navn.

timaly

Andre møte med forumet
Har dere kommet frem til navn? Evt hvorfor det navnet?

Eller er det vanskelig å bestemme seg?

Her er det vell heller litt vanskelig. Men har tenkt på Tristan Nathaniel om det blir gutt, og Ronja eller Mikaela om jente :-)

Har ikke bestemt oss for noe. Lista mi over aktuelle navn blir bare lengre og lengre, så dette kan bli vanskelig! Tror jeg må vente med å tenke så mye på det før jeg vet kjønn :)

Synes alle dine aktuelle navn var fine :) Det er både morsomt og vanskelig på en gang med navnedebatten :p

Jeg har begynt å tenke på navn.. Sist hadde vi bestem navn når jeg var 12 uker.. Da var jeg helt overbevist om at det var gutt, så tenkte ikke på jentenavn..
Nå har jeg ikke noen sterk følelse, så sliter med å finne navn..

Og hver gang jeg finner et Navn jeg liker, og sier det til sambo, er det blankt nei..

Så nå har han fått beskjed om å finne navn selv, jeg har meldt meg ut :P

Så stakkars babyen ender vell opp navnløs :P

Så smått begynt å tenke på det. Men det jeg har foreslått før, har ikke falt helt i smak hos min kjære. ;) godt vi har god tid ennå! :)

har laget en liste om jeg og samboer er enige om, blir spennende å vite kjønnet!:D

Jeg har en følelse av at det er jente. Så hvis jeg har rett blir det Emilie :)
Jeg vil egentlig at det skal være Mali Emilie, men det var ikke samboern helt ombord på.
Hvis det blir gutt så må vi virkelig i tankeboksen :p

Her blir nok ikke navnet bestemt før mini er født . Var iallefall slik med nr 1 , han var 3 timer da han fikk navnet sitt :P
Men drømmer om Aslak eller Aslan vis det blir gutt XD

Har to favoritt navn. Ett jente navn og ett guttenavn, men har ikke sagt det til mannen min ennå.. For han er som regel ikke enig i mine forslag.. så jeg venter litt. :p
Barna våre har korte enkle norske navn på fem bokstaver. Så nr.3 må nok ha fem bokstaver h*n også. ;)
De fikk navna sine i god tid før de ble født. :)

Guttenavn har jeg klart, jentenavnlista blir bare lengre og lengre. Klarer ikke bestemme meg, er så mange fine. Men jeg har en klar favoritt, det har jeg.

Ingen ide om hverken jente eller gutte navn :S kanskje ungene skal få finne navn ;)

Guttenavn er klart, oppkalling etter barnets bestefar. :)

Jentenavn er litt verre, men blir et navn fra mine oldreforeldre mest sannsynlig. De andre to barna er oppkalt også .

Guttenavn er sannsynligvis klart: da blir det oppkalling etter farfar og oldefar på min side (de heter det samme), Henrik. Jeg synes også Petter, Erik og Andreas er veldig fint, men samboer ikke ikke helt enig med alle pga assosiasjoner. Dessuten er det jo en ganske fin gest til kommende besteforelder og oldeforelder å kalle opp.

Jente blir det sannsynligvis Vilde. Jeg synes det er veldig fint, og på sett og vis blir det oppkalling etter min avdøde farmor som het Alvhild.
Jeg synes også Sunniva er fint (det synes samboer også) og Stella. Tviler på at han går med på sistnevnte.

Henrik hadde vi klart sist om det ble gutt, så det er vel egentlig ganske bankers denne gangen også. Og hadde vi kommet på Vilde på et tidligere tidspunkt hadde nok jenta vår hett det (selvom hun jo har et veldig pent navn som passer henne perfekt!).

Vi har hatt navnene klare siden vi begynte å snakke om barn for noen år siden :) Blir det gutt blir han oppkalt etter farfaren sin. Blir det jente har vi også navnet klart. Men har ikke lyst å skrive det her inne enda. Mannen har alltid ønsket å oppkalle hvis han fikk en sønn, og jeg likte navnet så da var det greit. Og så foreslo jeg et jentenavn og det likte mannen. Føler vi har sluppet lett unna med navnetenking :)

Back
Topp