NAVN...........

over-lykkelig

Glad i forumet
Denne gangen viser det seg at det blir vanskelig å bestemme seg for navn. Med de to vi har, har vi vert så sikker, og hadde det vert en gutt denne gangen hadde vi også navnet klart.. Men det er en liten jente og vi finner liksom ikke ett navn vi virkelig liker. Liker norske navn med "kraft" i.. Marte og Eskil har vi fra før. Godt vi enda har en stund igjen før vi m bestemme oss....

synes dette med namn er vanskelig! Vi venter ei lita tulle, og hun heter for tida prinsessa! :-p vi er jo alle firskjellige, men kan prøve å fåreslå noen namn: karen, julie, maren, andrea, ida, marie, elisabeth, eva, regine, ingrid, solfrid, ingvild, kanskje noen du liker her :-)

Jeg lurer veldig på hvor mange nye tråder om navn som egentlig er behov for mens folk sitter og tenker så det knaker jeg. Er ikke så lenge siden det var tre, tre, tråder om navn bare på første siden av forumet -.-

Vil si det er naturlig med mange tråder om tema som namn, vogn, bekymring og glede! Er jo noe av de tinga som blir veldig sentrale i graviditeten! Selv synes jeg at det er flott at folk engasjerer seg og bruker forumet:) så siler jeg bare ut hva som interesserer meg og leser det! :)

Sliter med navn her også, vi venter en gutt..

Ønsker å ha dobbelt navn denne gangen også.. Har samboer fra England så må være lett for de også :)  

molefonken skrev:
Vil si det er naturlig med mange tråder om tema som namn, vogn, bekymring og glede! Er jo noe av de tinga som blir veldig sentrale i graviditeten! Selv synes jeg at det er flott at folk engasjerer seg og bruker forumet:) så siler jeg bare ut hva som interesserer meg og leser det! :)

Enig med deg:) Hver og en av oss har sine egne tanker og spørsmål, og må få spørre på sin egen måte, om det allerede er 5 "like" tråder, så er den jo individuell for den som skrev den.

Jeg liker også best gode norske navn, eller hvertfall navn som ikke alle andre bruker.
Sønnen vår heter Erlend og de tror det blir jente denne gangen, og hun skal hete Esther :D
Skulle det likevel bli en gutt til, så sliter vi, for guttenavn er så vanskelige syns jeg.
Jentenavn har aldri vært et problem.

Mortania skrev:
Jeg lurer veldig på hvor mange nye tråder om navn som egentlig er behov for mens folk sitter og tenker så det knaker jeg. Er ikke så lenge siden det var tre, tre, tråder om navn bare på første siden av forumet -.-

solstråle...

Syns det er kjempevanskelig med navn denne gangen, sist var det mye lettere ;-) Finner liksom ikke DET navnet! *tenke*

Mortania skrev:

Syns det er supert at det kommer innlegg i det hele tatt jeg! Og navn er vel noe alle tenker på? Du kan jo bare la være å lese tråder som omhandler navn? :) Alt kan ikke interessere alle :)

Vi har også slitt mer med navn denne gangen. Guttenavn var mye lettere synes jeg. Jeg liker Sigrid, Elise, Susanne/Susanna, Johanna/Johanne, Kristina og Kamilla. To av disse navnene er våre alternativer på frøkna vår. Vi har ikke bestemt oss enda.

Mortania skrev:

Grumpy ?

Jeg synes Lykke er et fint navn..:) Det sier liksom alt! Helle er jo også fint:)

Og ang. temaer som dukker opp flere ganger..Sånn er det vel bare når man er flere hundre på et forum..Er ikke sikkert trådstarter her har visst at det har vært tråder om navn tidligere! Jeg sitter ikke og sjekker tråder laaangt tilbake i tid for at jeg ikke skal repetere et emne som evnt har blitt skrevet om før..

molefonken skrev:

Her har vi heller ikke klart å bli enige. Siden vi ikke vet kjønnet må vi ha ett av hvert klart, noe om ikke gjør saken enklere;) Hva med Ingrid, Solveig, Maren, Anna eller Ingeborg? Norske navn jeg liker veldig godt iallefall ;)

Vanskelig her og denne gangen! topp fire hos meg nå er Mathilde, Julie, Eline eller Andrea, men kan bli noe helt annet og.. 

vi sliter også med navn... Er langt fra hverandre, og har ikke kommet noe nærmere disse månedene:( med begge jentene har navnene vært klare lenge før. Skulle jeg valgt et norskt jentenavn så hadde det blitt Ingrid:)

Her ventes også ei lita jente. Og jeg tror vi har bestemt oss for navnet - EBBA <3 Men holder mulighetene åpne - er jo ikke sikkert det passer på henne når vi får se henne. Vi liker best de navnene vi ikke møter så ofte rundt oss vi da. Jeg jobber i skolen, samboer har jobbet i skolen i mange år, og vi har MAAAAAANGE navn som vi forbinder med noen gjennom jobben. Derfor er listen over uaktuelle navn fryktelig lang. Og vi tenker da heller litt annerledes.. Navnet til sønnen vår ble "desverre" mer populært like etter vi kalte vår sønn det.. Men men.. Sånn kan det gå! ;)

MEN skulle jeg valgt et norskt "vanlig" navn hadde det nok stått mellom f.eks. Anna, Othilie, Olivia, Mathilde eller Amanda. Eller kanskje et av de litt "eldre" navnene som Selma eller Alma.
Er jo SÅÅ mange fine navn!! :) Men er vanskelig å finne "det rette". Med sønnen vår ventet vi med å bestemme oss til han var her. Når han var 10 dager gammel, og vi endelig kunne ta han med oss hjem, så bestemte vi oss. Vi måtte liksom bli litt kjent med han først, og da var det INGEN tvil. <3

Mortania skrev:

?

Jeg unngår tråder som ikke interesserer meg, men navnetrådene går jeg alltid inn på. Bra det kommer flere synes jeg, orker ikke bla i kjempelange, gamle tråder.

Vi sliter også med navn, men det er jo ikke noe stress egentlig. Jenta vår fikk navnet sitt da hun var 6 uker, og alle vi hadde hatt i tankene mens hun var i magen ble forkastet da hun ble født. Men det er helt klart noe jeg tenker mye på. Synes liksom ingen er fine nok :-)
Har aldri skjønt at det skal være lettere med jentenavn, vi venter jente denne gangen også og vi aner ikke... 

Navn er kjempevanskelig. Vi hadde to jentenavn klare, Tilde og Alma, men så er det jo en liten gutt som gjemmer seg i magen min :o) Vi har to favoritter så langt, Jonathan og Luka. Blir spennende å se om vi synes han passer til noen av dem når han kommer :)

Back
Topp