Navn :)

SnartMammaTil2

Andre møte med forumet
Har dere valgt navn til den lille? :) Me lurer på Mille, ka syns dere om det navnet? :) Har dere noen forslag til jentenavn, litt sånne "spesielle" navn :))
 
Mille er kjempe fint! :) trur vi har navn klart, men vil holde det hemmelig:) blir nok ikkje bestemt hundre prosent før han er født.. derfor kaller eg han ikkje for navnet heller:)
 
Blir mer og mer sikker på navnet, men er hemmelig litt til ;)

Mille er kjempefint :)

Sent from my iPad using Tapatalk HD
 
Min bestevenns datter heter Mille. Det er ett fint navn:)

Vi er fremdeles ikke bestemt oss helt men det står mellom to navn:) Vil ha ett navn som matcher med storesøsteren sin navn og det er ikke så lett,da hennes navn er ett av de fineste Arabiske navnene:)
 
Min bestevenns datter heter Mille. Det er ett fint navn:)

Vi er fremdeles ikke bestemt oss helt men det står mellom to navn:) Vil ha ett navn som matcher med storesøsteren sin navn og det er ikke så lett,da hennes navn er ett av de fineste Arabiske navnene:)

Hvorfor må navnene matche?
Skal dere ha norsk eller arabisk navn da?
 
Vi tok en generalavgjørelse i går å landet på Matheo. I utgangspunktet skulle det være Mio, men det blir litt rart i forhold til etternavnet....
 
Vi har bestemt oss, men holder det hemmelig til han er født. To vanlige norske navn som har vært brukt på begge sider mange ganger. Vi syns det er en fin tradisjon å kalle opp etter eldre mennesker som har hatt betydning for oss. Det første navnet er et fornavn svigerfar har, men ikke bruker til daglig. JEg gleder meg til å fortelle dem det, men det er gøy å kunne holde det hemmelig lenge også :)
 
Hvorfor må navnene matche?
Skal dere ha norsk eller arabisk navn da?


Matche blir kanskje litt feil ord,men vil at betydningene av navnene,skal passe med hverandre..Får ikke skrevet helt hva jeg mener.. De skal ha navn som passer i Norge men også der min mann kommer fra..:)
 
Samboern og jeg har ikke kommet til enighet ennå... vi har litt ulik smak på navn:p Men vi har ett par som vi begge vurdere, men jeg tror ïkke jeg klarer å finne navn før jeg har den lille i armene. Har ett jentenavn jeg liker veldig som er Aria men han synes det er ett så uvanlig navn at han ikke helt klarer å like det. Tror nok vi må vente og se når den lille er kommet hva som passer:)
 
Mille er veldig fint! Men hvis jeg skal foreslå noe som kanskje er hakke mer
Spesielt (det er jo 1300 som heter Mille) så har jeg hørt om en hente som het Minna (117 personer) også tenkte jeg har Milla var fint (784).

Siden du spurte om forslag mener jeg ^^

Er veldig for at barna skal ha spesielle navn selv, så har selv valgt et navn som kun 44 personer i Norge heter ^^


-- tasting fra mobil --
 
Mille er veldig fint synes jeg - Milla og Minna også. 1300 personer er ikke mange, så hvis sånt er viktig hadde jeg ikke bekymra meg noe særlig - ganske liten risiko for at det er flere i klassa som blir hetende det :)

Vi har utrolig nok kommet et steg videre på navnejakten vi også. Håper veldig at mannen fortsetter å like det navnet, for jeg ble skikkelig gira! Det blir uansett ikke avslørt før etter fødsel, men jeg kjenner jeg har litt behov for å "prøvebruke" litt og bli vant med det. For meg er jo personen inni der mye mer reell enn for mannen også, han er veldig lite stressa og mener vi like gjerne kan vente med å se på navn før ungen er født...
 
Mille er veldig fint! Men hvis jeg skal foreslå noe som kanskje er hakke mer
Spesielt (det er jo 1300 som heter Mille) så har jeg hørt om en hente som het Minna (117 personer) også tenkte jeg har Milla var fint (784).

Siden du spurte om forslag mener jeg ^^

Er veldig for at barna skal ha spesielle navn selv, så har selv valgt et navn som kun 44 personer i Norge heter ^^


-- tasting fra mobil --

Jeg syns Mille er kjempefint... :) Vesla mi kalte seg Minna noen måneder før hun klarte å uttale navnet sitt :D
 
Mille er veldig fint synes jeg - Milla og Minna også. 1300 personer er ikke mange, så hvis sånt er viktig hadde jeg ikke bekymra meg noe særlig - ganske liten risiko for at det er flere i klassa som blir hetende det :)

Vi har utrolig nok kommet et steg videre på navnejakten vi også. Håper veldig at mannen fortsetter å like det navnet, for jeg ble skikkelig gira! Det blir uansett ikke avslørt før etter fødsel, men jeg kjenner jeg har litt behov for å "prøvebruke" litt og bli vant med det. For meg er jo personen inni der mye mer reell enn for mannen også, han er veldig lite stressa og mener vi like gjerne kan vente med å se på navn før ungen er født...

Haha! Vet! 1300 personer er Ingenting det heller ^^

Spennende med navn. Man har liksom ansvar for hva en person skal hete hele livet ^^


-- tasting fra mobil --
 
Maline er et veldig spessielt og sjeldent navn (16 i norge)

Vi har bestemt navn, Liam Olai :)
 
Vi har vel ikke helt bestemt oss enda, men foreløbig heter hun Mathilde.. Så får vi se om det endrer seg etterhvert...
Vi er også forberedt på at navnet vårt kan endre seg, Owen. Men det kommer an på om han plutselig ser ut som noe annet ^^


-- tasting fra mobil --
 
Nei, ikke enige her dessverre :(
 
Back
Topp