Navn!

Niceday

Forumet er livet
Etter vi fikk vite at det er en liten jente der inne har vi begynnt tanken på hva hun skal hete... kjøpte en navnebok i dag og endte opp med en liste på 25/29 (!!!!!!) navn jeg kunne tenkt meg på den lille :love2 Har såklart noen jeg liker ekstra godt blandt de da...

Så nå er det bare for den kommende pappaen og plukke ut de han liker - så får vi se om vi har noen like :flower

Lista så langt:

Ada
Anja
Elise
Guro
Hanna
Hedda
Ida
Ina
Julie/-a
Kaja
Leah
Lisa
Lotte/-a
Maja
Marie/-a
Mia/-e
Mina
Nora
Oda
Silje
Siri
Sofie/-a
Thea
Tuva
Vilde

for en fantastisk tid :D:D:D Og gratulerer masse med jenta <3 <3
Håper dere begge blir fornøyd med navn og at dere har mange like :D

Gratulerer med jente i magen! <3 Her står det mellom 3 for min del, spennende! :)

Gratulerer med jente :D masse fine navn, har flere av de samme på min liste, men nå kan jeg jo droppe alle jentenavna og konsentrere meg om å finne ett guttenavn.., syns nesten det er helt umulig og i tillegg ønsker vi å oppkalle og det gjør ikke saken lettere :s

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Gratulerer med jente :D masse fine navn, har flere av de samme på min liste, men nå kan jeg jo droppe alle jentenavna og konsentrere meg om å finne ett guttenavn.., syns nesten det er helt umulig og i tillegg ønsker vi å oppkalle og det gjør ikke saken lettere :s

Hvilke navn har du å kalle opp etter da? skal dere lage dobbelnavn med oppkalling? :)

Hvilke navn har du å kalle opp etter da? skal dere lage dobbelnavn med oppkalling? :)
Ingen dobbelnavn. De stakkars små får noen forferdelige etternavn så vi prøver å ha enkle fornavn. Navn som er i familien er typisk: Einar, Olav, Per, Petter, Christian, Sigbjørn, Helge, Erling.. Veldig norske og tradisjonelle og mangen av dem utelukker seg selv pga nær slekt som heter det eller dårlige assosiasjoner.

Navnene som vi tenker mest på er:
Eirik
Olav
Magnus

Men tror jeg skal gjøre en liten slektsgranskning og se om det er noen flere aktuelle.

Jenta vår heter Helena så vi satser på tradisjonelle navn, men vil jo unngå topp 10..

Ikke lett dette her..

Ingen dobbelnavn. De stakkars små får noen forferdelige etternavn så vi prøver å ha enkle fornavn. Navn som er i familien er typisk: Einar, Olav, Per, Petter, Christian, Sigbjørn, Helge, Erling.. Veldig norske og tradisjonelle og mangen av dem utelukker seg selv pga nær slekt som heter det eller dårlige assosiasjoner.

Navnene som vi tenker mest på er:
Eirik
Olav
Magnus

Men tror jeg skal gjøre en liten slektsgranskning og se om det er noen flere aktuelle.

Jenta vår heter Helena så vi satser på tradisjonelle navn, men vil jo unngå topp 10..

Ikke lett dette her..

åj, det er litt sv et prosjekt ja. Og skulle ha tradisjonelle norske navn og unngå topplista! Men du finner nok ut Av det! :)
her blir det ikke noe dobbel-navn heller, for her blir det også to etternavn og det ene er langt nok alene! Men men :)

Her har jeg bare et navn på lista, så hvis sambo ikke sier je til det, da blir gutten navneløs, eller evt lillegutt som navn:-P

Her har jeg bare et navn på lista, så hvis sambo ikke sier je til det, da blir gutten navneløs, eller evt lillegutt som navn:p

Haha så morsomt. Kommer samobo med noen forslag da eller har du Veto-rett? :D

etter at sambo hadde kikka på lista var den halvert - bare 12 navn igjen.....men han har ikke lagt til noen av sine favoritter, bare fjerna de han ikke liker!

etter at sambo hadde kikka på lista var den halvert - bare 12 navn igjen.....men han har ikke lagt til noen av sine favoritter, bare fjerna de han ikke liker!
Typisk mannfolk. Min mann liker bare halvparten av navna jeg foreslår, men kommer med ytterst få forslag selv :p

veldig greit, for favorittene mine er fortsatt med. Han er flink, tok vekk de jeg likte minst :D Så satser på vi blir enige snart! :rolleyes:

Så koselig med jente! Gratulerer!

Vi er så heldig at navnet til vår lille gutt kom like fort og naturlig som noe annet =) Enkelt og greit =D

Oppdater lista på toppen med alle navna så er strøket ut :D jeg elsker å være med i denne bli-enige-prosessen! :D

Oppdater lista på toppen med alle navna så er strøket ut :D jeg elsker å være med i denne bli-enige-prosessen! :D
da har jeg strøket de som ikke lenger er på liste :flower

Back
Topp