Navn?

*Hera*

Glad i forumet
Noen som har begynt å tenke på navn? Få høre! Jeg sliter med guttenavn. Har liksom brukt mine to favoritter. Av jentenavn liker jeg Sigrid, Live, Henny og Mali. :)
 
Her blir det Ida eller Vidar :) Så vi kaller spiren for Idar :)

Denne skal kalles opp etter min mormor og hun heter Ida :)

Ellers liker jeg guttenavn som slutter på ar, Runar, gunnar, Vinjar, Bjørnar osv...
 
Vi har ikke begynt å diskutere navn enda. Prøvde oss på en liten meningsutveksling for en stund siden, og fant ut at vi overhodet ikke har lik smak i navn. 
Tenkte derfor å la emnet ligge dødt en stund, og så plassere de navnene jeg liker godt synlig på strategiske plasser i huset...
 
Vi har allerede bestemt oss for navn. Har hatt jentenavnet klart begge gangene tidligere når jeg har vært gravid, men ikke hatt bruk for det. Så da blir det Sigrid Eline dersom det blir en jente. Dersom det blir en gutt skal mannen få viljen sin etter at han er blitt nedstemt av meg begge de tidligere gangene, så da blir det Gabriel.
 
eneste vi vet er at vi vil ha et navn som begynner på M, siden storesøster heter Marielle.. synes det er så fint når begge har samme forbokstav.

Jentenavn som vi liker: Maya, Miriam, Mathea, Mira, Mia, Mariana

Guttenavn har vi kun Matheo foreløpig... synes det er vanskelig å finne fine, internasjonale guttenavn med M.
 


nøttelitenItreet skrev:
Vi har ikke begynt å diskutere navn enda. Prøvde oss på en liten meningsutveksling for en stund siden, og fant ut at vi overhodet ikke har lik smak i navn. 
Tenkte derfor å la emnet ligge dødt en stund, og så plassere de navnene jeg liker godt synlig på strategiske plasser i huset...

Hahaha .... du er klok du  

Her har alle mine tre gutter Bibelske navn (Gabriel, Isak, Mika). Føler meg litt tvungen til å fortsette med det. Men vi for se.
Tror jeg kommer til å prøve å holde tankene rundt navn borte til jeg vet hvilket kjønn jeg får.

Og jeg kommer til å prøve å unngå bokstaven 'R' i navnet..... det fordi de skarrer på R-en her på Sørlandet hehe  Syns alle navn jeg liker med R bli litt rare med sørlands dialekten.

Men jeg har begynt å plukke opp navn jeg syns er fine og lagre i et word ark på datamaskinen for seinere bruk.
Noen av de jeg har lagret er :
jente- Saphira, Sarah, Kesia, Abigail og Amaya      
gutt-Elija, Adam, Benjamin, Luka, Esekiel, Josva,
 


Dararamm skrev:


nøttelitenItreet skrev:
Vi har ikke begynt å diskutere navn enda. Prøvde oss på en liten meningsutveksling for en stund siden, og fant ut at vi overhodet ikke har lik smak i navn. 
Tenkte derfor å la emnet ligge dødt en stund, og så plassere de navnene jeg liker godt synlig på strategiske plasser i huset...

Hahaha .... du er klok du  

Her har alle mine tre gutter Bibelske navn (Gabriel, Isak, Mika). Føler meg litt tvungen til å fortsette med det. Men vi for se.
Tror jeg kommer til å prøve å holde tankene rundt navn borte til jeg vet hvilket kjønn jeg får.

Og jeg kommer til å prøve å unngå bokstaven 'R' i navnet..... det fordi de skarrer på R-en her på Sørlandet hehe  Syns alle navn jeg liker med R bli litt rare med sørlands dialekten.

Men jeg har begynt å plukke opp navn jeg syns er fine og lagre i et word ark på datamaskinen for seinere bruk.
Noen av de jeg har lagret er :
jente- Saphira, Sarah, Kesia, Abigail og Amaya      
gutt-Elija, Adam, Benjamin, Luka, Esekiel, Josva,

Det som er uthevet er jo verdens fineste navn, da. (Det heter nemlig min sønn. )
 


Soul skrev:
eneste vi vet er at vi vil ha et navn som begynner på M, siden storesøster heter Marielle.. synes det er så fint når begge har samme forbokstav.

Jentenavn som vi liker: Maya, Miriam, Mathea, Mira, Mia, Mariana

Guttenavn har vi kun Matheo foreløpig... synes det er vanskelig å finne fine, internasjonale guttenavn med M.



Matheo synes jeg er ett veldig fint navn Det heter nemlig minstemann her! Veldig uvanlig når han fikk det, men nå tror jeg det blir mer og mer brukt...
 
Her har vi navn til begge kjønn klart! =)
 


AdMa skrev:


Soul skrev:
eneste vi vet er at vi vil ha et navn som begynner på M, siden storesøster heter Marielle.. synes det er så fint når begge har samme forbokstav.

Jentenavn som vi liker: Maya, Miriam, Mathea, Mira, Mia, Mariana

Guttenavn har vi kun Matheo foreløpig... synes det er vanskelig å finne fine, internasjonale guttenavn med M.



Matheo synes jeg er ett veldig fint navn Det heter nemlig minstemann her! Veldig uvanlig når han fikk det, men nå tror jeg det blir mer og mer brukt...

Gutten vår heter Matheo også. Synes dt er fint jeg da så klart ;)
Var ikke mange som het dt før..

 
jeg aner ikke egentlig. Hadde et guttenavn jeg likte veldig godt, Jostein, men er begynt å bli fryktelig usikker :S

Jenten min heter jo Arlyn, det er et keltisk navn så det blir vel keltisk igjen om det blir jente...men om det blir gutt er jeg usikker for det er ikke like mange der jeg liker av keltiske. Og de jeg liker fungerer bare overhodet ikke på norsk :P

Alternativet for snart 5 år siden når Arlyn ble født, var norrønt til gutt men alle norrøne guttenavn er jo ihjelbrukt de siste årene, så jeg er usikker der og gitt ^^
 
Ble litt nysgjerrig på det keltiske jeg. Er det noen spesiell grunn til at dere valgte keltisk til jenta deres? Elsker Irland... :)

Arlyn var kjempefint forresten. Liker Jostein også. :)
 
Jeg har sterk tilknytning til Scotland,som er en del av kelterhistorien, pappa bodde der i åresvis i forbindelse med jobben så jeg har vært der mye og det fins få steder jeg føler meg så liten og samtidig så hjemme som i de skotske høylandene <3

takktakk, Arlyn er det fineste navnet jeg vet om :) og heldigvis var pappaen hennes ikke vrang på det :) får høre ofte at "ja det var no veldig spesielt" der ordet spesielt sies med en litt snerpete og nedlatende tone men jeg hever meg over det og svarer at "ja det er det fineste navnet i verden" og så smiler jeg stort, da blir de litt gretten for at de ikke klarte å trakke på meg xD
 
Har jentenavn klart... Blir det gutt er vi ikke helt bestemt ennå... Har ett navn vi liker, men det har ikke helt "grodd" på meg... Pluss at jeg har ett søskenbarn og en tremelling som heter det... Så blir å lete litt til der...
 


Javelin skrev:
Jeg har sterk tilknytning til Scotland,som er en del av kelterhistorien, pappa bodde der i åresvis i forbindelse med jobben så jeg har vært der mye og det fins få steder jeg føler meg så liten og samtidig så hjemme som i de skotske høylandene <3

takktakk, Arlyn er det fineste navnet jeg vet om :) og heldigvis var pappaen hennes ikke vrang på det :) får høre ofte at "ja det var no veldig spesielt" der ordet spesielt sies med en litt snerpete og nedlatende tone men jeg hever meg over det og svarer at "ja det er det fineste navnet i verden" og så smiler jeg stort, da blir de litt gretten for at de ikke klarte å trakke på meg xD


Skottland har jeg ikke vært dessverre, bare sett Monarch of the Glen... ;) Skal absolutt dit engang.

Typisk at folk alltid skal ha meninger om navn. Er jo så utrolig frekt å si det om navnet til ei lita jente! Veldig fin måte å takle det på i alle fall. :)
 
Hvis det blir jente er det ganske så bestemt at det blir Lydia. Gutt er vanskeligere, synes ingen guttenavn kan måle seg med det storebror heter :) og andre jeg liker er tatt av venner.

men har blitt forelska i navnet Evren, så håper at hvis jeg får en gutt så blir det en Evren <3
 
Har ikke tenkt på det ennå.
tror det gikk 2 mnd før vi fant ut hva gutten vår skulle hete sist emoticon
Så vi bør vell begyne og tenke på detemoticon
 
Jeg tenker litt på det, men pappaen får fnatt om jeg begynner med det nå. sist tok det vel et par mnd før lillegutt fikk navn. For meg var navnet egentlig klart fra uke 20.. gutten sparket ofte ned mot mine bløte deler og det var heller ubehagelig. samtidig mente han jo ikke noe med det, han måtte jo bare øve men så ble det litt uheldig. Akkurat som Emil i Lønneberget. snill som et lam, men litt uheldig til tider. så derfor ble det Emil! <3
 
Back
Topp