Navn??

Suzie <3

Forelsket i forumet
Jeg kommer fra en familie med doble navn, det vil si min fars samilie hadde mer enn bare doble navn.. men mor,far jeg og søsteren min har dobble navn. Mannen min har et navn, det samme har hans bror men begge søstrene hans har dobble navn.. guttene her i huset har enkle navn, men nå som vi skal ha en jente føler jeg kansje det hadde vært kjekt om hun som meg og mange andre jenter i familien hadde hatt et dobbelt navn...

Kjekt med innspill

Det er fint med doble navn om man ikke har for langt eller tungvindt etternavn.
Her har ungene to etternavn og jeg ville derfor ikke ha dobbeltnavn, ikke hadde jeg funnet noen jeg var fornøyd med heller :)
Men synes det er veldig fint med dobbelt navn:)

Hvilke navn har du tenkt på ?

Farmora mi som sto meg VELDIG nær het Tora, farfaren min het Erling Torbjørn, derfor heter far min Tor Erik, mannen min heter Tor så vi ble egentlig enige før vi ble gravide om at viss vi fikk en gutt skulle han hete Torbjørn og viss vi fikk ei jente skulle hun hete Tora.

jeg og min mann har selv dobbelt navn, så vi har valgt å gi vår jente det samme :) liker dobbelt navn jeg :D

jeg heter da nina beate og syns det har vært litt trøblete for folk å huske begge, så det blir ofte bare nina.. og er det opprop blir beate ofte stående som B og ingen vet om det er mellomvan eller etternavn.. derfor skal vi kalle jenta vår Signe-Kristine, med bindestrek. da blir man mer plikta til å bruke begge siden det da blir mer et navn :) syns det klinger fint og eg :D

vi har ikke samme etternavn (ikke gift ennå, men jeg kommer til å ta hans som mellom etternavn siden jeg er odelsjente og gården har mitt etternavn ;D ), så her blir det to etternavn, ser ikke noe problem i det sammen med dobbelt navn :)  så ulik smak :)

håper du finner ut av det :) fint begge deler så klart :) men er noe med dobbeltnavn syns jeg da :) tihi

huff da.. Etternavn, måtte du nevne det.. her er det 3 unger i huset.. mine har dobbelt etternavn med mitt som første og faren sitt som andre med bindestrek. Stesønnen min har moren sitt navn som mellom navn og faren sitt som etternavn.. jeg vil ha mitt som barnet skal overta, og han vil seff ha sitt som etternavn... det er rart med det.. men det handler jo om tilhørighet for alle parter.. og fint om ungene har delvis felles etternavn. Mitt er stedsnavn og vernet etternavn( du må være inngiftet eller født inn i navnet for å kunne ha det som etternavn) og hans er det flere familier som heter. Jeg vet at alle med det etternavnet er mine slektninger!

Back
Topp