Navn?

Ugle<3

Glad i forumet
Noen som har navna klare allerede, eller er det bare jeg som er rar? :P

Jeg er selv oppkalt med et navn fra min bestemor, og et fra min farmor, noe jeg synest er veldig koselig.

Enten det blir jente eller gutt, så vil begge bli navngitt med inspirasjon fra mine besteforeldre. Det vil altså ikke bli like navn, men ikke langt ifra.
Synest det er ekstra koselig og spesielt, siden begge besteforeldrene mine er døde. <3

Andre som skal oppkalle/har oppkalt barna sine etter noen? :)

Har vel tenkt på navn i flere år. Etter mamma døde for noen år siden har jeg vært bestemt på at hennes navn skal gå i arv på en eller annen måte:) så du er ikke rar:-P da er i allefall jeg også det

Guttenavn er klart, oppkalling etter besteforeldre på begge sider :) jentenavn derimot, det er værre :P

Last edited:
Her er jentenavn klart, vet ikke om noen som heter det og det er nydelig så hadde vært så fint å kunne bruke det :Heartpink Guttenavn er vanskeligere :)

Vi har tre navn klart, hatt det i flere år. :)

Guttenavn er vanskelig.. Har ikke funnet noe vi vil bruke, de vi synes er fine er "brukt opp" av andre ;) Jentenavn har vi klart :)

Her hadde vi gutte- og jentenavn klart før vi ble gravide med nr 1.
Han er oppkalt etter sin oldefar på farssiden, og mellomnavnet har første bokstav som mine besteforeldre.

Om det er jente i magen, får hun samme navnet som søsteren til oldefaren til min mann, og ei tippoldemor på min side. Mellomnavnet blir navnet til ei anna oldemor og vil ha samme forbokstav som mellomnavnet til vår sønn.

Vanskelig beskrevet o_O

Vi har også tenkt på navn. Det har vært en hyggelig ting å småpratet om når vi bestemte oss for å få et barn sammen. :)

Har noen favoritter ;)

Ingen som vil dele navn? Jeg har ikke tenkt så langt, trenger inspirasjon ;)

Vi hadde guttenavnet klart da vi fikk første for 6 år siden, bare i tilfelle. Men det har søskenbarnet til mannen snappet først, så det tror jeg ikke vi tar likevel. Eller, mannen vil gjerne ha det likevel da, siden det er oppkalling etter hans far og farfar. Vi får se. Jentenavnet har jeg et forslag klart til, etter oldemoren min, men mannen syns det er et kjerringnavn og klarer ikke å like det. Jeg syns det er helt nydelig, og vil passe fint til en liten jente. Så der er vi litt uenige gett :p

Ingen som vil dele navn? Jeg har ikke tenkt så langt, trenger inspirasjon ;)

Min sønn heter Karsten Mikael, får vi jente nå blir det ei Signe Marie.

Liker guttenavnene Eirik Olai, Kasper, Theodor, Mikkel, Kyrre eller Patrick.

Av jentenavn liker jeg Hedda, Sigrid, Mille Aurora, Amalie, Alma, Tilla Emilie...

Cornelia eller Celine om det blir jentw.. Gutt usikker.. Lyst på C navn!

Vi har Aksel og Odin på guttelisten

Og Nora og Elisa på jentelisten

De vi er enige om til nå hvertfall, jeg liker Agathe så godt, men det gjør ikke mannen

Vi har lett for å ombestemme oss, så kan godt hende at vi ikke ender opp med noen av de:-P
Skal vite kjønn så vi tenker at navne valget begynner for alvor når vi vet hva det blir :-)

Nora, Ada, Ella, meline, Celine ❤️ guttenavn har jeg ingen enda..

Nora, Ada, Ella, meline, Celine ❤️ guttenavn har jeg ingen enda..

Jentenavn vi liker:
- Sophie, Eline, Celine, Tale, Mariell, Adelia, Leah, Thea, Mina.

Guttenavn:
- Aron, Edwin, Kelvin, Nilas, Andre, Lucas, Nickhlas, Storm, Liam, Jakob og Oliver.

Vi har en guttenavn og en jentenavn klare.. Er ikke gravide ennå.

Back
Topp