Navn

lillegulli

Glad i forumet
jentene i juni13
Hva skal barnet hete?
Evt hva er alternativene? Vi sliter veldig, og kommer nok aldri til å bli enige :(

Dere har ikke noen dere kan kalle opp da? :) Det finnes jo utrolig mange fine navn, har dere prøvd å se i en navnebok sammen? :)

Nei, desverre har vi ingen fine navn i familien, så langt tilbake jeg kunne finne, så blir ikke oppkalling fra noen av sidene her:P Hadde håpet å finne et fint et, men det var vanseklig.
Vi har kikket på nettet, navnbøker og kirkebøker, men finner ikke det perfekte. Vi hadde et jentenavn, men er usikker på det også nå. Må i hvertfall finne et guttenavn før babyen kommer :)

Liker du korte eller lange navn? Norrøne eller kristne?Begynne på vokal eller konsonant? Skal du følge strømmen og velge en a-ending? Eller velge noe nytt?

Vil du ha populært navn eller sjeldent navn? Eller noe midt i mellom?

:)

jeg liker korte, men også lange navn. Jeg liker dobbeltnavn, men det er uakutelt for han. Liker mye forskjellige navn, men vil velge et litt uvalig navn. Vil ikke følge strømmen, og velge et topp 10 navn.

Dere vet ikke kjønn? :)

Jeg liker Even, Ole, William (litt poppis), Gustav, Marius, Sverre osv.

Og så liker jeg Alma, Kristine, Kristin, Silje, Nora (veldig poppis), Vilde eller Elisabeth.

Ikke lett å velge navn, nei! Men dere har vel en stund å tenke på?

Hadde vi fått gutt, og JEG fikk bestemme så skulle gutten hett Neo! Ellers liker jeg Matheo, Leander, Odin, Ask.

nei, vet ikke kjønn, men har en mistanke om gutt, siden jeg synes å skimte det på ul. Men har ca jentenavn klart i utgangspunktet. Veldig mange fine navn, men synes navnene blir litt for "vanlige" for min del.

Vi har blitt enige om Amalie.. Syns mathilde er kjempe fint også har vi Andrea fra før..
Hadde det blitt gutt å jeg var aleine om å bestemme hadde det blitt Liam eller Leon :)

Vi har ei Mathea fra før og en Erik. Nå står det mellom Marie, Elise og Oline, eller jeg vil ha Oline, men sambo liker det ikke:p

vi sliter med navn på nr to...Første var mye lettere, Even

Vår heter Liam , og nå tror jeg det blir Linus :) men blir ikke bestemt før vi ser han :)

Vi har bestemt oss for Martine på lillesnuppa:-) Har en Thea fra før:-)

Me har ei jenta så hette Fie, og har denne gangen bestemt at jenta nr 2 ska hetta Sanne :)

Jeg har en gutt fra før og han heter Amadeus og nå venter jeg en liten jente og hun skal hete Amanda:)

Vist det blir gutt denne gangen også så står det mellom Amund og Olav, Solveig vist det er jente.
Har to gutter fra før, Ola og Oskar :)

Her skal lille i magen hete Mia. Storesøster heter Liva :)

Her skal han hete Oskar, og storesøster heter Emilie :)

Back
Topp