navn?

Leeno

Forelsket i forumet
Har dere tenkt eller bestemt dere for navn på den lille i magen?
Her sliter vi litt og klarer ikke helt bli enig. Samboeren vil ha noe litt "vanlig", mens jeg vil ha noe litt mer spesielt. Og så har vi jo den der vanlige med at "ja, men det heter jo hun og han"  :)

Godt vi har noen mnd til på oss. :)
Og har dere tips til jentenavn så, bring it on! :) 

Vi kommer til å velge et "vanlig" norsk navn.
Sist gang hadde vi Eva som toppkandidat til jentenavn, men da ble det gutt.
Venter en jente nå, og noen av alternativene er;
- Eva (fortsatt)
- Ingrid (min favoritt)
- Ida (samboers favoritt)
- Astrid
- Sigrid

Blir det jente tror jeg kanskje Tuva står sterkt hos oss. Men vi er så sikre begge to på at det blir gutt(kun basert på magefølelse), og der er vi mer usikre. Har snakket om Håkon eller Brage. Faren min er oppkalt etter sin bestefar som er oppkalt etter sin bestefar igjen, så jeg har også nevnt pappas navn. Men det synes typen blir litt rart.. Og kanskje jeg også når jeg tenker meg om:-)

Vi har ikke bestemt navn, kommer nok til å ta den endelige avgjørelsen når ungen er født! Må jo se om navnet passer:-)

Vi har hatt MANGE runder, trur mannen va iferd med å gi meg opp! Har mast om navn siden eg blei gravid...jentenavn har vore det vanskeligste...og det blir mest sannsynlig ei jente-etter hva dei kunne se på Ul...Eg ville ha litt spesielt navn, mannen et mer tradisjonelt...
Vi har landa på, at vi venta ei lita HERMINE <3

Storesøsken er Markus og Tiril Sofie :)

Vi har hatt MANGE runder, trur mannen va iferd med å gi meg opp! Har mast om navn siden eg blei gravid...jentenavn har vore det vanskeligste...og det blir mest sannsynlig ei jente-etter hva dei kunne se på Ul...Eg ville ha litt spesielt navn, mannen et mer tradisjonelt...
Vi har landa på, at vi venta ei lita HERMINE <3

Storesøsken er Markus og Tiril Sofie :)

Her har vi landet på Anna :) Godt, gammelt navn.

Hennika skal vår lille jente hete! :)

Tja, det ser ikke ut til at vi har bestemt oss allikevel. :p

jeg tror vi har bestemt oss :) storesøster er ihvertfall bestemt på navnet så kansje ho skal få viljen sin . (ett navn som vi har nevt i forbifarten som hun har snappet opp og bestemt at han skal hete) men må tenke litt til _)

Vi har to barn, og begge har navn som begynner på J. Jonas og Jenny:-) Så da må vi jo ha navn som begynner på j nå og. Så jeg har tenkt på Johannes hvis det blir gutt, og June eller Johanna hvis det blir jente:-)

Han skulle hete Brage også ble det jente. Alternativer; Sigrid Sandra Elena Lotta Selma Thale Tuva

Jeg står mellom Elvine-Magdalena eller Elvine-Celeste eller Angelina-Elvine ellerrrrr heheh Angelita-Elvine 

Her er vi ikke helt enige, da jeg liker litt mer moderne navn, mens samboeren egentlig ikke vet helt hva han liker:p Men nå som vi har funnet ut at vi venter ei lita jente, er all guttenavn utelukket. Det gjør det jo litt lettere;) Her har vi snakket om Ada Linnea, Thale, Lykke, Amalie og Amanda. :)

Her blir det enten Elena eller Amanda:-) tror vi venter til hun kommer før vi bestemmer oss helt!:-) jammen ikke lett å velge navn! Tror det hadde vært lettere om det var en gutt:)

Her har vi Danelia (les det to ganger, det er nemlig ikke Daniela ;)) fra før og venter lille Cecilie.. Hos oss står oppkalling sterkt, men det må også være et navn vi begge synes er fint.. Skulle gjerne hatt et like uvanlig navn til nummer to, men mannfolket syntes det var mindre "tabu" å gi jenta vår et sjeldent navn da vi bodde i Nord-Norge, der er jo det uvanlige det vanlige ofte...

Mannen min er fra Gambia, så det blir uvanlig i Norge, men forelsket meg helt i navnet til hans bestemor: Maymouna. Og det funker fint på norsk også synes jeg - så det er nok hun som ligger i magen :)

synes det er vanskelig, har et uvanlig navn selv.og liker det veldig godt. men er så glad i mer vanlige navn også. synes det er veldig vanskelig. noen av favorittene er:
Esther
Edith
Mathilda
Ingeborg/Ingrid
Natalia
Olive
Frida
Johannah
Eiril
Rose-Marie
Thalia

det er bare noen av de. vanskelig;p vis det blir gutt så er navnet klart,men jente er det verre med.

Her vet vi ikke kjønn, så har noen alternativ på begge kjønn. Blir det gutt vil han mest sannsynligvis bli hetende Gabriel <3. Har også vært litt innom Jakob, men det andre står litt sterkere. Jentenavn jeg liker er Katrine, Vivian og Ailin. Men nå får vi se,, vi bestemmer når den lille har meldt sin ankomst! :)

Ingeborg <3

Nei... tror jeg og mannen har blitt ganske enige nå. 
Blir det gutt så blir det en liten Trym Sigurd.
Blir det jente så blir det ei lita Malin Sofie. 

Har sett ned foten og krevd at han skal hete Emil allikevel. Noe annet blir bare helt feil når jeg har vent meg til navnet. :p (og det passer med Adam :) )

vi har kommet fram til et navn hver som den andre godtar. Jeg vil ha Alma og han vil ha Nora. Storesøster heter Sigrid, og vil gjerne ha Nora hun også. Så da får vi se hvem som får viljen sin til slutt! Eneste jeg har sagt er at jeg vil ha det klart til hun kommer. Det ble bare enda værre etter fødselen syntes jeg sist.

Back
Topp