Navn valg!

MiAime89

Første møte med forumet
Heisann.
Jeg og min samboer trenger litt råd og hjelp.
Vi har funnet både gutt og jente navn, men flere i familien og venner mener at gutte navnet vårt vil bli for mobbette?

Vi har valgt Almar Kristoffer.
Hva mener dere her inne?

Almar var litt uvanlig form meg. Må nok smake litt på det :)Men ser ikke noe galt med :)

Alvar er kanskje litt mere "kjent" da. ( var det jeg leste først).

Først og fremst, ikke bry dere om hva andre sier om navnet, deres barn, deres navn :)

Uvanlige navn synes jeg er veldig fint, men som hun over her, kommer automatisk navnet Hjalmar, eller Alvar opp, men det er kanskje fordi jeg aldri har hørt om Almar før! :) Men tøft var det!

Spør de hvorfor de mener det, for jeg tenker ikke det:)

Hjalmar er i dag blant sossenavn toppen. Og Almar ble mye brukt frem til 1950 tallet.
I dag finnes det ikke mer enn en 100 pax i norge som heter Almar, og dette er som regel de som er litt eldre.
Det er godt å høre at flere kan si sin mening uten at de er negative.

Det var et uvanlig navn (for meg da;), men hva som er mobbete med det, det forstår jeg ikke!! Tror det blir kjempefint:)

Tror ikke akkurat det er navnet det kommer an på om man blir mobbet. Og "ertenavn" finner de uansett. Er jo bare å rime litt så finner de på det utroligste. Så akkurat det ville jeg ikke tenkt på :)

Upplever precis detsamma...Vi ha valt att gå för ett svenskt namn, Hampus. Många av nåra närmaste och vänner tycker att det är heeeelt otänkbart. Men, vet du vad, det bryr oss inte. Det är helt säkert för att det är nytt för dem, namnet "smakar" inte ännu.
Stå på det Ni menar är bäst:-)

Jeg tror det er en litt "gammeldags" tanke det med såkalte mobbenavn..altså- de fleste navn kan du finne rim til om du absolutt skal plage noen med navnet!
Her lufta jeg også et navn for min mor og hun tenkte et par sekunder før hun sa at det var jo et typisk mobbenavn!!
Forøvrig Theodor Rasmus.
Likte Almar godt- tror ikke jeg har hørt det før men det var noe kjent ved det likevel. Kjempefint var det :)

Ikke bry deg. La den kritisere. Er dere som skal velge. Sønnen vår heter eiram andre og lille bror skal hete linus Tobias. Det er så langt bare 1 eiram i Norge. Og under 3 stykk som heter linus Tobias.

Back
Topp