Navn - tradisjoner eller oppkalling?

Frk Spent

Mai 2014 mamma :)
Mailykke <3
Bare lurte på om det er flere som har noen navn som går igjen i familien?
Eller om det er en slektning dere gjerne vil oppkalle junior etter?

Vi venter en gutt og på min fars side går tradisjonen med et spesielt mellomnavn tilbake til 5 generasjoner.
Ellers er det pene navn i generasjonen oldeforeldre som kan være aktuelt å oppkalle etter.

Litt vanskelig med slike forventninger egentlig :p

De 2 første jentene har mellom navn som er oppkaldt etter oldemor og tippoldemor :) Den jenta vi venter nå skal hete Agnes Johanne etter oldemødre både på min og samboer sin side :)

De 2 første jentene har mellom navn som er oppkaldt etter oldemor og tippoldemor :) Den jenta vi venter nå skal hete Agnes Johanne etter oldemødre både på min og samboer sin side :)
Så koselig :) og Agnes stod på jentenavnlisten vår, kjempe fint :)

Vi velger å la være å oppkalle, grunnet det var ikke noen navn som vi såg for oss på babyen. Pluss at det allerede er mannen som er oppkalt, hvertfall på mannen sin side.

Veldig glad vi slipper det :) jeg er selv oppkalt, men det er virkelig ingen navn i familien så langt jeg vet som jeg liker så godt.

Vi har ikke kalt opp eldste jenta vår men skal det denne gang. Men veeldig tilfeldig at vi har valgt det navnet. Å det er avdøde oldefar til min samboer som hadde samme navn. Så vil egentlig ikke kalle det oppkalling. Men veldig koselig :-)

vi skal ikke oppkalle etter familie nå som det ble gutt, men vi tenkte og ha Jenni om det ble jente etter bestemor til mannen..Første mann er heller ikke oppkalt etter noen..

me ventar ein gut, og på pappaens side er det tradisjon at den førstefødte guten byrjar på E. Dette skal me fylje, då det betyr veldig mykje for han, som sjølv byrjar på E :) Vår søn blir då 6 generasjon i den tradisjonen.. Eg tykkjar det er fint med oppkalling :)

me ventar ein gut, og på pappaens side er det tradisjon at den førstefødte guten byrjar på E. Dette skal me fylje, då det betyr veldig mykje for han, som sjølv byrjar på E :) Vår søn blir då 6 generasjon i den tradisjonen.. Eg tykkjar det er fint med oppkalling :)
Kjempe greit at det bare er en bokstav, ikke mye "tvang" da hadde dey vært et navn som en skulle brukt. Ler å tenker på norwegia reklamen " alle førstefødte gutter kalles Dagfart".

Vi slet lenge med navn. Vi valgte et navn som min oldemor het, men det var tilfeldig. Mannen husket ikke at jeg hadde ei som het det. På nestemann blir det et navn ingen i familien her.

Her går det i tradisjon på ma'en sin side å ha et mellomnavn som begynner på A, så den tradisjonen skal vi følge :)

Back
Topp