Navn...

Bomchicka

Februar 2014
Februar 2014 - Skjult forum
Desemberskatter 2016
Novemberfnuggene 2023
Denne navnejugelen er virkelig til å gå seg vill i altså! ;)
Men vi har hengt oss opp i ett navn, oppkalling på sambo sin side. Navnet er Per. Men av en eller annen grunn har ikke jeg lyst til at bebisen min skal hete Per.. Noen som har noen gode forslag til navn for oppkalling etter Per? Vi har tenkt på Kasper/Casper, Peter/Petter, Peder. Men så stopper det liksom der :p

Sent from my iPad using BV Forum

Denne navnejugelen er virkelig til å gå seg vill i altså! ;)
Men vi har hengt oss opp i ett navn, oppkalling på sambo sin side. Navnet er Per. Men av en eller annen grunn har ikke jeg lyst til at bebisen min skal hete Per.. Noen som har noen gode forslag til navn for oppkalling etter Per? Vi har tenkt på Kasper/Casper, Peter/Petter, Peder. Men så stopper det liksom der :p

Hva med Per Markus eller Per Kristian? Eller Jesper?

Er litt tøft med slike gamle gode navn syntes jeg.. De kommer alltid tilbake, også vil ikke alle i klassen hete det samme:D

Hva med Per Markus eller Per Kristian? Eller Jesper?

Er litt tøft med slike gamle gode navn syntes jeg.. De kommer alltid tilbake, også vil ikke alle i klassen hete det samme:D
Takk for tips :)
Hmm, jeg skal prøve å tygge litt på navnet Per og se om jeg blir noe klokere ;)

Jeg synes oppkalling kun "gjelder" når man bruker det samme navnet (med mindre det gjøres om litt pga kjønn, feks Tor/Tora). Synes ikke per og Petter er det samme liksom.
Men jeg skjønner jo at Per ikke er et typisk "babynavn" nå for tiden :p Men det er jo hva man blir vant til da.

Sent from my iPhone using BV Forum

Per er jo såååå fint! Det hadde jeg gått for :)

Jeg synes oppkalling kun "gjelder" når man bruker det samme navnet (med mindre det gjøres om litt pga kjønn, feks Tor/Tora). Synes ikke per og Petter er det samme liksom.
Men jeg skjønner jo at Per ikke er et typisk "babynavn" nå for tiden :p Men det er jo hva man blir vant til da.

Jeg er igrunn enig med deg der.. :)

Per er jo såååå fint! Det hadde jeg gått for :)

Jeg tygger og tygger på navnet kan du tro ;) Men etter å ha jobbet i eldreomsorgen noen år så er det noe med det navnet, men jeg vet ikke hva :p

Jeg tygger og tygger på navnet kan du tro ;) Men etter å ha jobbet i eldreomsorgen noen år så er det noe med det navnet, men jeg vet ikke hva :p

Hehe:p skjønner hva du mener.

Per kan jo være fint på flere måter, er jo annerledes om du setter det sammen med mellomnavn og bruker begge enn bare Per. Min samboer heter Per Christian og er oppkalling etter sin far, Per Bjørn. Begge to bruker begge sine navn til hverdags, men svigermor bruker bare Christian på min samboer av og til.
Hvis noen finner på å bruke bare Per til min samboer henger jeg absolutt ikke med og skjønner egentlig ikke hvem de mener, hvem er Per liksom? :P
Håper dere finner ut av det, lykke til:)

Forstår absolutt hva du mener:-) jeg jobber i helsevesnet selv,og har altfor mange navn som minner om noen.MEN tenker at likevel så glemmer man det når man "setter" navn på det nydelige nurket:-)

Forstår absolutt hva du mener:-) jeg jobber i helsevesnet selv,og har altfor mange navn som minner om noen.MEN tenker at likevel så glemmer man det når man "setter" navn på det nydelige nurket:-)
Jeg tror også man får en annen assosiasjon til navnet om man kaller barnet sitt for det. Tenk deg en søt liten per i litt nostalgiske klær :)

• Liker
Reactions: EJ
Ja, det er noe med at et "gammelt" navn får en ny betydning for deg når ungen din heter det! Vi har en liten Henry :)

Jeg tror også man får en annen assosiasjon til navnet om man kaller barnet sitt for det. Tenk deg en søt liten per i litt nostalgiske klær :)

Hihi, ser det for meg ;)

Ja, det er noe med at et "gammelt" navn får en ny betydning for deg når ungen din heter det! Vi har en liten Henry :)
Jo det er sant :) ntåååh, en liten Henry, så søtt :)

Det heter nevøen min :) oppkalt etter min morfar

Jeg kjenner to gutter som heter Hermann og Hendrik. Synes det er så søte guttenavn.

Her skrev vi ei liste over alle navnene vi likte og strøk ut etter hvert. Til slutt satt vi igjen med et navn vi begge likte og som vi hadde "vendt" oss til :)

Skal innrømme at jeg syntes det var vanskelig å finne guttenavn, spesielt når jeg og sambo likte så ulike navn.
Vi var på besøk hos svigermor og de prata så fint om bl. a. navnet Roger. Selv tenkte jeg skrekk og gru.. Nevnte det for min mamma og fikk tydelig beskjed at barnebarnet hennes skulle IKKE hete det, haha :)

Back
Topp