Navn...

2jenterog1til?

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2015
Jeg har enda ikke funnet navn til den lille.. Har tenkt mye på det den siste tiden, men finner ingen jeg virkelig liker! Har lyst til å ha 2-3 navn klare til fødselen, men det føles håpløst ut nå.. Til storesøster var det et navn vi var enige om, vi måtte bare teste ut om hun passet med det og det gjorde hun :) noen som har forslag til navn til lillesøster? Storesøster heter Mathilde, men det trenger ikke matche eller ha samme bokstav. Og har alle noen navn klare?

Her sliter vi med akkurat det samme, ingen lett sak dette...Lillebror er 5 dager no og fremdeles navnlaus...

Jeg liker norske navn som er "godt norsk" slik som Mathilde :-) Noen navn jeg liker veldig godt er: Elise, Lovise, Silje, Sofie, Norah, Tea/Thea, og Rakel :-) Selv er vi helt forelsket i Rakel, så det blir nok det her i huset!:-)

her har vi samme problemet. første vi har ilag var jeg fast bestemt på å kalle opp etter min bestefar. jeg har bestandig sakt at min første gutt skulle hete det. nr to var værre. mannen min har to barn fra før der navnene begynner på E og G. vårt første felles begynner på H. så vi fant ut at det ville være gøy med et navn på F. lillegutt var to dager gammel før vi endelig fant et navn vi likte. nå venter vi gutt nr tre og har enda ikke noe navn klart. vi har tenkt på D eller I, men alle navnene vi liker på de bokstavene er enten brukt i nær familie eller venner. eller så passer navnet ikke til de andre. sliter veldig:P

Vi brukte litt tid og energi på og bli enige, det skal sies! Vi har en tavle på kjøkkenet, hvor vi skrev opp alle navneforslagene våre. På denne måten så vi dem hver dag. Etter hvert som vi kjente at de ble uaktuelle, så strøk vi over dem.. Selv om vi ikke likte hverandre forslag, hadde vi en regel om å gi dem en sjanse før vi strøk over dem.

Plutselig så ble vi bare enige. Samme navn lyste mot oss, egentlig. Måtte vokse litt på oss. Fikk høre fra en kollega at hun har prøvd både med å ha navn klart til fødsel og ha flere alternativer - og synes det var lettest når det var et navn klart.. Når det var flere alternativer, såbestemte de seg ikke på lang, lang tid..

Jeg er superfan av feminine navn, helst ikke dobbeltnavn eller veldig utenlandske. Vi styrte unna poppis-toppen, og leitet heller litt tilbake i tid.. Navn som var populære i begynnelsen av 1900-tallet osv.

Masse lykke til i jakten!! :-)

Back
Topp