Navn?

Frksmilefjes

MaiMirakelet
Hva skal ditt barn hete ? Og hva er bakgrunnen for navnevalget? Var alle parter enig? Har du navn klart for en eventuell nestemann ? ;)

Her er navnet Idunn, det er min kjære som har valgt navnet og det er valgt ut i fra norrøn mytologi.

Siden vi ikke visste om det ble gutt eller jente var det Idunn og Odin det stod i mellom ! :-)

Elías Máni :) Min farfar hette Elias, og vi tok en islandsk versom sida samboer er islandsk:) I island har dei alltid et eller anna mellomnavn, Máni betyr halvmåne :)

Vi bestemte oss for guttenavn og jentenavn når eg var gravid med storesøstra, så har vist det i 3 år;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Sebastian :) Hadde egentlig i alle år sagt at sønnen min skulle hete Nicolay, men for 4 år siden så var jeg sammen med en som heter det, så da ble det Sebastian :) Sambo var med på det siden han liker navnet selv også :) Nestemann skal hete Alfred etter min bestefar eller Tiril hvis det blir det jente :)

♥Lille prinsen 17/4-14♥

Herman ❤️
Han ser ut som en liten Herman rett og slett. Navnet var ikke litt i tankene før han ble født og når han kom så bare poppet det opp etter noen dager. Vi synes det er kult og litt søtt navn ;-)

Vi landet på Thale etter mange dagers diskusjon om forskjellige navn. Ville ha et navn som ikke sto på topplistene, og fant ut at å gi henne et ekstra fornavn ville bli å feige ut på det spesielle første navnet :)

Vi landet på Thale etter mange dagers diskusjon om forskjellige navn. Ville ha et navn som ikke sto på topplistene, og fant ut at å gi henne et ekstra fornavn ville bli å feige ut på det spesielle første navnet :)

Det heter storesøster her i hus. Aldeles nydelig navn<3 Lillebror heter Tomas.

Frida-Emilie. Navnet ble valgt på fødestua rett etter fødsel. Visste ikke om det var jente eller gutt før da, og storesøster sa hele tida at det var ei jente som skulle hete Frida, og storesøster heter Leah-Celine, og siden vi ville ha et navn som passet fant mannen min ut at Emilie klinger bra, og da ble det det:)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Her endte vi på Liam, etter mange diskusjoner :) Vi ønsket et enkelt og kort navn som passer storebror sitt.

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Vår gutt heter Nathaniel :)
Har ingen spesiel grunn for at vi valgte det, men syns det var veldig fint :)

Kasper heter gutteklumpen vår :) bare fordi vi synes det er et fint navn! Også klinger det fint med storesøster sitt navn

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Her er det Isak. Dette var vi begge enige om. Samboeren som fant det. Ville ha et navn vi ikke hadde assosiasjoner med. Og så liker jeg så godt hva det betyr, han som ler.

Hvis neste blir jente blir det nok Lotte eller Lotta.

Vi har en Max :-) liker at det er et navn alle har hørt, men få kjenner noen som heter :-)
Vi bestemte oss under fødselen, fordi han gav oss max spenning og fordi vi fikk beskjed om at han kom til å være liten, og likte ironien i å da kalle han Max, som betyr den største! :-)

Lilletulla heter Lykke:) litt symbolsk etter at vi som familie har hatt ett par tøffe år:)

Lillebror her heter Wilhelm. Oppkalt etter stedet der pappa'n og jeg møtte hverandre, der vi ble sammen og der vi også holdt bryllupsfesten da vi giftet oss. I tillegg het broren til min oldemor Wilhelm, så det er samtidig et familienavn :)

Bestemor snakker ofte om oppveksten sin, og fortalte meg om sin bestemor som het Amalie, og som hun var veldig glad i. Det navnet klang veldig bra i mine ører, så jeg spurte samboeren om hva han synes. Han likte det også kjempegodt. Da var jeg 10 uker på vei, og vi hadde ingen forslag fra før :)
Bestemor ble forresten kjempeglad da hun hørte vi hadde valgt det navnet på snuppa :)

Her ble det Elian..Både jeg og mannen var enig før lillebror ble født..
Vi ville ha ett navn som ikke som mange har,og ett som passa til storebror sitt navn som er Mikael.

Back
Topp