Navn?!

Gulltopp

Gift med forumet
Sp akkurat en artikkel på dagbladet om årets mest trendy navn!

http://www.dagbladet.no/2011/10/08/tema/foreldre/klikk/18508659/

Har dere begynt å tenke på navn?

Storesøster er oppkalt etter min mormor og lillebrøster blir nok oppkalt etter pappaens farmor eller farfar. Må si jeg er litt glad for at ingen av navnene (ikke til storesøster heller) er på disse listene. Liker ikke å være del av topp 10-lister, og synes mange av navnene blir litt oppbrukte :) Men det er nå meg!

Nå skal det sies at i storesøster sitt årskull er det flere med samme navnte eller nesten. Vi har e-ending, det er ei med samme navnet med a-ending og to som har det som del av dobbeltnavn. Alle 4 er så vidt jeg vet oppkalt etter noen!

Sånn egentlig har jeg hatt navn klar siden jeg fikk førstemann for 11 år siden :-D
Men noen forandringer blir det nok sikkert når vi kommer til føden ;-) Det skal jo passe på den lille også..

Uansett blir det nok sikkert lagd en liste bare vi vet at dette kommer til å gå bra :-)

Jentenavnet jeg ønsker å bruke er etter min avdøde farmor, så det er nok ikke på nok liste - men guttenavnet jeg heller mot er visst et "pop"navn nå til dags ;)

Både søsteren min og en venninne fant navn de likte og som ikke var så veldig vanlig, og året etter var de på topp 10 listen de også, så det er ikke så lett å vite heller. Det viktigste er jo at navnet passer til barnet og at foreldrene liker det :)

Første ungen var lett, når det ble jente. Hadde ett navn, Linnea, som jeg hadde tenkt på i nærmere 15 år tenker jeg. Og som sambo var enig i. Så da ble det det, bare litt synd at det er på topp tre... jaja... slik går det av og til, følte det ble litt for dumt å bytte navn bare pga det også.
Men denne gangen har vi ikke peiling i det hele tatt. Så om ei lita stund blir det innkjøp/låning av navnebøker og grubling og tenking.... må jo finne både guttenavn og jentenavn også, siden vi ikke har tenkt å vite kjønnet :D blir spennende å se hva vi ender opp med:D

Vi liker et navn veldig godt, men liker dårlig at det ligger på topplista :/ Så vi purret på et mellomnavn slik at det ble mer annerledes nå :)

Når vi døpte gutten vår var det bare gamle menn som hadde dette navnet. Nå er det blitt et pop-navn, og jeg misliker det .. *blæ*

Blir det jente skal ho heite Isabella og Elias om det blir gutt, har Lucas fra før av :) Bryr meg egentlig ikkje om navnet ligger på topp eller er kjempe populært, viktigaste er at vi liker det :)

poden sitt navn e isje bladt de mest populære i topplisten, navnevalgene eg har nå e 1 av de på topplisten men isje for at d e der men  for d e et jentenavn eg bestemte meg for mange år siden :) viktigste e jo at en sjøl like navnet, men litt trassig og ha unger i bhg eller skole me mange like navn då :P

Har jentenavnet klart, har hattdet i alle år... Men jeg er ikke intr i trendene...

Mine favoritt-jentenavn ligger heldigvis ikke på topplista, men noen av guttenavnene gjør det.. Skal prøve å ikke velge et poppis navn, men det er ikke det viktigste.. Det viktigste er at vi liker det selv :)
Men vi kommer ikke til å ta en avgjørelse før vi ser babyen :)

Vi har ikke kommet frem til noe enda, hverken til jente eller gutt. Om vi får jente har vi dog flere kandidater, men guttenavn er vi veldig uenige om. Det eneste vi likte har vi allerede brukt på gutten vår.. "Dessverre" ble det et Topp 10 navn året etter han ble født. Men, sånt kan man ikke spå på forhånd. Jeg kommer til å prøve å unngå topplista - men hovedsaken er at vi finner et navn vi virkelig liker.

Og ingen av oss har sansen for de überspesielle navnene enkelte skal presse på barna sine. Faktisk synes jeg noen navn er veldig på grensa..

Imogene skrev:
Vi har ikke kommet frem til noe enda, hverken til jente eller gutt. Om vi får jente har vi dog flere kandidater, men guttenavn er vi veldig uenige om. Det eneste vi likte har vi allerede brukt på gutten vår.. "Dessverre" ble det et Topp 10 navn året etter han ble født. Men, sånt kan man ikke spå på forhånd. Jeg kommer til å prøve å unngå topplista - men hovedsaken er at vi finner et navn vi virkelig liker.

Og ingen av oss har sansen for de überspesielle navnene enkelte skal presse på barna sine. Faktisk synes jeg noen navn er veldig på grensa..

enig, det går nesten for langt i støytene. Synes det er helt uvirkelig at navn skal vris og vendes på til det utroligste.

Jentenavn er klart: Lotte. Vist det er gutt må han desverre bli navnløs ;) hehehe. Har tenkt litt på Oliver :) men ingenting er bestemt enda ;) våre andre to heter Lucas og Lea Sofie så det skal klinge med dem også :)

Vi har faktisk begge kjønn klare allerede. Er litt usikker på om de er poppis; men det er disse navnene vi liker. Det viktigste for oss er at det er enkelt og kort navn. Da våre barn har to relativt lange etternavn. Gutten vår heter Eirik og det er vi veldig fornøyd med, han visste vi ikke helt hva skulle hete før han var ute :-) 

Lucas09 skrev:
Blir det jente skal ho heite Isabella og Elias om det blir gutt, har Lucas fra før av :) Bryr meg egentlig ikkje om navnet ligger på topp eller er kjempe populært, viktigaste er at vi liker det :)

Veldig fint jentenavnJenta vår heter det

Har klart jentenavn,-men sliter med guttenavn.Det gjorde vi sist og.Navnet må være internasjonalt,-da min bedre halvdel kommer fra utlandet..Jentenavnet vi har klar,t er ikke på navnetoppen eller veldig populært..Men det er ikke uber-spesielt heller

Navn er jo gøy, men jeg liker ikke trendy navbn. Samtidig liker jeg heller ikke rare navn :P
Da jeg gikk på barneskolen husker jeg de hadde en Karoline, en Silje og en Kristine/Kristina i hver eneste klasse. En Christian og en Daniel og en Alexander i hver klasse. 
Selvsagt ulike måter å skrive det på. I kretsene rundt meg nå kalles annenhver gutt Liam/Lucas og annenhver jente Linnea osv. Jeg ser for meg at det blir de samme tilstandene i klasserommene :P
Vår sønns navn er ikke spesielt unikt. Jeg sjekket navneforumet på BarniMagen at der var visst navnet vi valgte på vår sønn litt forhatt siden det er så pompøst osv. Men er ikke noe mer pompøst enn Alexander :P

Denne gangen har jeg plukket ut et guttenavn jeg liker og er urokkelig på. Jentenavn vet jeg ikke så sikkert... 

Vi har hatt et guttenavn klart i lang tid. Men så ble det jente sist, så da måtte vi sette det på vent. Nå er jeg spent på hva slags kjønn det blir denne gangen, men DESSVERRE har en litt perifer kollega også fått barn, og kalt denne ungen for "vårt" guttenavn! Denne kollegaen har jeg lite kontakt med, MEN under lunsjen på jobb sist, ble navnet diskutert, sjefen min og flere andre gode kollegaer av meg lovpriste navnet, "sååå fint" og "hadde ikke ventet at DE skulle velge et slikt staut, ordentlig og fint navn".

Så sitter jeg helt taus, hemmelig gravid, og tenker at da må jeg finne et annet navn. Folk vil tro at vi fikk ideen til navnet på den jobblunsjen, og det ville ikke være så hyggelig å fortelle kollegaene mine om navnevalget. Disse kollegaene har jeg mye med å gjøre, både på jobb og fritid... Vil ikke føle meg som en "copy cat" heller. :-(

Back
Topp