Navn

Cassie

Betatt av forumet
Noen som har begynt å tenke på navn allerede da? Bare nyskjerrig[:)]

Fine navn!:) Liker Sondre!
Det blir kanskje Nora, Emma eller Frida hvis vi får jente.. Men synes det er så vanskelig med guttenavn! Har tenkt litt på Marcus, men det er jo så vanlig nå..Hmm..

Dette med navn er vanskelig! Kjæresten min vil ikke ha "gude" navn, kjendis navn, kongelige navn eller populære navn...Her blir det vanskelig!!! Han vil derimot ha navn som passer både på Norsk,Engelsk,Tysk og Fransk....Jippi!
Vi har to navn: Hennie og Erik/Eirik

Vi har jentenavn klart: Amaya.
Men om det blir gutt er vi i tvil- vi er litt innom Sebastian, eller Simon, eller....hm..vi får se!

Til jente 23: Marcus er kjempe fint (Og for tiden det mest populære navnet).. jeg fikk en nevø 28 November som fikk navnet Marcus! [:D]

Kjempemange fine navn!!! Har store diskusjoner for tiden, mannen min er engelsk - tenker et noenlunde internasjonalt navn er lurt dersom familien hans skal ha noen sjans med uttalen![:)]

ORIGINAL: Cookie

Har store diskusjoner for tiden, mannen min er engelsk - tenker et noenlunde internasjonalt navn er lurt dersom familien hans skal ha noen sjans med uttalen![:)]

Det er sånn vi diskuterer også - mannen min er halvt spansk, og vi vil jo at både den norske og spanske familien skal kunne uttale navnet!

ORIGINAL: BflyW

-mannen min er halvt spansk, og vi vil jo at både den norske og spanske familien skal kunne uttale navnet!

[:D]Det kan bli veldig morsomme diskusjoner, hi-hi - og en annen ting jeg har tenkt på, er at jeg vil at barnet skal føle litt tilhørighet dersom han/hun vil reise til sitt "andre hjemland" og utforske sine røtter!! [:)]

ORIGINAL: Cookie

ORIGINAL: BflyW

-mannen min er halvt spansk, og vi vil jo at både den norske og spanske familien skal kunne uttale navnet!

[:D]Det kan bli veldig morsomme diskusjoner, hi-hi

Ja, jeg hadde lyst på Vetle, f.eks, men tenkt deg en spanjol so Vetle! (Til informasjon, de uttaler både v og b som b - så det blir Betle! Min svigerfar skal alltid boble når han skal bowle...hehe. I sør-amerika derrimot uttaler de begge deler som v... så når jeg far forvirret og spurte min chilenske spanklærer om det, svarte han: "de uttales likt vegge deler!" hehe--- digresjon, men jeg synes det er litt morsomt)
Mannen min vil ikke ha et veldig norsk navn, jeg på min side ønsker et mer norsk navn, fordi vi har et spansk etternavn (Cordero) og navnet blir fort veldig ikke-norsk når det er et så lite norsk etternavn, og barnet blir jo tross alt 3/4 norsk...
Sukk... Vi finner nok ut av det! [:D]

og en annen ting jeg har tenkt på, er at jeg vil at barnet skal føle litt tilhørighet dersom han/hun vil reise til sitt "andre hjemland" og utforske sine røtter!! [:)]

For ditt barns del blir jo det likst som med min mann: Han har norsk mor og utenlands far, oppvokst i Norge. Han har et forhold til sitt 'andre hjemland' (Spania) bl.a gjennom dobbelt statsborgerskap, og det at han har tilbrakt uttallige ferier der! Nå som faren hans bor der (flyttet tilbake for 12 år siden) så drar vi også til Spania for å besøke...
Har nok tro på at ditt barn vil få et forhold til England.. selvom det ikke vil bli skikkelig engelsk som de som faktisk vokser opp der. Man blir jo mest påvirket av det miljøet man vokser opp med... men din mann vil vel også bringe med seg noen britiske tradisjoner?

Jeg f.eks kommer til å servere mitt barn Paella (lett og lage og smaker godt, og er stort sett det jeg kan lage av spansk mat).... men ellers blir det nok mest norske tradisjoner her! Men det blir jo mange Spania-turer. Bestefar vil nok ha besøk av barnebarn minst en gang i året...

Vi har bestemt oss for Cassandra eller Mathias..... Har en følelse på at det kommer ei Cassandra... men men... får bare vente å se...

Back
Topp