navn

godiva

Flørter med forumet
jeg og gubben har allerede begynt å krangle om navn! Jeg har blitt helt og fullstendig forelsket i Lovise, og vil ikke ha noe annet! Gubben er derimot ikke enig, han kan kanskje gå med på Louise, men det synes jeg ikke blir like fint i det hele tatt. Dessuten passer ikke Louise med navnet på jenta vår, men Lovise blir samme stil, mer norsk. Kjenner jeg må virkelig gå inn med kampmakt om det viser seg å være ei jente i magen!! Sist krangla vi hele svangerskapet og over ei uke etter fødselen, og det endte med at vi kalte henne opp etter ene oldemora hennes! Angrer overhodet ikke på det, men nå er jeg altså helt fortapt i Lovise, og slik følte jeg det ikke for noen navn sist!

Hehe det skal ikke være lett. Vi diskuterer også om det skal være Kasper eller Casper, men det er så lenge igjen. La heller navnene ligge der litt i bakhodet å så finner dere nok ut av det.

Åh, godt det er fler som er uenige.. :p Vi er ganske så uenige vi og.. både på jente og guttenavn... han synes alle mine jentenavn blir for sukkersøte hehe... så nå har vi tatt en pause i navnediskusjonen,tenkte å vente til vi først visste hvilket kjønn det var og så ta det da.. :p Eller nærmere fødsel, og håpe på at vi SER hva barnet burde hete når h*n kommer ut :D

Vi er også uenige... Men om jeg liker et navn og gubben sier blankt nei så får jeg jo ikke trumfa det gjennom uansett. og motsatt. lillegull gikk navneløs i ca 3 mnd sist...

Om det er en gutt inni magen, har vi allerede funnet navn.
Jentenavn har jeg maaaange forslag, og gubben syns de fleste er pene. Men det blir nok mer diskutering når det nærmer seg :p

Louise er foresten på min liste ;) Pga oldemor het det :)

Er ikke det samme navnet ? -.-

Ikke for meg! For meg uttales Louise "Lois" :)

Hmm, jeg uttaler det i allefall likt ;P Som Casper og Kasper f.eks :P Men men, jeg har aldri tenkt noe særlig over det heller da, håper dere blir enig til slutt da ;)

Vi er enige om guttenavnet: Brage

Jentenavn derimot, i tilfelle gutten blir jente på ordinær UL er nok verre.. vi ville egentlig ha Julie, men det ble tatt av noen i nær slekt - så blir det jente så står vi vel i stampe ;-)

Førstemann fikk ikke navn før han var 2 Mnd, tror ikke det går noe raskere denne gangen. Er litt for og se ungen før den får navn jeg da :)

vi er enige både på guttenavn og jentenavn! =)

Åååh..vi er ikke enig på noen av dem.. han mener både guttenavnene og jentenavnene jeg foreslår er aaltfor pusete og søte,hihi... Men vi har god tid da.. først får vi finne ut hvilket kjønn det er ;)

Vi har selfølgelig tenkt på navn vi og, hehe.. Jeg ville egentlig at om det ble en gutt - William. Men fikk et ganske stort nei ifra mannen, så kom jeg med Elias. Det likte han og så lenge han er fornøyd er jeg fornøyd! Han er en litt kresen type så jeg ble superglad, hihi! :D

Jentenavn derimot... ikke peiling. Har tenkt noe på Martine, Tiril..
Vanskelig!!!!

huff ja det der med navn er ikke lett.

husker forrige gang ville jeg ha Marielle fra starten av men mannen ville ikke. Så da var ikke Marielle på lista i mange måneder. Men sånn ca fra 6. måned begynte jeg å kalle magen for Marielle og da begynte han plutselig å like det. Og nå heter hun det og han er kjempe fornøyd :)

Så bare la det ligge en stund, så blir dere nok enige når det nærmer seg.

Her klarer vi å bli enige uten store diskusjoner denne gang.

Lovise var et nydelig navn! håper du vinner navnekrigen!!!

Vi er enige om navn vi , heldigvis,
Både gutte og jente navn!
Det har vel vært jeg som har funnet på begge...
Og snille mannen min har vært enig i begge!!!
Synes guttenavnet var spesielt vanskelig å finne, men det kom tilslutt!
Nå gjenstår det bare å se hvilket kjønn det blir!

Louise er jo fint da. Jeg uttaler det Luise.

Her er vi helt uenige! Begge har noen idder, men det blir hardt slått ned av den andre, så her sliter vi fælt.

Back
Topp