Navn?

Slit så utrulig med å komme på navn.. eg og sambo har så forskjellig "smak" så vi blir Ikkje enig i navn :-/

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Han har valgt å ikke ville være deltakende, og da er selvsagt barnets navn en av de mange tinga han ikke har innflytelse over. Ikke noe å lure på en gang, spør du meg:)

Jeg vet! Er bare redd det blir dråpen som gjør at han ikke gidder å ha kontakt med henne i det hele tatt :( han skal nemlig ikke ha en unge med oldemornavn... Blir flaut og alt det der. :p

Sent from my iPhone

Jeg vet! Er bare redd det blir dråpen som gjør at han ikke gidder å ha kontakt med henne i det hele tatt :( han skal nemlig ikke ha en unge med oldemornavn... Blir flaut og alt det der. :p

Sent from my iPhone
Du har - frustrerende nok - liten/ingen
innflytelse på hva han bestemmer seg for, eller for hans vingling, nykker og uforutsigbarhet. Jeg syns det er veldig synd om du tenker for mye på sånne ting, at du kunne gjort ting annerledes så ville han ha stilt opp. Så lenge han selv velger å distansere seg er det klart at du ikke skal legge opp ditt og din datters liv på noen annen måte enn den du mener er den beste for dere to. Om han kommer på banen seinere får dere heller ta det derfra. Jeg syns du virker veldig oppegående og moden, og tenker at sjansene er store for at du klarer å ta i mot eventuelle fremtidige ønsker om kontakt fra han på en god og bitterfri måte. Klem :)

Her fikk vi noen skeptiske kommentarer på navnet vi har valgt også. Vi valgte å overse det, og nå synes de navnet er sååå fint :) Noen ganger trenger man bare litt tid på å bli vant med navnet. Synes allikevel at det ikke passer seg å kommentere på andres navnvalg :)

Sign!!! :) har ikke lust å dele ev navn med familien min før babyen er her og vi har bestemt oss.

Sent from my iPhone using BV Forum

Du har - frustrerende nok - liten/ingen
innflytelse på hva han bestemmer seg for, eller for hans vingling, nykker og uforutsigbarhet. Jeg syns det er veldig synd om du tenker for mye på sånne ting, at du kunne gjort ting annerledes så ville han ha stilt opp. Så lenge han selv velger å distansere seg er det klart at du ikke skal legge opp ditt og din datters liv på noen annen måte enn den du mener er den beste for dere to. Om han kommer på banen seinere får dere heller ta det derfra. Jeg syns du virker veldig oppegående og moden, og tenker at sjansene er store for at du klarer å ta i mot eventuelle fremtidige ønsker om kontakt fra han på en god og bitterfri måte

Du har jo helt rett :) men det er utrolig hva man er villig til å kunne ofre for sitt barn. Det er helt nytt for meg å føle det sånn :) nesten litt skummelt!! For jeg kan virkelig strekke meg langt for å få han til å være i livet hennes. MEN! Det har jeg jo ingen garanti for, og det er fullt og helt hans eget valg. Jeg står, og kommer ikke til å stå, i veien for det i alle fall :) så sånn sett føler jeg at jeg har mitt på det rene.

Men igjen - du har helt rett. Jeg skal ikke la han hersje meg rundt på denne måten. Blir jo bare så ufattelig fortvilt! For meg er hun ingenting annet enn det navnet jeg selv har valg. Jeg vet med 98% sikkerhet st han aldri kommer til å bli enig i noe jeg foreslår uansett :p

Sent from my iPhone

Får en del spørsmål om vi har tenkt på navn.. Men dessverre er vi like blanke begge to! Så spent på om navnet lar vente på seg til lille er født ;)

Sent from my Nexus 4 using BV Forum mobile app

Du har jo helt rett :) men det er utrolig hva man er villig til å kunne ofre for sitt barn. Det er helt nytt for meg å føle det sånn :) nesten litt skummelt!! For jeg kan virkelig strekke meg langt for å få han til å være i livet hennes. MEN! Det har jeg jo ingen garanti for, og det er fullt og helt hans eget valg. Jeg står, og kommer ikke til å stå, i veien for det i alle fall :) så sånn sett føler jeg at jeg har mitt på det rene.

Men igjen - du har helt rett. Jeg skal ikke la han hersje meg rundt på denne måten. Blir jo bare så ufattelig fortvilt! For meg er hun ingenting annet enn det navnet jeg selv har valg. Jeg vet med 98% sikkerhet st han aldri kommer til å bli enig i noe jeg foreslår uansett :p

Sent from my iPhone

Synes du virker til å takle dette veldig bra. Og innerst inne forstår du nok også at navnet hennes ikke kan være avgjørende for hvorvidt han tar kontakt eller ikke. Som du sier, du kjenner allerede på morsinnstinktet og det hele er så mye større enn noe som et navn. Enten så våkner farsinnstinktet hans, eller ikke. Det er nok dessverre lite du kan gjøre med det annet en som du sier stå åpen for at det kan skje.

Synes du virker til å takle dette veldig bra. Og innerst inne forstår du nok også at navnet hennes ikke kan være avgjørende for hvorvidt han tar kontakt eller ikke. Som du sier, du kjenner allerede på morsinnstinktet og det hele er så mye større enn noe som et navn. Enten så våkner farsinnstinktet hans, eller ikke. Det er nok dessverre lite du kan gjøre med det annet en som du sier stå åpen for at det kan skje.

Bra dere hjelper meg litt med å åpne øynene mine!! :) det er jo ikke riktig at han skal kommandere og bestemme over meg. Har krangla så mye med han om navnet, men nå har jeg faktisk tenkt å bare holde klokelig kjeft. Det blir som JEG bestemmer :P

Jeg har egentlig bestemt meg. Kjøpt smokk med navnet på osv...
Men barnefar (som er totalt uinteressert i hele ungen) hater navnet. Så jeg blir jo litt i tvil :/ er ikke noe annet navn jeg vil kalle henne, så det er litt vanskelig dette..

Sent from my iPhone
Så lenge han ikke skal bo med barnet og ikke viser interesse. Så hadde jeg drete i hva han syns.
Samboeren min hadde adresse i stavanger når vi fikk mini, vi fikk derfor beskjed om at de ikke trengte hans underskrift når vi skulle sende inn navne papirene, og få pass til gutten hehe. Og vi som var så uenige om navn, jeg kunne jo bare skrevet hva som helst ;) hehe

Her tror jeg det blir Emly eller Kristian, vi har ikke helt bestemt oss.
Har ikke sagt det til noen enda, bortset fra moren min som likte begge navnene. Vi venter til babyen er født før vi deler.

Miljan skal mageboer her hete:) gutten vi har fra før heter Marko:)

Vi har ikke bestemt oss. Synes det er utrolig vanskelig. Mannen min ønsker å kalle babyen Lyder. Jeg er ikke sikker på om jeg vil ha det navnet, vi får se... Jeg ønsker meg muligens Sivert, men vet ikke. Jeg tror ikke vi kommer til å bestemme oss før han er her.

Back
Topp