Navn til regnbuebaby

BabyMuff

Blir kjent med forumet
Dere som har mistet et barn, og deretter fått et nytt kort tid etter. Har noen her oppkalt etter det avdøde barnet? Vi lurer på om vi ønsker å oppkalle etter våre 2 englebarn, men synes det er så vanskelig da jeg ikke finner variasjoner av navnene deres jeg liker, og usikker på hva jeg synes om kalle babyen akkurat det samme som som en av de (vi ønsker et til barn etter denne så de må isåfall oppkalles «på tur»). Hva har eventuelt dere som har oppkalt gjort? Blitt akkurat det samme navnet eller gjort en vri på en måte, isåfall hvordan?
 
Vi hadde dobbeltnavn på jenta vår som vi mistet, og har tenkt tanken om å bruke ett av navnene på nytt, men klarer det ikke, de var liksom hennes :Heartred Så ingen løsning herfra dessverre, vi måtte heller utvide navnelista istedet, for begge jentene som har kommet i ettertid.
 
Vi hadde dobbeltnavn på jenta vår som vi mistet, og har tenkt tanken om å bruke ett av navnene på nytt, men klarer det ikke, de var liksom hennes :Heartred Så ingen løsning herfra dessverre, vi måtte heller utvide navnelista istedet, for begge jentene som har kommet i ettertid.
Ja, er litt det samme jeg føler på. Ønsker gjerne å bruke navnene igjen, enten med en vri eller med dobbelt navn. Både fordi jeg liker navnene veldig godt, men også for at de på en måte «lever» litt videre i/med babyen. Samtidig som det føles rart ut da det er deres navn. Veldig blanda følelser, så blir vanskelig å finne navn til lille, hehe. :Heartred
 
Jeg har tenkt tanken, men kjenner at den nye babyen ikke er et plaster eller en erstatning, og synes da det er vanskelig å bruke det navnet eller noe liknende. Vet ikke om det gir mening, men jeg vil liksom ikke at navnet skal minne meg på babyen som døde. De er liksom to individuelle babyer og søsken..
 
Vi bruker navnet på englebror mye, og føler at det kun er hans. Neste vil få et annet navn :)
 
Vi mistet en gutt i uke 16. Han fikk navn. Da vi ble gravide igjen i fjor og det viste seg å være en gutt, syns alle - inkludert mannen min - at vi burde kalle han det navnet.. Prøvde etter beste evne å forklare at det var brukt. Noen skjønte det. Ikke alle.
Lillebror fikk sitt eget navn :)
 
Me også bruker navnene til babyene ofte, det er jo deires, og me veit jo at me ein dag skal møte dei igjen ❤ men dette er så individuelt, du må jo gjør akkuratt det som føles rett for dere, og så lenge dere likevell klarer å skille det og forklare det så tenker eg det kan være en fin ting å gjøre ❤
 
Back
Topp