - da kommer fort folks personlige meninger frem ;)

Vi velger nå, som sist, å holde navnet hemmelig til lille er født.

Tror mange har større sperre for å holde på meningen sin dersom babyen er født og har fått et navn, enn når babyen er ufødt. Virker som om at selv om man har bestemt seg så kan det fortsatt diskuteres når det gjelder et ufødt barn.

Vi hadde egentlig et dobbeltnavn klart sist, men etter mas og tjas fra svigermor om hvor tungt og håpløst det var med så langt navn fikk hun overtalt mannen, og jeg måtte bare gi meg. Det var visst også veldig rart at sønnen vår hadde et navn og så skulle jenta få to.. Ble bare så sliten av det! Har heldigvis ikke angret så mye på det, men litt surt var det jo. Denne gangen blir det et enkeltnavn, så blir det likt for alle tre, men vi har foreløpig kun fortalt det til min side av familien. Kjenner jeg ikke har noe hast med å fortelle det til svigerfamilien ;)

Vi har fortalt det til de som har spurt, og alle har vært veldig positive.
Men kjente litt på det at jeg var usikker på om jeg ville dele, så de folkene som potensielt ville kommentert navnet drøyde jeg med å fortelle det til, og sa det ikke før vi hadde bestemt oss.

Vi har fortalt hvilke navn vi har inn til vurdering, men iom at vi ikke klarer bli enige så er det ikke noe endelig. Får imidlertid god respons på de fleste vi har snakka om da :p Syns det er greit uansett å høre hva familien tenker siden vi prøver å finne et navn å kalle opp fra ;p

Vi har valgt å holde det hemmelig til fødsel men hjelpes for et mas. ;) skjønner ikke hvorfor det er så viktig. Grunnen til vi ikke vil si noe er fordi jeg vil være sikker. Må se at lillegutt passer navnet:)

Back
Topp