Navn!!!!!

Gollemor

Forumet er livet
VIP
Ville dere skrevet Johan eller Johann?
Og uttaler dere det annerledes ut fra hvordan det skrives?

Og har dere forslag til andre navn i den sjangeren? 
Storebror heter Ole Henrik, så vi går for sterke og staute, gamle navn :)

(jentenavn har vi mange av, og vi aner ikke hva som gjemmer seg i magen)

Jeg hadde skrevet det med én n. Her jeg bor sier vi Jo-ann, uansett skrivemåte tror jeg. Vet ikke om jeg har sett det med to n'er. Fint navn da :)

Jeg ville skrevet Johan. Uttaler det på samme måte som Johan barnevandrer (er det ikke det den barnefilmen heter?), med to n-er på en måte. 

Forslag til andre navn er Jørgen. Synes det er et nydelig navn!

Det var et fint navn synes jeg :) Når jeg ser navnene skrevet ville jeg ha uttalt det med lang O når det står Johan, og kort O når det står Johann. Men hvis man kjenner ungen så vet man jo hvordan navnet skal uttales, så da spiller det jo egentlig ingen rolle hvordan det står skrevet. 

Liker også litt tradisjonelle, norske navn. Selv liker jeg Sindre (som dessverre sambo heter, så da blir det ikke det), Andreas, Eskil, Sverre, Erik osv. Heldigvis skal vi kalle opp, så da slapp vi å krangle så mye om guttenavn ;) Spørs om vi hadde blitt enige da!

jeg ville valgt johan, mest for jeg bor på bygda og hadde jeg valgt johann, da ville de ha kalt barnet for Jo-Hann og det liker jeg ikke, men det er du og din som skal like navnet. og navn blir uttalt forskjellig i alle landsdeler.

Jeg har aldri tenkt annet enn at det skal skrives med en n. Kjempefint navn!
(har en Johanne selv)
Andre fine guttenavn i sjangeren (synes jeg) er Lars, Jens, Ola, Jørgen, Bjørnar, Truls, Henrik, Sverre, Andreas, Anders, Halvor, Håkon, Håvard. 

Jeg ville nok ha uttalt navnet forskjellig utifra hvordan det var skrevet.
Med Johan - blir trykket på O'en
Med Johann - blir brykket på N'ene

Bare for å si at det er nok flere der ute som gjør det.. om det er noe som spiller en rolle for dere da =)

MaryLou skrev:

Bare for å si at det er nok flere der ute som gjør det.. om det er noe som spiller en rolle for dere da =)

Jeg gjør det også, skjønner du :)
JOhan
og
JoHANN
:)

Hva med Tord?? Jeg synes det er et veldig fint navn.. Men siden vi får jente blir det jo ikke det :)

Jeg ville skrevet og uttalt Johan foressten, men vet at det kan enkelte steder bl jo´ann likevel.. Min far heter Johan, men han ble kalt jo´ann når han var liten..

Ville skrevet Johan

MaryLou skrev:

Signerer MaryLou her ang. uttale. Men stort sett så innretter jo folk seg ut fra hvordan foreldrene uttaler navnet. Vår heter Nikolai, og vi får ofte spørsmål om hvordan vi uttaler det. Har hørt ganske mange varianter :)

Back
Topp